Tapu ve Kadastro’dan örnek çalışmalar!
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 2004 yılından bu yana Türkiye tapu kadastrosunun tamamlanması projesi, Tapu kadastro projesinin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi projesi gibi çok önemli projelere yer verdi...
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, son yıllarda teknik alt yapı yenilikleriyle vatandaşların tapu ve kadastro işlerine daha kolay erişmesini sağlıyor.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 2004 yılından bu yana yapmış olduğu projeleri kamuoyu ile paylaştı. Yapılan projeler arasında Türkiye tapu kadastrosunun tamamlanması projesi, Tapu kadastro projesinin yaygınlaştırılması ve geliştirilmesi projesi gibi çok önemli projelere yer verdi. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü hayata geçirilen projeleri şu şekilde sıraladı;
•Türkiye Kadastrosunun Tamamlanması Projesi,
•Tapu Kadastro Bilgi Sisteminin Yaygınlaştırılması ve Geliştirilmesi Projesi,
•Tapu Arşiv Bilgi Sisteminin Kurulması Projesi,
•Türkiye genelinde 24 saat gerçek zamanlı cm duyarlılığında ölçü yapmaya imkân tanıyan TUSAGA-AKTİF Projesi,
•Tapu ve Kadastro Modernizasyon Projesi,
•Harita Bilgi Bankası Projesi,
•2/B Kadastrosunun Bitirilmesi Projesi,
•Hizmet Takip Masası Projesi,
•Sürekli Kurumsal Gelişim Projesi,
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, dünya standartlarına uygun hizmet sunmak amacıyla başlatmış olduğu söz konusu projelerin tamamını hayata geçirmiş olup, proje hedeflerinin geliştirilerek daha da ileriye götürülmesi ve süreklilik kazandırılmasını hedefliyor.
İhtiyaç ve taleplere uygun projeler hayata geçiriliyor
Yeniden yapılanma çalışmaları kapsamında hizmetlerin vatandaşların ihtiyaç ve taleplerine uygun etkili, verimli ve süratli bir şekilde sunulmasını sağlayacak çalışmalar ve iyileştirmeler yapıldığını belirten Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü; hizmet süreçlerinin gözden geçirilmesi, hizmet kalitesinin ölçülmesi ve geliştirilmesi, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılmasını hedefliyor.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, sadece vatandaşlara verdiği hizmetlerin kalitesini yükseltmekle kalmıyor. Kurum kendi içerisinde de bir dizi yenilenme çalışmaları yürütüyor. Genel müdürlük bünyesinde mekânsal ve fiziksel durumlarının iyileştirilmesi, on-line başvuru ile numaratörlü başvuru sisteminin uygulanması, SMS yoluyla vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi, e-Devlet kapısı üzerinden taşınmaz ve harç sorgulama hizmetlerinin sunulması gibi çalışmalar tüm birimlerde uygulanır hale getirildi. Kurum vatandaşların sıra beklemeden işlemlerini daha kolay bir şekilde halledebilmesi için on-line randevu sistemini faaliyete geçirdi. Önceden alınacak olan on-line randevu ile vatandaşlar işlerini sıra beklemeden rahatlıkla gerçekleştirilebiliyor.
Taşınmaz malların kayıtlarına kolay erişim
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün hizmete soktuğu diğer bir önemli proje MEGSİS ile vatandaşların taşınmaz mallarının kayıtlarına kurumun internet sitesi olan www.tkgm.gov.tr adresi üzerinden rahatça erişebiliyor. Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) Projesi kapsamında TKGM, TURKSAT işbirliği ile tapu bilgilerinin e–Devlet kapısı üzerinden vatandaşlara sunulması çalışmaları sonuçlandırıldı. Bu hizmet kapsamında; e–Devlet şifresi, mobil imza veya elektronik imzaya sahip tüm vatandaşların www.turkiye.gov.tr adresinden kendilerine ait taşınmaz bilgilerine ulaşması imkanı sağlanmış ve bu hizmetten faydalanmak isteyen vatandaşlarımızın tapu müdürlüklerine başvuruda bulunarak T.C. kimlik bilgilerinin TAKBİS sisteminde girişini sağlamaları gerekiyor.
Tapu işlemleri, taşınmazın bulunduğu ilçedeki Tapu Müdürlükleri tarafından yapılmakta iken, TAKBİS Sistemi ile birlikte vatandaşlar, taşınmazı nerede olursa olsun bulunduğu Tapu Müdürlüğüne müracaatla işlemlerini yaptırabiliyorlar.
Tapu işlemlerinin gerçekleştirilmesi için eksik bilgilendirme ile yaşanan olumsuzluklar ve sorunlarda toplumsal duyarlılığın arttırılması amacıyla 444 TAPU (444 82 78) Hizmet Hattı uygulamasına devam ediliyor. Bu suretle vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi sağlanıyor ve şikâyetleri değerlendirilerek anında sonuçlandırılıyor.
Bölge müdürlüklerinde hizmet takip masası uygulamaları ile etik dışı davranışların önüne geçilmesi ve vatandaş memnuniyetini arttırmak için anket uygulamaları yapılmış olup bu kapsamda 2013 yılında 150.000 vatandaşa “Müşteri Memnuniyeti Anketi” uygulandığı ve anket sonuçlarına göre memnuniyet oranları ilk yıllara göre ciddi bir şekilde artış göstererek yüzde 97’lere ulaştığı belirtildi.
Kadastro Müdürlükleri tarafından sunulan aplikasyon, parselin yerinde gösterilmesi, birleştirme, cins değişikliği ile arazi irtifak hakkı tesisi ve terkini hizmetlerinin Genel Müdürlüğün denetiminde özel sektör dinamizmden yararlanılarak hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi amacıyla 5368 sayılı Lisanslı Harita Kadastro Mühendisleri ve Büroları Hakkında Kanun uyarınca kurulan Lisanslı Harita Kadastro Büroları tarafından yürütülmesine imkân sağlandığı açıklandı.
Bu kapsamda 196 LİHKAB bürosu açılmış olup bilahare yaygınlaştırılarak Lisanslı Büro sayısının 2029’a kadar çıkarılması suretiyle vatandaşlarımıza hızlı, güvenli ve kaliteli hizmet sunum sağlanması hedeflendiği dile getirildi.
EYBS Projesi ile bürokratik işlemler hızlanıyor
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nün son başlattığı projelerden birisi olan EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) Projesi ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez ve taşra birimlerindeki bürokratik işlemlerin azaltılması, zaman, iş gücü ve kırtasiye giderlerinde tasarruf sağlanması ve resmi yazışmalar ile diğer iş ve işlemlerde kâğıt ortamının kaldırılması amaçlanarak evrak ve bağlantılı belgelerin elektronik ortamda işlenmek suretiyle çok hızlı evrak akışı sağlanarak vatandaşlarımız gereksiz bürokrasiden kurtarılmış ve evrak posta işlemleri nedeniyle yaşanan emek ve zaman kaybı önlenmeyi hedefliyor.
TOKİ Haber