Tapu'da büyük yenileme
Vatandaşta `güven yaratabilmek' amacıyla kurumun imajını yenilemeye hazırlanıyor.
Bu çerçevede kurumun tabelasından çalışma düzenine kadar herşey elden geçirilecek. İşlemlerde suistimalin önüne geçilebilmek için memurun inisiyatifini azaltmaya yönelik elektronik sistemlere ağırlık verilecek. Fazla görülen işlemler sadeleştirilecek, belge sayısı azaltılacak. Müdürlüklerin iç mekanı, mobilyaları, oturma düzeni de `'vatandaşa sıcak gelecek'' şekilde değiştirilecek. Sıramatik uygulaması yaygınlaştırılarak, vatandaşın izdiham yaşaması ve ayakta beklemesi önlenecek. Proje için 15 Ekim'de ihaleye çıkılacak.
A'dan Z'ye değişim
Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Zeki Adlı, ihale gerçekleştirildikten sonra proje için 52 hafta boyunca Ankara'da bir kadastro, iki tapu müdürlüğü ile Genel Müdürlük merkezinde pilot uygulama yapılacağını, ardından çalışmanın 2 yıl içinde ülke geneline yaygınlaştırılacağını bildirdi.
"Tapunun soğuk yüzünü, yıpranan yüzünü silip yeni bir yüzle vatandaşın karşısına çıkalım istiyoruz'' diyen Adlı, personele, vatandaşla `'daha nitelikli, hoşgörülü'' ilişki kurabilmesi için de eğitim verildiğini söyledi. "Tapu'yu A'dan Z'ye yeniliyoruz'' diyen Adlı, proje için 15 Ekim'de ihaleye çıkılacağını bildirdi. Adlı, ihaleyi alan firma ile beraber çalışacaklarını ifade etti. `'Yeni imaj, yolsuzluk iddialarını ortadan kaldırabilecek mi?'' sorusu üzerine Adlı, tapu ve kadastro müdürlüklerinde `'sahte işlemin'' mümkün olmadığını, çünkü hata tespiti halinde `'zaman aşımına'' tabi tutulmaksızın kusurun memurdan rücu edildiğini anlattı.
Alışkanlıklar kırılmadı
Adlı, `'Memurun böyle bir sorumluluğu varken bilerek sahte, yanlış işlem yapması mümkün değil'' dedi. Sıkıntının kaynağına yönelik soru üzerine de Adlı, `'İşlemlerin öne çekilmesi, daha hızlı yapılması veya işlem yapılıp bittikten sonra dahi vatandaşın memura 3-5 kuruş vermek gibi alışkanlığının Türkiye'de kırılamamış olması gibi nedenlerden olumsuzluklar yaşıyoruz'' dedi.
Bugün