Emlak Terimleri

Tapuda takas sistemi!

Tapu takas işleminin devlet noteri huzurunda yapılan resmi bir işlem halinde bunun gerçekleşmesi gerekiyor. Peki, tapuda takas sistemi nedir?

Tapuda takas sistemi!


Gayrimenkullerin satılması ya da takas edilmesi işlemi sırasında tapular değiştirilebiliyor.  Tapuda takas işleminin devlet noteri huzurunda yapılan resmi bir işlem halinde bunun gerçekleşmesi gerekiyor.


Tapu takas işlemini gerçekleştirmek için öncelikli olarak karşı tarafla her konunun anlaşılmış olması gerekiyor. Buna bağlı olarak da işlemlerinizi tamamlayarak noterin huzuruna çıkmanız önem teşkil ediyor. 


Devlet tapu takas işlemini ancak bu şartlar altında gerçekleştirebileceğini ilgili taraflara beyan ediyor. Gerekli evraklar olarak ise kimlik belgesi, vesayetname(varsa), emlak beyan değerini gösteren belge vb. şeyler gerekiyor. 


İşte, tapu takas için gereken belgeler...

1.Takası yapılacak taşınmaz mallara ait varsa tapu senedi, yoksa taşınmaz malın ada ve parsel numarasını belirtir belge veya maliklerin sözlü beyanı,


2.Takas yapacak maliklerin veya yetkili temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları veya pasaportları,


3.Takas yapanların son altı ay içinde çekilmiş 6 x 4 cm. büyüklüğünde vesikalık fotoğrafları,


4.Akitte taraflardan biri veya ikisi kanuni temsilci (vekil, vasi, kayyım) ile temsil edilecek ise, ayrıca temsile ilişkin belge, 5. Tarafların vergi kimlik numaralarını gösterir vergi dairesinden alınmış belge.


Takasa konu taşınmazlarda harç hesaplaması ile ilgili Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığının 23.01.2012 tarih 8390 sayılı yazılarına göre " gayrimenkullerin karşılıklı olarak takas edilmesi halinde tapu harcının bu iki gayrimenkulden  Emlak  vergisi değeri yüksek olan esas alınarak bu değer üzerinden, bu değerden yüksek bir değer bildirilmesi halinde bildirilen değer üzerinden her iki gayrimenkul için de hem alıcıdan hem de satıcıdan ayrı ayrı tahsil edilmesi gerekiyor.


Gayrimenkul satışında tapu takas nedir?


Öznur YASLI/Emlakkulisi.com