Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi örneği!
Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik yürürlüğe girdi. Artık belgesi olmayan emlakçılık yapamayacak. Peki Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi nasıl alınır? İşte Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi örneği...
5 Haziran 2018'de yayımlanan Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik ile emlak sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin taşıması gereken şartlar yeniden belirlendi. Emlak işletmelerinin taşınmaz ticaretiyle uğraşabilmesi amacıyla yetki belgesi alması kararı verildi.
Yeni yönetmelik kapsamında danışmanların yapacak olduğu bütün işlemlerden artık ofis de sorumlu olacak ve cezai müeyyide ofis sahibine ve ofisin yetki belgesine ve siciline işlenebilecek. Hatalı veya bilinçli olarak müşterisini mağdur eden, yönetmeliğe aykırı davranan, haksız uygulamalar yapan emlak ofisinin yetki belgesi iptal edilecek.
Yeni yönetmeliğe göre, yakınının, tanıdığının üstüne ofis açarak emlakçılık yapma devri sona erdi. Yetki Belgesi'ne sahip olmayan işletmeler noterlerde ve web tapu sisteminde işlemlerini yapamayacak.
Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi nasıl alınır?
Yetki belgesi almak isteyen emlakçıların TTBS sayfasına girip başvuruda bulunmaları gerekiyor. Ticaret İl Müdürlükleri sistem üzerinden gelen başvuruların ardından başvuru yapan işletmeyi yerinde ziyaret ederek, yetki belgesi şartlarını taşıyıp taşımadıkları kontrol ediyor. İncelemeleri tamamlanan işletmelere yedi rakamdan oluşan ve il plaka koduna göre bir numara veriliyor.
Taşınmaz Ticareti Yetki Belgesi nerede alınır?
5 Eylül 2018 tarihi itibarı ile Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi resmi siteden alınan başvurular sonrası Ticaret İl Müdürlükleri tarafından veriliyor.