25 / 12 / 2024

TCDD saatte 350 kilometre hız yapan 6 tren alacak!

TCDD saatte 350 kilometre hız yapan 6 tren alacak!

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 350 kilometre hız yapabilen trenlerden ekim ayında 6 adet almak için ihaleye çıkacaklarını bildirdi



              TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 350 kilometre hız yapabilen tren alımı için ekim ayında ihaleye çıkacaklarını bildirdi.
                Karaman, yaptığı açıklamada, önümüzdeki ay yapılacak  ihaleyle biri saatte 350 kilometre hız yapan tren olmak üzere toplam 6 adet tren  alımı yapmayı planladıklarını söyledi.

                Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattında kullanılacak hızlı trenle,
 Ankra-Konya arası ulaşım süresinin 1 saat 15 dakikaya düşeceğine dikkati çeken
 Karaman, 'Konya 'ya inşallah kısa zamanda 1 saat 15 dakikada gitmeyi
 gerçekleştireceğiz. Ekim ayında ihaleye çıkacağız. İhaleyle altı adet hızlı tren
 alacağız. Biri 350 kilometre hız yapan tren olacak ama 300 kilometre hızla
 çalıştırılacak' diye konuştu.

                Karaman, Konya-Ankara hattının, 350 kilometre hız yapan trene uygun bir
 şekilde yapıldığını ifade ederek, 'Burada bizim kurp dediğimiz, viraj olarak
 anılan şey yok. Konya 'da alan, Eskişehir hattına göre daha düz. Alan düz olduğu
 için tren daha doğrusal gidiyor. Hatta kullanılan malzeme, arazi yapısı, her şeyi
 buna uygun. Sertifika kuruluşu da buraya raporunu verdi. 350 kilometre hızına
 uygun raporunu aldık. İhaleyle tren alıp, denemelere başlayacağız' şeklinde konuştu.

                Karaman, Konya-Eskişehir hızlı tren hattının da hazır olduğunu, bu yıl
 içerisinde bu hatta seferleri başlatmayı planladıklarını kaydederek, 'Bu yıl
 içerisinde açmayı planlıyoruz ama henüz tarihini belirlemedik. Burada,
 Ankara-Konya hattında sistem oturduğu zaman Eskişehir hattını da açacağız.
 Konya-Ankara hattında çok yoğunluk var ve seferleri artırmamız lazım' dedi.

                Hızlı tren seferlerinin, seyahatleri kolaylaştırdığını, bunun da
 toplumsal hayattaki etkisinin anında hissedildiğini dile getiren Karaman, şunları  kaydetti:
                'şžu anda Konya açısından pozitif tepkiler var.  Ankara  ile Konya
 arasındaki seyahatler kolaylaşınca Ankara 'ya ziyarete gelenler, Konya 'ya Mevlana
 Müzesi 'ni ziyaretler de arttı. Mevlana ziyaretleri iki misline çıktı. Buradan
 insanlar gidip, ziyaret edip gidiyorlar. Eskişehir hattı da açılınca ziyaretler
 daha da yoğun olacak. Polatlı-Konya bir saat olacak. Konya, hızlı trenin dönüm
 kavşağı olabilir.'

                Karaman, hızlı tren projeleri 2023 yıl hedeflerinde Karaman, Adana,
 Mersin ve daha sonra Antalya 'nın sırada yer aldığına işaret ederek, sözlerini  şöyle sürdürdü:
                'Konya, hızlı tren açısından bir kavşak olabilir. Yüksek hızlı tren
 projeleri hakikaten ülkenin prestij projeleridir. Bizim için çok önemli. Bu
 trenle seyahat eden vatandaşlar şöyle bir duyguya kapılıyorlar, zaman zaman
 duyuyorum kendileriyle, ülkeleriyle gurur duymaya başlıyorlar. Ülkelerini daha
 çok sevmek için sebep olarak görüyorlar, çok büyük zevk alıyorlar. Diğer illere
 dağıldığı zaman gelecekte bütün iller kendine hızlı tren isteyecek. Bu da
 siyasete yansıyacak ve hakikaten hükümetimiz de çok büyük destek veriyor zaten.
 Bilhassa Sayın Başbakanımız özel ilgileniyor, hızlı trenle. Ulaştırma Bakanımız
 da hem bize müthiş destek veriyor hem de nefesini hep ensemizde hissediyoruz.
 Dolayısıyla daha çok çalışıyoruz.'

                'şžU ANDA İLK TEMEL ATACAĞIMIZ YER BURSA'
                Karaman, şu anda temeli atılacak ilk hızlı tren hattının da Bursa-Bilecik
 olduğunu belirterek, buranın ihalesini yaptıklarını, yakın zamanda çalışmaların
 başlatılacağını söyledi.

                Bu ay içerisinde ayrıca Ankara-İzmir hattının yapımına Polatlı ve
 Afyon 'dan başlayacaklarını anlatan Karaman, 2013 'ün sonunda İstanbul, 2014 'te
 Sivas, 2015 'te Bursa ve Afyon hızlı tren hatlarının yapımını tamamlayacaklarını
 bildirdi. Karaman,  İzmir  hızlı tren hattının yapımının ise 2016 'ya doğru
 bitebileceğini belirtti.

                Hızlı tren hattı yapımı çalışmalarının daha sonra Doğu 'ya doğru
 ilerleyeceğini aktaran Karaman, 'Erzurum, Kars ve Tiflis 'i birleştirmek için
 çalışmalarımız var' dedi.

                'HİCAZ DEMİRYOLUNUN ÜRDÜN 'E KADAR KISMINDA HİçBİR PROBLEM YOK'
                Hicaz demiryolu yapım çalışmalarıyla ilgili de bilgi veren TCDD Genel
 Müdürü Süleyman Karaman, çalışmaların İstanbul, Konya hatlarıyla devam edeceğini
 kaydederek, 'Daha sonra Adana, Mersin sırada olacak. Suriye ile de
 Gaziantep-Halep hızlı tren hattıyla ilgili bir anlaşma yapmıştık. Onlar da Ürdün
 ile bir anlaşma yapıyorlar. Hicaz demiryolunun Ürdün 'e kadar kısmında hiçbir
 problem yok. Suudi Arabistan, Riyad merkezli yapmak istiyor. Onlar da
 Mekke-Medine hattını ihaleye çıkardılar. Yani demiryollarının sadece Türkiye
 içinde değil Orta Asya 'ya kadar, İran, Rusya, Irak, Suriye, Lübnan hatta Kuzey
 Afrika ile bu bölgelere kadar yapılması için çaba gösteriyoruz.'

                'HIZLI TRENİN REKABET GÜCÜ çOK FAZLA'
                Hızlı tren projelerinin demiryolu ulaşımının önemini artıracağına
 inandığını ifade eden Karaman, sözlerini şöyle tamamladı:
                'Hızlı trenin rekabet gücü çok fazla. Eskiden, yüksek hızlı tren yokken,
 hızlı tren hattının bulunduğu güzergahlarda yolcuların yüzde 10 'unu biz
 taşıyorduk. şžuanda ise yüzde 75 'ini taşıyoruz. Biraz daha süre azaldığı zaman da
 bu oran yüzde 90 'a çıkacaktır, özel araçlar dahil. Artık kimse özel aracına da
 binip Eskişehir 'e gitmiyor. Treni kullanmaya gayret ediyorlar. İki şehir arasında
 hızlı tren varsa, büyük çoğunluğu hızlı tren taşıyor. Bizim hedefimiz şu,
 istiyoruz ki, bir kişi herhangi bir yerde yolculuk yapacağı zaman, ilk aklına
 gelecek ulaşım aracı hızlı tren olsun. Bunu başarabilirsek Türkiye 'de hakikaten
 demiryolunun geçmişte olduğu gibi popülaritesi artacaktır.'
                AA


Geri Dön