TCDD saatte 350 kilometre hız yapan 6 tren alacak!
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 350 kilometre hız yapabilen trenlerden ekim ayında 6 adet almak için ihaleye çıkacaklarını bildirdi
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 350 kilometre hız yapabilen tren alımı için ekim ayında ihaleye çıkacaklarını bildirdi.
Karaman, yaptığı açıklamada, önümüzdeki ay yapılacak ihaleyle biri saatte 350 kilometre hız yapan tren olmak üzere toplam 6 adet tren alımı yapmayı planladıklarını söyledi.
Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattında kullanılacak hızlı trenle,
Ankra-Konya arası ulaşım süresinin 1 saat 15 dakikaya düşeceğine dikkati çeken
Karaman, 'Konya 'ya inşallah kısa zamanda 1 saat 15 dakikada gitmeyi
gerçekleştireceğiz. Ekim ayında ihaleye çıkacağız. İhaleyle altı adet hızlı tren
alacağız. Biri 350 kilometre hız yapan tren olacak ama 300 kilometre hızla
çalıştırılacak' diye konuştu.
Karaman, Konya-Ankara hattının, 350 kilometre hız yapan trene uygun bir
şekilde yapıldığını ifade ederek, 'Burada bizim kurp dediğimiz, viraj olarak
anılan şey yok. Konya 'da alan, Eskişehir hattına göre daha düz. Alan düz olduğu
için tren daha doğrusal gidiyor. Hatta kullanılan malzeme, arazi yapısı, her şeyi
buna uygun. Sertifika kuruluşu da buraya raporunu verdi. 350 kilometre hızına
uygun raporunu aldık. İhaleyle tren alıp, denemelere başlayacağız' şeklinde konuştu.
Karaman, Konya-Eskişehir hızlı tren hattının da hazır olduğunu, bu yıl
içerisinde bu hatta seferleri başlatmayı planladıklarını kaydederek, 'Bu yıl
içerisinde açmayı planlıyoruz ama henüz tarihini belirlemedik. Burada,
Ankara-Konya hattında sistem oturduğu zaman Eskişehir hattını da açacağız.
Konya-Ankara hattında çok yoğunluk var ve seferleri artırmamız lazım' dedi.
Hızlı tren seferlerinin, seyahatleri kolaylaştırdığını, bunun da
toplumsal hayattaki etkisinin anında hissedildiğini dile getiren Karaman, şunları kaydetti:
'şu anda Konya açısından pozitif tepkiler var. Ankara ile Konya
arasındaki seyahatler kolaylaşınca Ankara 'ya ziyarete gelenler, Konya 'ya Mevlana
Müzesi 'ni ziyaretler de arttı. Mevlana ziyaretleri iki misline çıktı. Buradan
insanlar gidip, ziyaret edip gidiyorlar. Eskişehir hattı da açılınca ziyaretler
daha da yoğun olacak. Polatlı-Konya bir saat olacak. Konya, hızlı trenin dönüm
kavşağı olabilir.'
Karaman, hızlı tren projeleri 2023 yıl hedeflerinde Karaman, Adana,
Mersin ve daha sonra Antalya 'nın sırada yer aldığına işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:
'Konya, hızlı tren açısından bir kavşak olabilir. Yüksek hızlı tren
projeleri hakikaten ülkenin prestij projeleridir. Bizim için çok önemli. Bu
trenle seyahat eden vatandaşlar şöyle bir duyguya kapılıyorlar, zaman zaman
duyuyorum kendileriyle, ülkeleriyle gurur duymaya başlıyorlar. Ülkelerini daha
çok sevmek için sebep olarak görüyorlar, çok büyük zevk alıyorlar. Diğer illere
dağıldığı zaman gelecekte bütün iller kendine hızlı tren isteyecek. Bu da
siyasete yansıyacak ve hakikaten hükümetimiz de çok büyük destek veriyor zaten.
Bilhassa Sayın Başbakanımız özel ilgileniyor, hızlı trenle. Ulaştırma Bakanımız
da hem bize müthiş destek veriyor hem de nefesini hep ensemizde hissediyoruz.
Dolayısıyla daha çok çalışıyoruz.'
'şU ANDA İLK TEMEL ATACAÄIMIZ YER BURSA'
Karaman, şu anda temeli atılacak ilk hızlı tren hattının da Bursa-Bilecik
olduğunu belirterek, buranın ihalesini yaptıklarını, yakın zamanda çalışmaların
başlatılacağını söyledi.
Bu ay içerisinde ayrıca Ankara-İzmir hattının yapımına Polatlı ve
Afyon 'dan başlayacaklarını anlatan Karaman, 2013 'ün sonunda İstanbul, 2014 'te
Sivas, 2015 'te Bursa ve Afyon hızlı tren hatlarının yapımını tamamlayacaklarını
bildirdi. Karaman, İzmir hızlı tren hattının yapımının ise 2016 'ya doğru
bitebileceğini belirtti.
Hızlı tren hattı yapımı çalışmalarının daha sonra Doğu 'ya doğru
ilerleyeceğini aktaran Karaman, 'Erzurum, Kars ve Tiflis 'i birleştirmek için
çalışmalarımız var' dedi.
'HİCAZ DEMİRYOLUNUN ÜRDÜN 'E KADAR KISMINDA HİçBİR PROBLEM YOK'
Hicaz demiryolu yapım çalışmalarıyla ilgili de bilgi veren TCDD Genel
Müdürü Süleyman Karaman, çalışmaların İstanbul, Konya hatlarıyla devam edeceğini
kaydederek, 'Daha sonra Adana, Mersin sırada olacak. Suriye ile de
Gaziantep-Halep hızlı tren hattıyla ilgili bir anlaşma yapmıştık. Onlar da Ürdün
ile bir anlaşma yapıyorlar. Hicaz demiryolunun Ürdün 'e kadar kısmında hiçbir
problem yok. Suudi Arabistan, Riyad merkezli yapmak istiyor. Onlar da
Mekke-Medine hattını ihaleye çıkardılar. Yani demiryollarının sadece Türkiye
içinde değil Orta Asya 'ya kadar, İran, Rusya, Irak, Suriye, Lübnan hatta Kuzey
Afrika ile bu bölgelere kadar yapılması için çaba gösteriyoruz.'
'HIZLI TRENİN REKABET GÜCÜ çOK FAZLA'
Hızlı tren projelerinin demiryolu ulaşımının önemini artıracağına
inandığını ifade eden Karaman, sözlerini şöyle tamamladı:
'Hızlı trenin rekabet gücü çok fazla. Eskiden, yüksek hızlı tren yokken,
hızlı tren hattının bulunduğu güzergahlarda yolcuların yüzde 10 'unu biz
taşıyorduk. şuanda ise yüzde 75 'ini taşıyoruz. Biraz daha süre azaldığı zaman da
bu oran yüzde 90 'a çıkacaktır, özel araçlar dahil. Artık kimse özel aracına da
binip Eskişehir 'e gitmiyor. Treni kullanmaya gayret ediyorlar. İki şehir arasında
hızlı tren varsa, büyük çoğunluğu hızlı tren taşıyor. Bizim hedefimiz şu,
istiyoruz ki, bir kişi herhangi bir yerde yolculuk yapacağı zaman, ilk aklına
gelecek ulaşım aracı hızlı tren olsun. Bunu başarabilirsek Türkiye 'de hakikaten
demiryolunun geçmişte olduğu gibi popülaritesi artacaktır.'
AA