25 / 11 / 2024

TCDD: Varyantın bitmesi için çaba gösteriyoruz

TCDD: Varyantın bitmesi için çaba gösteriyoruz

Sivas'ta yapımına 35 yıl önce başlanan ve 5 bin 367 metre uzunluğundaki tünelin de bulunduğu Tecer-Kangal Varyantı'nın tamamlanması için çalışmaların tüm hızıyla sürdüğü bildirildi




Yol güzergahının kısaltılması ve yolun rampa kısımlarında trenlerin seyrini kolaylaştırmak amacıyla 15 Kasım 1973 tarihinde Sivas'ı Malatya ve Erzincan'a bağlayan demir yolunda yapımına başlanan Ulaş-Kangal mevkisindeki 47,5 kilometre uzunluğundaki Tecer-Kangal Varyantı, yıllardır bitirilemedi. 5 bin 367 metre uzunluğundaki Deliktaş Tüneli'nin de bulunduğu varyantın son yıllarda hızlandırılan çalışmalarla bir an evvel tamamlanarak ulaşıma açılması hedefleniyor.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın 2006 yılı Haziran ayında incelemelerde bulunduğu ve hattın bir an evvel açılması için talimat verdiği varyanta, çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Rayların 15 kilometrelik bölümünün döşendiği varyantta, kalan kısmın da tamamlanması için ihale yapıldı.

İhaleyi kazanan firmayla imzalanan sözleşmenin ardından ray döşeme çalışmalarına başlandığı, çalışmaların varyantın ulaşıma açılması için gerekli diğer işlerle birlikte yürütülerek yolun en kısa sürede ulaşıma açılmasının hedeflendiği bildirildi. Mevcut hatta çalışan bir yavaş yük treninin Tecer-Kangal parkurunu ortalama 118 dakikada tamamladığı, aynı trenin aynı koşullarda varyant üzerinden seyrinin ise yaklaşık 57 dakika süreceği kaydedildi. Varyant yapımıyla yük trenlerinin sevkinde 61 dakikalık, yolcu trenlerinin sevkinde ise 40 dakikalık bir kazanım elde edildiği, Kangal'dan 114 dakikalık seyahatle Sivas'a ulaşan bir yolcunun varyantın işletmeye açılması sonucu 40 dakikalık bir kazanımla 74 dakikalık bir seyahat süresi ile Sivas'a ulaşacağı belirtildi.

TCDD 4. BÖLGE MÜDÜRÜ İLHAN KELEK
TCDD 4. Bölge Müdürü İlhan Kelek, Tecer-Kangal bağlantı yolunun toplam 47,5 kilometre uzunlukta olduğunu, bunun yaklaşık 15 kilometresinin yapıldığını söyledi.  Projenin 1973 yılında başladığını ve 2003 yılında TCDD'ye aktarıldığını anlatan Kelek, "Ondan sonra kar tünelleri, drenaj kanalları ve değişik  çalışmalar yapıldıktan sonra bu sene de 20 Temmuz itibariyle kalan 33 kilometrelik bölümün de ihalesi yapıldı. Sözleşme imzalandı. İnşallah kısa sürede bitecek" diye konuştu. Bu projeyi Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ve TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'ın da yakından takip ettiğini ifade eden Kelek, "Biz de en kısa sürede bitmesi için gayret gösteriyoruz" dedi.

VARYANTIN SAĞLAYACAĞI AVANTAJLAR
Varyant bittiği zaman demir yolu açısından sağlanacak avantajlar hakkında da bilgi veren Kelek, şöyle konuştu: "Demir yolu açısından bir defa lokomotif çekerlerinde artışlar olacak. Yaklaşık 650 veya 750 ton çekeri olan bir lokomotif bin 400 ton civarında yük taşıyacak. Ayrıca seyir süresi düşecek ve yol kısalmış olacak. Birçok teknik ve mali faydaları olacağı için bu proje yapıldı." Kangal Deliktaş Tüneli'nde işçi olarak çalışan Hikmet Uğurlu ise varyanttaki tünelin 1974'de başlayıp 2000'de tamamlandığını belirterek, "2008-2009 yıllarında ray döşenmeye başladı. Şu anda tünelimiz hemen hemen bitmek üzere. Babam da buranın işçisiydi" dedi.  Şu anda Kangal istikametinde Bozarmut İstasyonu'na kadar rayların döşendiğini anlatan Uğurlu, "Bu sene ray döşenmesinin bitmesi düşünülüyor.  İnşallah gelecek yıl ailemizle birlikte buradan trenle gitmeyi istiyoruz" dedi.
AA


Geri Dön