Tekzen, 2018'de 18 yeni mağaza açacak!
Tekzen yurt genelinde 53 ilde 122 mağazasıyla satış alanını 230 bin metrekareye çıkardı. Firma yurt dışında Romanya ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde faaliyetlerini sürdürüyor.
Tekzen, 102 ülkenin, 240 milyar euro iş hacmine sahip meslek kuruluşu EDRA'da [European Distribütör Retail Chain] Türkiye'yi tek başına temsil ediyor. Perakende kazandığı deneyimlerle Tekzen, 2017 sonuna kadar yüzde 20 büyüme ve 2018'de Omni-Channel'a daha fazla yatırım yapan perakendeci olma yolunda ilerliyor.
Tekzen son iki sene içindeki değişim ve büyüme ile yeni pazarlar ve ürünlerle etkin ve yaygın dağıtım kanalı olma iddiasını sürdürüyor. Yurt genelinde 53 ilde 122 mağazasıyla satış alanını 230 bin metrekareye çıkardı. Fortune Dergisi'nde yer alan habere göre; Yurt dışında ise Romanya ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde faaliyetlerini sürdürüyor. Tekzen’in 2015 yılı ciro büyümesi yüzde 30 olarak gerçekleşti. 2016’da yüzde 13,5 büyüme ile Fortune 500 2016 sıralamasında ciro bakımından 265’inci büyük şirket oldu. Perakende sektörünün ise 16. büyük zinciri aynı zamanda. Tekzen, 2017’de yılın ilk yarısında geçen yıl aynı döneme kıyasla yüzde 20 büyüme gerçekleştirdi.
Yurt genelinde 130 mağazaya ulaşma hedefi, 3 bin çalışan ve 680 tedarikçiye ulaşmasını sağladı. Tekzen Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Onur Mertoğlu, beş yıllık orta vadeli iş planları doğrultusunda, özellikle teknolojik altyapıyı güçlendirmeye çalıştıklarını ve IK açısından verimli çalışmalar yapmak istediklerinin altını çiziyor. Mertoğlu, 2017 yılı için programlanmış 15 yeni mağaza yatırımının 10 tanesini gerçekleştirdiklerini, Türkiye’nin en yaygın ve etkin dağıtım kanalı olabilmek perspektifi ile DIY (Do it yourself-kendin yap) mağazalardan express mağazalara, ticari/toptan satışlardan internet satışlarına hedefleri olduğunu söylüyor.
2018 yılı yatırımlarıyla ilgili olarak ise ‘Yurt içinde 16 yeni mağaza, Kıbrıs’ta ise iki yeni mağaza yatırımımız olacak.
Onur Mertoğlu, Tekzen'in dijitalleşme ve teknolojik altyapısını güçlendirme konusunda yeni yatırımlara odaklı.
Teknolojik yatırımlarımızı artırıyoruz. Fiziksel mağazalarımızı, sosyal medya hesaplarımızı, e-ticaret sitemizi, mobil uygulamalarımızı bir bütün haline getirecek Omni-Channel’a yatırımlarımızı arttıracağız” diyor.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE YATIRIM
Dünya Ticaret Örgütü (WTO) verilerine göre, perakende sektörü dikkate değer bir performans sergiliyor. Satış hacmi ürün ve tüketici fiyatlarındaki düşüşe rağmen yüzde 2 olarak realize olabilmiş durumda. EDRA (European Distribütör Retail Chain) & GHIN (Global Home Improvement Network) dünya genelinde “Ev Geliştirme Sektörü” perakendecilerini temsil eden uluslararası sektörel bir organizasyon. Tekzen, 102 ülkeden 119 büyük üye şirket ile toplamda 240 milyar euro iş hacmini ifade eden birlikte, Türkiye’yi temsilen tek üye şirket. Mertoğlu böylesine önemli bir kuruluş ile dünya çapında bilinen perakende merkezlerinin aktüel gelişmelerini, yaygın uygulamalarını ve en son eğilimlerini takip etme imkânı bulduklarının altını çiziyor. Mertoğlu, dünya perakende trendlerinin nereye gittiğiyle ilgili olarak ise bilgi teknolojilerinde doğru yatırımlar yapmanın önemine işaret ediyor ve şöyle devam ediyor: “Online gelişmelerle ‘Neden bir tehdit ve neden bir fırsat’ sorusuna cevap aranıyor. 2020 itibari ile perakende satışlarının payı, yüzde 15 olacak gibi görünüyor. Mobil alışveriş her geçen gün artıyor. Klasik mağazalar müşteriler için birinci tercih olmaya devam ederken, omnichannel uygulamalar yaygınlaşıyor, müşteri başına satış ortalaması artıyor. Teknolojik gelişmelerle müşterilerin alışveriş deneyimleri dijitalleşiyor.”
Türkiye perakende sektörünün her geçen yıl cirosu artıyor. 2018’de 880 milyar TL olacağı öngörülüyor. Dünya perakendesinde yaşanan bu hızlı değişim ve trendler, OECD verilerine göre dünyanın 16. büyük ekonomisi durumundaki ülke ekonomisinin 4’üncü büyük sektörü olan Türk perakende sektörünü de yakından ilgilendiriyor. Türkiye perakende sektörü tüketim harcamaları açısından Avrupa’da şu an 7-sırada yer alıyor. Son iki yılda sektörün yatırım ivmesinin düşmesi, perakendecilerin iş süreçlerini gözden geçirmeleri için bir fırsat yaratacak. Daha küçük metrekaredeki mağazalar büyük metrekarelerin yerini alırken, etkin bir dağıtım kanalı olabilmesi için gerekli olan lojistik altyapısını oluşturmak için gayret ediyor.