Terminal Kadıköy'de kiralamalar başladı! Söğütlüçeşme Tren İstasyonu projesi bu yılın sonunda açılacak!
Akfen Holding Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, Söğütlüçeşme'de hayata geçirdikleri projeyi anlattı. İşte Terminal Kadıköy projesi ve tüm merak edilenler...
Ekonomimcom köşe yazarı Vahap Munyar, bugünkü köşesinde Söğütlüçeşme'deki Terminal Kadıköy projesini kaleme aldı. Vahap Munyar, 2020 yılı ilkbaharında Fıratcan İnşaat’ın patronları, Akfen Holding Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın'a giderek, "Biz Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları’ndan (TCDD) viyadük işi aldık. “Yap-işlet-devret” modeliyle hayata geçireceğiz. Fakat, bizim bu projeyi yapmak için kaynağımız yeterli değil. Siz “yap-işlet-devret” projelerinde çok başarılısınız. Bizimle ortak olur musunuz?" dediğini söyledi.
Fıratcan İnşaat ekibinin "Söğütlüçeşme Tren İstasyonu’na bir viyadük yapacağız. Onun karşılığında viyadük altında 80 bin metrekarelik kapalı alanı olacak bir proje yapacağız. Proje AVM ve otelden meydana gelecek. TCDD’nin hesaplarına göre raylı ulaşım “hub”ı olacak Söğütlüçeşme’den günde 110 bin kişi geçiş yapacak" açıklamasının ardından, Hamdi Akın kararını şu ifadeleri kullanarak açıkladı:
"Şirketinize yüzde 51 oranında ortak oluruz. Yalnız, AVM ve oteli kapsayan 80 bin metrekarelik kapalı alanlı bir proje buraya uygun olmaz. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kadıköy Belediyesi ve Çevre Bakanlığı’nın onay vereceği bir proje hazırlamamız gerekiyor."
Şimdi o projenin detayları tek tek belli oldu. İşte Söğütlüçeşme Tren İstasyonu projesi ile ilgili tüm detaylar...
Hamdi Akın, Akfen GYO üzerinden Fıratcan İnşaat Ticaret ve Turizm A.Ş.’nin yüzde 51’ini satın aldı ve önce proje için Söğütlüçeşme İstasyonu’ndaki günlük insan trafiğini ölçtürdü, buradan günde 120-130 bin kişi geçiyor ve Fenerbahçe Stadı’nın yanı başında bulunan istasyon, maç günlerinde daha da kalabalık oluyor.
Tabanlıoğlu Mimarlık’ın ortağı Melkan Gürsel ile iletişime geçen Hamdi Akın, "Söğütlüçeşme Tren İstasyonu’na viyadük yapıyoruz. Karşılığında alt kısmını uygun şekilde işletebileceğimiz bir proje yapmamız gerekli" dedi.
Melkan Gürsel, Hamdi Akın ve ekipleri, dünyada 7 kentte bulunan “TimeOut Market” modelini inceledi ve Söğütlüçeşme'ye Miami, New York, Boston, Chicago, Montreal, Lizbon ve Dubai’deki “TimeOut Market” modeli bir proje yapılmasının daha doğru olacağına karar verdildi.
Melkan Gürsel, ekibiyle proje hazırlıklarına girişirken, Akfen ekibi de “TimeOut” yönetimiyle bağlantıya geçerek proje anlatıldı. Yönetimden, "Biz, “TimeOut Market”lerde turist yoğunluğunu değerlendiririz. Söğütlüçeşme, İstanbul’da turist çekebilecek bir alan gibi durmuyor" yanıtı geldi.
Akın, bu görüşmelerin ardından "Biz Barcelona, Londra, Madrid, Berlin ve Moskova’da da bazı projeleri inceledik. Söğütlüçeşme’deki viyadük altındaki alanı “Food Hall” (yiyecek-içecek sokağı) şeklinde planlayalım" diyerek kararını bildirdi.
Vahap Munyar, yazısında "Geçenlerde bir sabah Hakan Güldağ’la birlikte Hamdi Akın’ın Söğütlüçeşme’deki proje ofisine gittik. Akın’a Akfen İnşaat Genel Müdür Yardımcısı Erkan Erciyas, Akfen Holding Kurumsal İletişim Direktörü Ünsal Ereke eşlik ederken, Yönetim Kurulu Üyesi Pelin Akın Özalp de bir başka ekiple toplantıdan önce yanımıza geldi" ifadelerini kullandı ve projenin detaylarını aktardı.
Hamdi Akın, zaman içerisinde Fıratcan İnşaat Ticaret ve Turizm A.Ş.’deki paylarını yüzde 100’e yükselttiklerini belirtti ve "Proje Akfen GYO çatısı altında yürüyor. Düzenlediğimiz alan 45 bin metrekareye ulaşıyor. Bunun 16 bin metrekaresi kiralanabilir alan oluyor. Eski projede otel için öngörülen alanı otopark olarak düzenliyoruz" ifadelerine yer verdi.
Yaptıkları viyadüğün 5'nci hat olacağına ve TCDD'nin, bu hatla beraber hızlı tren ve Marmaray seferlerini artırabileceğini söyleyen Hamdi Akın, Fıratcan İnşaat'ın, viyadük dahil projeye 60 milyon Euro harcadığına, 70 milyon Euro’yu bulacak gibi göründüğüne dikkat çekti.
Projenin inşaat dönemi dahil işletme süresinin 29 sene olduğunun altını çizen Akın, Burada ana işletmecinin Akfen Turizm olacağını, projenin ana adının “Terminal Kadıköy” olarak belirlendiğinin altını çizdi.
Akın, hedeflerinin bu senenin onunda Terminal Kadıköy’ün faaliyete geçmesi olduğuna ve bu projenin Avrupa’daki benzerlerinin en büyüğü olacağına dikkat çekti.
Vahap Munyar'ın "Köprü altına 70 milyon Euro yatırdı, ‘Terminal Kadıköy’e dönüştürdü" başlıklı yazısının devamı şu şekilde:
Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, “Terminal Kadıköy”ün peyzaj alanlarını işaret etti:
Buradaki mevcut yeşil örtüyü 3 katına çıkarıyoruz. Mevcut ağaçları da koruyoruz.
Kurbağalıdere’ye dikkat çekti:
Kurbağalıdere projemizin ortasından geçiyor. Yeşil alanlar için toplam 1 milyon dolar harcama yapıyoruz.
Bölgenin önceki halini anımsattı:
Daha önceleri gündüzleri bile hırsızlık ve gasp olaylarının sıkça yaşandığı, içinden yürünmeyen, güvenliği olmayan bir yerdi burası.
Akfen İnşaat Genel Müdür Yardımcısı Erkan Erciyas, “Terminal Kadıköy” alanını gezerken yaptıkları viyadüğe dikkat çekti:
Normalde viyadük ayaklarından birinin Kurbağalıdere’ye denk gelmesi söz konusuydu. Viyadük inşaatında “Art Germe” tekniğini kullandık. İki ayak arası 55 metreye çıkabildi. “Art Germe” tekniği ile betonun içinde aynı asma köprülerdeki gibi çelik halatlar kullandık.
Toplam viyadük uzunluğunun 110 metre olduğunu kaydetti:
Burası iki ayak arasındaki açıklık açısından Türkiye’nin en uzunu oldu.
Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın araya girdi:
TCDD’ye burada bir de Gar Binası ve Yolcu Bekleme Salonu yapıyoruz.
Hamdi Akın, “Terminal Kadıköy”de kiralamaların başladığını belirtti:
Burada yerel ve doğal yeme içme ürünleri satan manav, şarküteri, tatlıcı, sokak lezzetleri, restoranlar, kafeler olacak.
Proje alanını gezerken mevcut çalışan 3-4 büfeyi sorduk, yanıtladı:
Aslında TCDD, burayı tamamen boşaltıyordu. Biz proje tamamlanana kadar çalışmalarına müsaade edilmesi yönünde görüş bildirdik. Ancak, artık o büfelerin geçici kullandıkları bu alanları boşaltmaları gerekiyor.
Resmen açıklandı! Eylül ayında en çok altın kazandırdı!
İstanbul Küçükçekmece'deki Güneş Sitesi, Yarısı Bizden Kampanyası'yla dönüşüyor: 8 blok yıkılıyor!