The Marmara, 4 yeni otel daha kuracak!
20. yılını kutlayan ve Türk otelciliğini dünya piyasalarında ulusal marka olarak ön plana çıkarmak isteyen The Marmara, 3ü İstanbulda 1i de New Yorkta olmak üzere 4 yeni otel yapmayı planlıyor
The Marmara Collection İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, turizm
grubunun değişimini, 2012 yılı beklentileri ve yeni yatırım planlarını aktarmak
amacıyla düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, 20. yılını kutlayan
The Marmarada hem otel grubunun mülk sahibi hem de işletmecisi olduklarını ve
bunun Türk otelciliğini dünya piyasalarında ulusal marka olarak ön plana çıkarmak
adına çok önemli olduğunu söyledi.
The Marmara olarak İstanbulun Avrupa yakasında Taksimde The Marmara,
Tepebaşında The Marmara Pera", "The Marmara Şişli" otellerinin yanı sıra
davet mekanı olarak Ortaköyde Esma Sultan Yalısı ile Anadolu yakasında Suadiye,
Çamlıca ve Pendikte faaliyet gösterdiklerini, Bodrum ve Antalya Laradaki otelin
yanı sıra Amerikada The Marmara Manhattan otellerinin olduğunu anlatan Öztürk,
10 işletmeye sahip olan grubun renovasyon projesine Taksimin simgesi The Marmara
Taksim ile başladığını bildirdi.
The Marmara Taksimdeki yenileme çalışmasının büyük bölümünü bu yıl
içinde tamamlamayı planladıklarını ve hem yeni İstanbulu yansıtmasını, hem de
Türk misafirperverliğinin ve kültürünün en iyi örneği olmasını hedeflediklerini
dile getiren Öztürk, otelin uluslararası iç mimar tasarım firması olan Wilson
Associates firmasından dünyaca ünlü tasarımcı ve iç mimar Dan Kwanın imzasıyla
yeniden hayat bulduğunu söyledi.
THE MARMARANIN ADI VE LOGOSU DEĞİŞTİ
Öztürk, 3 fazdan oluşan renovasyon projesi kapsamında ilk fazda otelin
dış cephesi, giriş katı, lobisi, restoranı ve toplantı salonlarının
yenilendiğini, ikinci fazın ise giriş katta yer alan balo salonunun yenilenme
çalışmasıyla birlikte başladığını, ekim ayı içinde Çikolata Dükkanının
açılacağını, şubatta Panorama Restoranın yenileneceğini, yılbaşından sonra da 3.
faz çalışmaları kapsamında odaların yenileceğini ve çalışmaların 2012 yılında
tamamlanacağını kaydetti.
Otelde çok değişik yorumlarla Türk kültürünü yansıtmaya çalıştıklarını,
halılar, kapıdaki danteller ve tavanlardaki püsküllerin Osmanlı kültüründen
esinlenildiğini, otel girişindeki derviş heykelinin kapı döndüğü zaman döneceğini
anlatan Öztürk, otelin isminin de değişerek "The Marmara Collection" adını
aldığını, logoda da değişikliğe gidildiğini bildirdi.
Öztürk, kendi markaları altında şarap ürettiklerini, önümüzdeki dönemde
yeni serinin lansmanını yapacaklarını belirterek, o nedenle de otelin adına
"collection" adını eklediklerini söyledi.
YENİLEMEYE 28 MİLYON DOLAR HARCANACAK
Bu sene The Marmara Peranın 205 odasının yenilendiğini, restoranının da
yılbaşında yenileneceğini belirten Öztürk, Şişlideki otelin değişik konseptle
yapılan 13 odasını da suite çevireceklerini anlattı.
Bodrum otelinde de bu sene kale manzaralı suitler eklediklerini, Esma
Sultan davet mekanı içindeki mini köşkün yenilenmesi ve dekorasyonunda
değişiklikler yaptıklarını, yılbaşında da Manhattandaki otelin komple iç mekan
yenilenmesinin gerçekleştirileceğini dile getiren Öztürk, The Marmara Collection
için ilk aşamada 10 milyon dolar bütçe ayırdıklarını, ancak 20 milyon dolara
biteceğini düşündüklerini ifade etti.
Hüseyin Öztürk, diğer otellerin yenilenmesinin maliyetini 8 milyon dolar
olarak öngördüklerini bildirdi.
Kurum felsefesi olarak yenilikçiliği benimsediklerini, Türk markası
olarak konaklama sektöründe yabancı turistlere bir Türk ismi söyleyebilmek
istediklerini ifade eden Öztürk, "5 yıldızlı otelcilikte iddialı olmak için bu
çalışmayı yaptık" dedi.
4 YENİ OTEL YATIRIMI
The Marmara Collection İcra Kurulu Başkanı Öztürk, İstanbuldaki turist
sayısının geçen yıla göre yüzde 20 arttığını, geçen yıl kente 6,7 milyon turist
geldiğini, ancak bunun gelecek senelerde 9 milyona kadar çıkmasının beklendiğini
söyledi.
Bunun gelecekte yüzde 30 büyüme anlamına geldiğine işaret eden Öztürk,
İstanbulda bir darboğaz olmaması için yatak sayısının 20-25 bine çıkması
gerektiğini dile getirdi.
Öztürk, şu anda İstanbulun toplam 30 bin adetlik yatak kapasitesinin 16
bininin 4-5 yıldızlı olduğunu, bunun İstanbulda yeni yatırımların yapılmasını
gerektiğini gösterdiğini vurgulayarak, şunları kaydetti:
"Otellerimizde yürüttüğümüz yenileme projeleriyle birlikte şehir
otelciliğinde büyüme hedefi doğrultusunda yeni yatırımlar yapacağız. Türkiye
büyüyen ve gelişen bir pazar. İstanbul da yükselen bir pazar. Bu nedenle bizim en
iyi servisi vermemiz gerekiyor. Biri New yorkta 3ü de İstanbulda olmak üzere 4
yeni otel yapmayı planlıyoruz. Hepsinin 200-250 oda olması tercihimiz.
Manhattandaki otelin yenilenme çalışması biter bitmez yeni otelin yapımına
başlayacağız. New York 57. Caddede 35 milyon dolara otel için arazi aldık.
Araziyle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Çevresindeki binaların da hava
hakkını satın alıyoruz. 3 binanın hava hakkını satın aldık. Başka hava haklarını
da satın aldıktan sonra otelin büyüklüğü tespit edilecek. Tercihen 200 oda ve
üzeri düşünüyoruz.
250 odalı bir otelin maliyeti 100-200 milyon dolar arasında. Bunu 3 ile
çarparsanız 3 otelin maliyeti çıkar. İstanbulun büyüme aksları belli. Maslak,
Beşiktaş aksı ile yeni gelişecek bölgeler arasında yer alan Kağıthane-Haliç
çevresi, Yedikule-Bakırköy hattı... Bu bölgelerde otel planlıyoruz. Şehir içinde
otel olacak arazi yok artık. Londra ve Moskovada da yatırım yapabiliriz.
Metropollere bakıyoruz. Kriz fırsattır felsefesinden yola çıkarak New Yorka
konsantre olduk."
Hüseyin Öztürk, tüm işletmelerinin bu yılki ciro hedefinin de 120-125
milyon lira olduğunu bildirdi.
AA