05 / 11 / 2024

The Marmara Şişli açıldı

The Marmara Şişli açıldı

Turizm sektörünün köklü kuruluşu The Marmara Hotels & Residences, 2008 yılında açıkladığı 10 yıllık büyüme planı kapsamındaki ilk otelini Şişli'de açtı.




İş dünyasının kalbinin attığı Mecidiyeköy'de 2008 yılı başında satın alınan Conti Otel'i toplam 5,5 Milyon Euro tutarlı bir yatırımla yenileyen The Marmara Grubu'nun otel sayısı böylece 6'ya çıkmış oluyor. İş dünyasının yoğun ilgisinin beklendiği The Marmara Şişli'nin 2009 yıllık ciro beklentisi 4 Milyon Euro.

2003 yılında başlattığı kurumsallaşma sürecini büyük ölçüde tamamlayan ve 10 yıllık büyüme planı kapsamında otel sayısını 40'a çıkarmayı hedefleyen The Marmara grubunun son oteli The Marmara Şişli, iş adamlarının talep ve ihtiyaçlarına yönelik tasarlandı. 107 odalı otel özel seyahatler için de benzersiz bir seçenek olarak konumlandırıldı.

Autoban Mimarlık'ın uyguladığı sürpriz konseptiyle misafirlerini şaşırtacak olan otelde Wagon, Nano ve Square isimlerinde 3 tip oda bulunuyor. Odalar mimari açıdan Türkiye'de ilk olma özelliğini taşıyor.

The Marmara Şişli'de ayrıca büyüklükleri 75 m2 ile 170 m2 arasında değişen ve şirketlerin toplantı, konferans, seminer gibi tüm ihtiyaçlarına cevap verecek 3 toplantı salonu da mevcut.

Hedef, uluslararası bir otel zinciri olmak
Uluslararası alanda tanınan bir Türk otel zinciri olmayı hedefleyen The Marmara Grubu'nun yatırımları The Marmara Şişli'nin ardından hız kazanacak. Ana stratejisini şehir otelciliği olarak belirleyen grup The Marmara Şişli'den sonra rotasını Türkiye dışına da çeviriyor. Hedef ABD, NewYork, Avrupa metropolleri ve Türk işadamlarının sıklıkla gidip geldiği Sofya, Bakü, Bükreş, St. Petersburg gibi şehirlerde oteller açmak olacak.

The Marmara Hotels & Residences Genel Koordinatörü Serdar Alp Turan, Şişli ile birlikte üç otellerinin ve üç rezidanslarının bulunduğu İstanbul'da bir otel daha açarak oda kapasitesi açısından İstanbul'da 1 numara olmayı hedeflediklerini kaydetti. 10 yılda 40 otel hedefleri ile ilgili konuşan Turan şunları söyledi: Turizm potansiyeli yüksek şehirlerin yanı sıra Türkiye'de canlı ekonomisi ile cazip hale gelen Anadolu şehirlerini de yatırım açısından değerlendiriyoruz. The Marmara Otelleri'nin 2008 yılı doluluk oranları %80 olarak gerçekleşti. 2009 yılında hedeflerimiz, yıllık %80 doluluğumuzu korumak fiyatlarımızı % 5 arttırarak yıllık ciromuzda da % 5 büyüme şeklinde belirledik.

The Marmara'nın geliştirdiği alternatif pazarlama stratejileri, segmentasyon yelpazesini geniş tutması ve yurtdışındaki toplam 8 satış ofisi ile dünyanın birçok pazarında tanınan bir marka olduğuna dikkat çeken Turan, son 2 yıldır alternatif pazarlarda yoğun bir çalışma yürüttüklerini söyledi. Otellerin yenileme ve geliştirme çalışmalarına devam edildiğini ifade eden Turan, The Marmara İstanbul'un tüm odalarının Mart 2009'a kadar yenilenmesinin tamamlanacağını belirtti.

Mevcut kadronun korunduğunu, işe alımların ise ihtiyaç halinde yapıldığına dikkat çeken Turan, "10 yılda 40 otel hedefimiz ve yeni yatırım arayışlarımız devam ediyor. Öncelik İstanbul, Ankara,  İzmir  ve Türkiye ekonomisinin canlı olduğu şehirler. Avrupa metropolleri ve New York'un yanı sıra da Türk işadamlarının sıklıkla gittiği Sofya, Bakü, Bükreş, St. Petersburg gibi şehirler de hedefler arasında" diye konuştu.

"2009 yılında sektör dünyada yüzde 2 büyür"
Yaşanan global ekonomik krizden turizm sektörünün de olumsuz etkilendiğini ve 2008 yılında dünya turizminde büyüme oranının %7'den 2%'ye gerilediğine dikkat çeken Turan, "2009 yılı için öngörülen büyüme oranı %0-%2 dolaylarında. ABD'de gerileme %2,2 olurken, Avrupa'da %0,2 olarak gerçekleşti. Avrupa'da krizden en çok etkilenen kent Londra oldu" dedi.

Doluluk oranlarında ise en büyük düşüşün Paris'te yaşandığını dile getiren Turan, şöyle devam etti:
"Krizden sonra doluluklarda toplam %10 düşüş meydana geldi. Bu oran, Amsterdam'da %9, Viyana'da ise %9,2. Havayollarında yolcu sayısında beklenen düşüş %10"

"Geniş pazar yelpazesi yaratılmadan, krizden çıkmak mümkün değil"
Havayollarının fiyatları arttırması, turistleri komşu ülkelere ve kısa mesafeli uçuşlara yönlendireceğini ifade eden Turan, "Bu nedenle, Türkiye'nin komşu ülkelerden alacağı pay yükselip, uzak destinasyonlardaki potansiyeli düşebilir. Türkiye'deki turizm yatırımlarında geçen yıla oranla %14'lük bir düşüş söz konusu. Acenteler, kriz dolayısıyla bankalardan teminat mektubu almakta zorlanıyor. Türkiye'nin Euro bölgesinde olması avantaj, bu avantaj iyi değerlendirilmeli. Krizden çıkmak için elbirliğiyle çalışılması gerekiyor. Bu nedenle Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın acentelere yönelik hazırlamakta olduğu destek paketi önemli, tüm sektör bu olumlu gelişmenin hayata geçmesini bekliyor. Krizin getirdiği tecrübe iyi değerlendirilmeli, öğrenilecek çok şey var" diye konuştu.

Turan son olarak Türkiye'de birçok işletmenin tek bir pazara yönelik hareket ettiğine dikkat çekerek, " Bu kriz de gösteriyor ki geniş bir pazar yelpazesi yaratılması gerekiyor, aksi halde krizden çıkmak mümkün değil" dedi.

Geri Dön