29 / 04 / 2024

Ticaret Bakanı Bolat Emlak sitelerindeki ilanları sıkı takip ediyoruz!

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "fiyat etiketi" uygulamasının 1 Ocak 2024 itibari ile başlayacağını duyurdu. Fake hesaplarla sahte kimliklere ilan yayınlamaya cezalar getirdiklerini anımsatan Bakan Bolat, "Emlak sitelerindeki ilanları sıkı takip ediyoruz" dedi.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "fiyat etiketi" uygulamasının 1 Ocak 2024 itibari ile başlayacağını belirtti. Fake hesaplarla sahte kimliklere ilan yayınlamaya cezalar getirdiklerini ve alınan tedbirlerin etkisini gösterdiğine dikkati çekti. Bakan Bolat bu kapsamda "Emlak sitelerindeki ilanları sıkı takip ediyoruz" dedi.

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, TVNET canlı yayınında gündeme ilişkin sorularını cevapladı, değerlendirmelerde bulundu

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Macaristan ziyaretine değinen Bolat "Türkiye olarak Macaristan'ın dost yaklaşımını karşılıksız bırakmadık. Her alanda ilişkilerimizi derinleştirme çabası içerisindeyiz" diye belirtti.

Avrupa Birliği'ne yapılan ticarette Macaristan önemli bir geçiş ülkesi olduğunu söyleyen Bakan Bolat, "Macaristan ile bu sene 4 milyar dolar ile kapatmayı planlıyoruz. Enerji alanında Türkiye'nin artık bir doğalgaz merkezi olması hasebiyle Macaristan'a bizim doğalgaz ihracatımız başladı. Bunu daha çok artırmak istiyoruz." şeklinde konuştu.

2023 yılında küresel ihracat birim endeksi yüzde 4,5 azaldığını söyleyen Bolat, 2023'ün ikinci yarısından sonra ihracatın ay ay artmaya başladığına dikkati .ekerek, "İhracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 80'lere yükseldi. Gelecek sene için ihracatçılara 22,5 milyar lira destek ayırdık. Türkiye pandemide üretim üssü haline geldi" diye ifade etti.

Ticaret Bakanı Bolat Emlak sitelerindeki ilanları sıkı takip ediyoruz!

EMLAK SİTELERİNE SIKI TAKİP

Önemli düzenlemeler çıkarmaya çalıştıklarına vurgu yapan Bolat, otomobil sektöründeki tedarik problemleri ve stokçuluk uygulamalarını görünce daha önce alınmış olan 6 ay 6 bin kilometre yasağını hemen uzatma kararı aldıklarını anımsattı. İkinci eldeki ilan fiyatlarının arabanın sıfır fiyatını geçemeyeceğine ilişkin de bir kısıtlama getirdiklerini anlatan Bolat, "İlan sitelerine kısıtlama getirdik.

Fake hesaplarla sahte kimliklere ilan yayınlamaya cezalar getirdik" diye belirtti.

Alınan tedbirlerin etkisini gösterdiğini belirten Bolat, "Ağustos ayında itibaren fiyatlar düştü kampanyalar başladı. '6 ay ve 6 bin kilometre' düzenlemesinde 600 bin gizlenmiş araç ortaya çıktı. Piyasa büyük ölçüde düzedi" şeklinde koşuştu.

Aynı sürecin emlakta da görüldüğünü söyleyen Bolat, "Emlak sitelerindeki ilanları sıkı takip ediyoruz" dedi.

Marketlerde denetimlerin artığına işaret eden Bolat, "Genel anlamda marketlerde de indirim kampanyaları oldu. Çalışmalar neticesinde 15 bin 267 gerçek ve tüzel kişi denetlendi. Toplamda 567 milyon Türk Lirası ceza kesildi" diye bildirdi.

'FİYAT ETİKETİ' UYGULAMASI

Lokanta, pastane, kafe, restoran gibi kuruluşlarda mutlaka menü ve fiyatlarının giriş kapısının önüne ve masaya konulması gerektiğine dikkati çeken Bolat, "Maalesef keyfi zamlar yapılıyor. Oralarda da denetimler yapıyoruz. Dolar yükseldi ne kadar arttı yüzde 30 senin maliyetin o kadar artmıyor ki. Maliyetin içindeki payı kadar değil o kalemlerdeki artış kadar keyfi uygulamalar oluyor biz buna müsaade etmeyeceğiz" şeklinde konuştu.

Bu uygulamanın 1 Ocak 2024 tarihinde başlayacağını hatırlatan Bolat, "Biz bunları kendi kafamızdan almadık. Gözlemliyoruz şikayetler alıyoruz. Bütün bakanlıklardan ve sektörel kuruluşlardan görüş alıyoruz. Onlar da bu işten muzdaripler. Sürekli zam yaparak alım gücünü yok ediyorsun. Kendi ayaklarına kurşun sıkıyorsun. Alım gücünü bitirdiğin zaman dükkanı kapatmak zorunda kalacaksın" dedi.

Milli Emlak'tan iki ilde satılık 8 arsa ve 3 arazi!

Kira artışları ölüm riskini artırıyor! Gelirinin yarısını kiraya harcayanların ölüm ihtimali yüzde 9 daha çok!