74 milyonluk Türkiye nüfusunun yüzde 26'sını oluşturan 0-14 yaş grubu hem markaların hem de alışveriş merkezlerinin iştahını kabarttı. Yeni açılan AVM'ler çocuk markaları ve oyun alanlarına daha fazla metrekare ayırıyor. Mağazalar tarafında yerli hazırgiyim firmaları koleksiyonlarına çocuğu eklerken yabancı çocuk markaları da istedikleri AVM'lerde mağaza açmak için bekleme listelerinde yer kolluyor. 2 yıl önce çocuk giyimine girdiklerini belirten Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı ve Koton'un Eş Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Hem AVM'ler hem de markalar arasında ciddi bir çocuk savaşı var. AVM'ler çocuk koleksiyonu da olan markaları öne alıyor. Tüketici de daha fazla çocuk koleksiyonu görmek istiyor" dedi. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği AVM Sektörel Grup Başkanı Zafer Baysal ise, "Hem ülkeye gelen yeni çocuk markaları mağaza arıyor hem de AVM'ler çocuk markalarına daha fazla yer açıyor. Artık AVM'lerde 6-7 çocuk markası olmazsa olmaz" diyor.
ÇOCUK İŞİ BÜYÜYECEK
KDM Danışmanlık kurucu ortağı Murat İzci ise son dönemde çocuk segmentine ciddi oranda bir ilgi kayışı olduğunu belirtiyor. İzci, "Çok potansiyeli olan bir alan ama doğru adımlar atarak gitmek gerekiyor. İlerleyen dönemlerde daha fazla yerli markanın çocuk koleksiyonları satmaya başlayacaklarını göreceğiz" dedi. En son Beymen ve Sunset'in girdiği çocuk segmenti ile ilgili olarak İzci, AVM'lerin de markaların da aileleri kazanmaya çalıştıklarının altını çizdi.
REKABET TAM GAZ
YABANCI markalar yarışta. Mayoral, Z and Co, Gymboree, Okaidi, Obaibi, Jacadi gibi markalar Türkiye pazarına yeni girdi. Gap, Zara, C&A, Burberry ise çocuk giyimi 'Kids' adı altında ayrıştırıp ya mağazalaştırıyor ya da mağazalar içinde ayrı bölüm oluşturuyor. En son H&M'in de pazara girmesiyle ciddi bir rekabet oluştu.
'ÇOCUĞA OYNA VE KAZAN'
VİAPORT AVM Müdürü Ogün Turanlı ise, VIA DMC olarak önümüzdeki dönem açacakları AVM'lerde çocuk konseptine ağırlık vereceklerini söyledi. Turanlı, "Bu hem çocuk mağazaları hem de çocuk oyun alanları için geçerli. Viaport aylık 1.5 milyon ziyaretçi ağırlıyorsa bu başarısının altında yatan en büyük etkenlerden birisi çocuk segmentine yarattığı alanlardır" dedi. Turanlı, "AVM'ler içinde çocuklu ailelere en fazla seçeneği sunanlar başarılı oluyor. Bu durum AVM yatırımcılarını ve kiralama-danışmanlık şirketlerinin çocuk markalarına daha fazla ağırlık vermelerini sağlıyor. Çocuğa oyna ve kazan" dedi.
HAZIRGİYİMDEN 10 KAT FAZLA BÜYÜYOR
Türkiye'de çocuk giyim pazarı yaklaşık 3.2 milyar dolarlık hacime sahip. Hazırgiyim sektörü her yıl yüzde 1.5 büyürken, çocuk giyim sektörü yüzde 15'in üzerinde büyüme gösteriyor. Pazarın lideri ise yüzde 21.6'lık pazar payıyla LC Waikiki. Onu, her ne kadar son günlerde finansal anlamda zor bir dönem geçirse de yüzde 6.5'lik pazar payı ile Wenice Kids izliyor.
Sabah