Timur Bayındır: Online teknolojiler sayesinde, otel rezervasyonları daha hızlı yapılıyor!
"Konaklama Sektöründe Online Dağıtım Kanalları: Pariteler ve Öncelikler" konulu seminerde konuşan TUROB Başkanı Timur Bayındır, online teknolojiler sayesinde, otel rezervasyonlarının daha hızlı ve güvenli bir şekilde yapıldığını belirtti
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, online teknolojiler sayesinde, otel rezervasyonlarının daha hızlı ve güvenli bir şekilde yapıldığını belirtti
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) tarafından Conrad Otel'de düzenlenen "Konaklama Sektöründe Online Dağıtım Kanalları: Pariteler ve Öncelikler" konulu seminerde konuşan TUROB Başkanı Timur Bayındır, internetin gücünün, yaşamın her alanında kendini yoğun bir şekilde hissettirdiğini söyledi.
Dünyada 2,3 milyarın üzerinde, Türkiye'de ise 35 milyona yakın internet kullanıcısının olmasının da bu gücün boyutlarını gözler önüne serdiğini dile getiren Bayındır, şöyle devam etti:
"Eskinin konaklama tercih ve alışkanlıklarını değiştiren online satış kanalları da kuşkusuz en verimli gelişimini turizm sektöründe gösteriyor. Öyle ki artık, zaman sınırlarına takılmadan, günün istenilen her saatinde rezervasyon işlemi yapmak, online bir şekilde bilet satın almak mümkün. Teknolojik gelişmelere paralel olarak, bir araç olmanın ötesine geçen online kanallar sektörümüzün gelecek dönem yönelimlerini de bugünden belirler bir boyuta ulaştı. Bugün, online satış ve pazarlama kanallarını etkin bir şekilde kullanan işletmeler; dünyanın dört bir yanından rezervasyon alırken, bir birimlik yatırımı neredeyse on katı geri kazanabilir duruma geldiler. Seyahat endüstrisinin ayrılmaz bir parçası haline gelen online teknolojiler sayesinde, otel rezervasyonları daha hızlı ve güvenli bir şekilde yapılırken, işletmelerde verilen hizmet kalitesi de farklı bir boyut kazandı. Misafir yorumları, otellere geri dönüşlerin içeriğini oluştururken tanıtımdan satışa, eğitimden kontrole kadar her şeyi internet üzerinden yapabilir duruma geldik."
Bayındır, bu doğrultuda, TUROB'un gerek yurt içi gerekse yurt dışı platformlardaki çalışmalarının hız kesmeden devam ettiğini bildirdi.
Timur Bayındır, online pazar kanallarında özellikle sosyal medyanın; destinasyon seçiminden, otel tercihine, gastronomiden, kültür-sanat ve eğlence yaşamına dek uzanan bir yönlendirici güce sahip olduğunu anlatarak, şunları kaydetti:
"Gelinen noktada, turizm sektörümüzün global gelişmelere paralel ilerleyebilmesi açısından farkındalık yaratacak çalışmalara imza atmamız ve online kanallardaki gücümüzü artırmamız gerekiyor. Sektördeki gücünü arttırmaya devam eden sosyal medyada etkin bir şekilde yer almak, konaklama tesislerinin gelecek dönem hedef ve stratejilerini belirlemede önemli donelere ulaşılmasını kolaylaştıracaktır. Bu kanallarda yakalanan başarı, sürdürülebilirlik açısından da önem arz etmektedir. Kanaatimiz odur ki sektörümüzün bu alanda çalışmalarına hız kesmeden devam etmesi ve mevcut çalışmaların geliştirilmesi ülkemiz turizmi açısında oldukça önem arz etmektedir. Yurt çapında 80 bini aşkın yatağı temsil eden birliğimiz, konunun daha detaylı bir şekilde ele alınıp, olabildiğince doğru olarak aktarılabilmesine ve bunun neticesinde de teknolojinin sunduğu bu imkandan mümkün olan en üst mertebede faydalanılmasına vesile olmak arzusu içerisindedir."
Dünya