13 / 11 / 2024

TMMOB'dan Melih Gökçek'e tepki!

TMMOB'dan Melih Gökçek'e tepki!

TMMOB‘ye bağlı Çevre Mühendisleri Odası, Peyzaj Mimarları Odası ve Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi Atatürk Orman Çiftliği'nin imar planlarını iptal edilmesi nedeniyle, Ankara Bulvarı'nın AOÇ içindeki tüm bağlantı yollarının kapatılmasına tepkili...




Davacı olduğumuz ve kamuoyunda AOÇ Ana Planı olarak lanse edilen "1/10.000 ölçekli Atatürk Orman Çiftliği Alanları Nazım İmar Planı ve I. Derece Doğal ve Tarihi Sit Alanı Koruma Amaçlı Nazım İmar Planı"nın ve eki olarak onaylanan "1/10.000 ölçekli Ulaşım Şeması" ile "1/1000 ölçekli Ulaşım (Yol-Kavşak vb.) Uygulama Projesi"‘nin geçtiğimiz hafta  Ankara  5. İdare Mahkemesi tarafından iptal edilmesinin akabinde Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nin bu plan kapsamında inşa edilen Ankara Bulvarı‘nı trafiğe kapattığı haberini 10.08.2015 tarihinde ulusal basından öğrenmiş bulunmaktayız.


Ankara Bulvarı trafiğe kapatılacak!


Ankara Büyükşehir Belediyesi, bu karara ek olarak bu bulvardaki trafiğin TMMOB‘ye bağlı Odalar ve Ankara Barosu‘nun açtığı dava sonucu durdurulduğu reklam panoları ve medya yoluyla Ankaralılara duyuracağını belirtmiştir.


Melih Gökçek yönetimindeki Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nin, halkı mağdur etme ve konu hakkında meslek örgütlerimizi kamuoyunda suçlu gösterme şeklinde ilerlettiği ucuz popülist siyasetini geçmişte "Akay Kavşağını trafiğe kapatırım." söylemleriyle yaşadık. Gökçek yine aynı popülist siyasetin peşinde koşmaktadır. Yargının hatalı olduğu kanaatine vardığı bir konuda izlenen bu siyaset tarzı yargının haklı gördüğü davacı tarafı suçlamakta ve dolayısıyla yargının itibarını kamuoyu nezdinde zedelemektedir. Melih Gökçek sürdürmekte olduğu popülist ve hedef gösteren üslubu ile hukuku tanımadığını bir kez daha göstermektedir. Bunun yanı sıra Odalarımızı da eleştirilerin hedefi haline getirmeye çalışarak, ülke ve kamu kaynaklarını müsrifçe harcayarak kamu zararı oluşturduğunu gizlemek istemektedir.


Bütün yurttaşlar ve kamu kurumları yargı kararlarını uygulamakla hükümlüdür. Ankara özelinde açtığımız davalarda kazanma oranımız şu gün itibariyle %92‘dir. Melih Gökçek yönetimindeki Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nden bu yargı kararlarını küçük değişikliklerle oyalamak yerine burada sergilediği "duyarlılığı" sergilemesini ve kararları uygulamasını bekliyoruz. AOÇ Ana Planı‘nın iptali ile Kaçak Saray ve Ankapark da dayanaksız kalmıştır, Ankara Büyükşehir Belediyesi buradaki faaliyetleri de aynı mahkeme kararına istinaden durdurmakla yükümlüdür, aynı ‘duyarlılığı‘ burada da sergilemesini bekliyoruz. Melih Gökçek‘e çağrımızdır; "Sarayı da mühürle, oyuncaklarınla da vedalaş."


Ankara ulaşımı bugün bütün dünyanın kabul ettiği; "Özel araç kullanımıyla ulaşım sorunu çözülemez." öngörüsünü hiçe sayarak son yirmi yıldır özel araç kullanımı üzerine kurgulanmıştır. Bu kurgu biz Ankaralılara daha fazla yol, daha fazla katlı kavşak, daha hızlı trafik ve maalesef daha fazla trafik kazası daha fazla ölüm ve yaralanma olarak geri dönmektedir fakat bu yaklaşımla Ankara‘nın ulaşım sorunu çözüme değil çözümsüzlüğe itilmektedir. Bu çözümsüzlükten vazgeçmek için illa ki yurttaşlarımızın ölmesi veya büyük yatırımların ‘çöp‘ haline gelmesi gerekmemektedir Ankara Büyükşehir Belediyesi‘ni aklın ve bilimin ışığında hizmet üretmeye davet ediyoruz. Ankara Bulvarı da bu çözümsüzlüğün bir ürünüdür ve Ankara ulaşım sorununa deva olmayacaktır:


1-      Ankara Bulvarı Etimesgut‘tan başlayarak Gazi Mahallesi‘ne kadar hiçbir meskûn alanla ilişki kurmadan bir hiçliğin ortasında seyreden, AOÇ arazilerini parçalayan ve talana hazırlayan bir projedir.


2-      Ankara Bulvarı, Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nin Ankaralılara "Ankaralı ulaşımda konforu Ankara Bulvarı ile yaşıyor." şeklinde reklamını yaptığı Ankara‘nın ana arteri niteliğindeki beş yolundan birisidir ve ne hikmetse bu ana arterlerden ikisinde -Ankara Bulvarı bunlardan birisidir.- toplu ulaşım yoktur, birinde ise dolmuş ağırlıklı toplu ulaşım vardır. Ankaralı ulaşımda konforu yaşamak için özel araç kullanmaya mahkûm edilmiştir.


3-      Ankara Bulvarı neredeyse geçtiği bütün güzergah boyunca Ankara Banliyö Hattı‘na paralel ilerlemektedir fakat Ankara Büyükşehir Belediyesi, TCDD tarafından işletilen ve Sincan‘dan kent merkezine sadece 32 dakika -ki Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nin işlettiği metro Sincan ile kent merkezi arasını 1 saat 10 dakikada kat etmektedir.-  gibi kısa bir sürede ulaşan Ankara Banliyö‘sü Ankara ulaşımına entegre etmemiştir. Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ankara Bulvarı gibi çözümsüzlükler peşinde koşmak yerine hâlihazırda yapılan yatırımı verimli hale getirmeye çalışmalıdır.


4-      Ankara Bulvarı, Ankara Ulaşım Ana Planı‘nın hazırlanması sürecinde bu planı beklemeden uygulamaya konulmuştur. Ankaralılar, Ankara Büyükşehir Belediyesi‘nden ulaşımı bütüncül bir şekilde ele alacak bir plan beklerken Ankara Büyükşehir Belediyesi henüz hazırlanma aşamasında olan planı tabiri caizse delik deşik ederek Ankaralıların beklentilerine karşılık vermiştir(!)


Bu gerekçelerimize ve yargı kararlarına dayanarak Ankara Büyükşehir Belediyesi‘ne diyoruz ki; "Trafiğe kapatmak yetmez, yolu tamamen sök! AOÇ‘yi halka geri ver!"


TMMOB‘ye bağlı Çevre Mühendisleri Odası, Peyzaj Mimarları Odası ve Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi olarak bundan sonra da bu piyasacı, kamu düşmanı popülist siyaset anlayışına karşı toplumsal mücadeleyi yürüteceğimizi bir kez daha söylüyor ve yurttaşlarımızı bu mücadeleye omuz vermeye çağırıyoruz.




TMMOB Çevre Mühendisleri Odası


TMMOB Peyzaj Mimarları Odası


TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şubesi



Geri Dön