TOKİ Sakarya projesinde başvurular 23 Mart'ta başlıyor!
Hendek Belediye Başkanı Turgut Babaoğlu, Akpınar mahallesinde inşa edilecek olan toplu konutlar için ön başvuru sürecinin 23 Mart Pazartesi günü başlayacağını açıkladı...
Sakarya Hendek'te TOKİ tarafından inşa edilecek olan konutlar için başvuru süreci 23 Mart'ta başlıyor. Hendek Belediye Başkanı Turgut Babaoğlu, konuyula ilgili açıklamalarda bulundu.
Sakarya Yeni Haber'de yer alan habere göre; Hendek Belediye Başkanı Turgut Babaoğlu, toplu konut projesinde talep toplamanın başlayacağını müjdeledi. Başkan Babaoğlu, “Sosyal bir projeye imza atmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Çalışıp bir türlü ev alamayan vatandaşlarımızı kira öder gibi konut sahibi yapacağız. Modern ve örnek alınan yeni bir yaşam alanı inşa edeceğiz. Projemizdeki konutlar farklı mimarisi, yeşil ve sosyal donatı alanlarıyla fark yaratacak. İçerisinde okul, kreş, sağlık ocağı, fırın, market gibi ticari donatı alanlarla birlikte otoparklar, yürüyüş ve bisiklet yolları yer alacak” diye konuştu.
23 MART-03 NİSAN ÖN BAŞVURU
Ön başvuru sürecinin başladığını açıklayan Babaoğlu, “İlk olarak 600 adet 100 metrekare 2+1 daire modelleri 160 bin TL üzerinden satışa sunulacak. Yüzde 20 peşinat alınacak dairelerde, 750 TL’den başlayan taksitler ve 180 aya kadar vadeli olarak kullandırılacak kredi ile vatandaşlarımızı konut sahibi yapmayı hedefliyoruz. Başvurular 4 ayrı kategoride kabul edilecek. Şehit aileleri, harp ve vazife malulleri ile dul ve yetimler, en az %40 engelli vatandaşlarımız, emekliler ve diğer alıcı adaylar olarak kabul edilecektir. Başvurular 23 Mart Pazartesi günü başlayacak ve 03 Nisan Cuma 2020 günü sona erecek. Ön başvuru sürecinin tamamlanmasının ardından proje tanıtımı yapılarak kura çekimi yapılacak. Hendek’imize hayırlı olsun” şeklinde konuştu.
İŞTE BAŞVURU DETAYLARI
Konut sahibi olmak isteyen vatandaşlarımız 23 Mart-03 Nisan tarihleri arasında Vakıfbank Hendek Şubesi TÜRKAY Hendek Yatırım Planlama ve Hizmet AŞ. Toplu Konut hesabına bin lira yatırıp, T.C. numarası ve cep telefon bilgisi ile başvuru yapılabilecek. İnternet bankacılığı üzerinden de başvurular gerçekleştirilebilecek olup, TC numarası ve iletişim bilgisi mutlaka belirtilmelidir. Bu bedel hak sahiplerinin daire bedellerinden düşülecek olup, hak sahibi olamayanlara ise faizsiz olarak iadesi yapılacak. Talep toplama sürecinin sona ermesinden sonra kura çekim işlemleri; şehit yakınları, gaziler, dul ve yetimler, engelliler, emekliler ve diğer alıcı adayları kategorilerinde yapılacak..
ŞARTLARA DİKKAT!
Konut başvurusu yapacak vatandaşların Sakarya’da ikamet etmeleri, eşi ve ya kendisine ait konutun olmaması gerekli. Başvuran kişinin 25 yaşını doldurmuş olması, hane halkının en fazla net 5 bin 500 TL gelirinin olması koşulu başvurularda aranıyor. Alınan konutlarda 7 sene satılamaz şartı ile birlikte alıcının kendisi veya ailesi için ikamet şartı da atanmaktadır
İNTERNET BANKACILIĞI ÜZERİNDENDE BAŞVURU YAPILABİLECEK
BAŞVURU BAŞLAMA TARİHİ: 23 MART PAZARTESİ 2020
BAŞVURU BİTİŞ TARİHİ: 03 NİSAN CUMA 2020
BANKA: VAKIFBANK HENDEK ŞUBESİ
HESAP ADI: TÜRKAY AŞ.
HESAP NO: TR94 0001 5001 5800 7310 1015 80
BAŞVURU ŞARTLARI
Projeye başvuru yapabilmek için, başvuru yapacak kişinin:
1. T.C vatandaşı olması,
2. Projenin bulunduğu Sakarya ili Hendek ilçesi sınırlarında 1 yıldan az olmamak şartı ile ikamet ediyor olması veya projenin bulunduğu il nüfusuna kayıtlı olması gerekiyor. (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri kategorisinde başvuracakların en az 3 yıldır ikamet ediyor olması veya ilçe nüfusuna kayıtlı olması gerekiyor.)
3. Kendisine eşine ve/veya velayeti altındaki çocuklara ait tapuda kayıtlı kat irtifaklı / kat mülkiyetli bağımsız bir bölümünün veya müstakil bir konutunun (tarla, bağ, bahçe, köy evi ve işyeri hariç) bulunmaması, (Başvuru sahibinin hisseli olarak sahip olduğu gayrimenkuller hariç)
4. Başvuru tarihi itibariyle 25 yaşını bitirmiş olması (Eşi vefat etmiş olan çocuklu dul bayanlarda yaş şartı gözetilmiyor)
5. Aylık hane halkı gelirinin, en fazla net 5 bin 500 lira olmalı (Başvuru sahibinin, eşinin ve velayeti altındaki çocuklarının gıda, yol, vs. her türlü aldıkları yardımlar dahil olmak üzere toplam hane halkı aylık net geliri bu miktarda olmalı)
6. Bir hane halkı adına -yani kişinin kendisi, eşi ve velayeti altındaki çocukları- yalnızca bir adet başvuru yapabilir. Ayrıca, yukarıdaki başvuru şartlarına sahip olan;
1. Kategorideki “Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimlerinin”
2. Kategori olan “En az yüzde 40 Engelli Vatandaşlarımızın”
3. Kategoriye dahil “Emekli Vatandaşlar”ın
4. Kategori olan “Diğer alıcı adaylarının” başvuruları ayrı olarak 4 kategoride değerlendirilecektir.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
Başvuru için gerekli belgeler şu şekilde:
-Kimlik Fotokopisi,
-Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri, kredi kullanım durumuna göre T.C. Emekli Sandığından alacakları “Hak Sahipliği Belgesi”ni,
-Engelli vatandaşlarımız, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından verilen kimlik kartının fotokopisi veya tam teşekküllü bir devlet hastanesinden alınmış sağlık heyet raporunu, (en az yüzde 40 engelli olduğuna dair)
-Emekli vatandaşlarımız, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan Emekli Kimlik Belgesini veya belgesi henüz çıkmadı ise emekli olduğunu gösteren belge veya yazıyı temin edeceklerdir.
-Vukuatlı nüfus kayıt örneği
KURA ÇEKİLİŞİ
1. Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimlerine kuraya girmeden konut alma hakkı verilecek, ancak bu kişilerin konutları öncelikli olarak kura ile seçilecek.
2. Engelli vatandaşlarımıza konut sayısının yüzde 5’i kadar kontenjan ayrılacak ve hak sahipleri kura ile belirlenecek. Kura sonucu bu kategoriden hak sahibi olamayan başvuru sahipleri diğer alıcılar kategorisindeki başvuru sahipleri ile birlikte tekrar kura çekilecek.
3. Diğer başvuru sahipleri, İdaremiz genel uygulamalarında olduğu üzere başvuru sayısına göre gerektiği takdirde kura ile seçilecektir. Kura çekim işlemleri belirlenen kategori önceliğine göre yapılacak:
1. Sırada Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimlerin konutları,
2. Sırada Engelli Vatandaşlarımızın konut Alma hakkı ve konut belirleme kurası
3. Sırada Emekli Vatandaşlarımızın Konut Alma Hakkı ve Konut Belirleme kurası,
4. Sırada Diğer başvuru sahiplerinin Konut Alma Hakkı ve Konut Belirleme kurası yapılacak.
SÖZLEŞME İMZALAMA AŞAMASINDA İBRAZ EDİLECEK BELGELER
1. Başvurulan projenin bulunduğu il nüfusuna kayıtlı olanların kimlik ibrazı, kayıtlı olmayanlar için Nüfus Müdürlüklerinden temin edilecek son 1 (bir) yıldır projenin bulunduğu şehirde ikamet ettiğini gösterir belge ibraz edilecek (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri kategorisinde başvuranlar 3 (üç ) yıl ikamet ettiğini kanıtlayacak belgeyi).
2. Hane halkı gelirinin en fazla net 5 bin 500 TL olduğunu belirten ve kanıtlayan gelir belgeleri,
-Başvuru sahibi evli ise kendisi ve eşinden çalışan varsa kendisinin ve eşinin ayrı ayrı gelirini gösteren belgeler (tabi olarak çalıştıkları sosyal güvenlik kurumlarından çalıştığına dair alınan belgeler ile maaş bordroları, maaş belgeleri vb.)
-Başvuru sahibi veya eşinden herhangi biri çalışmıyorsa Sosyal Güvenlik Kurumundan çalışmadığına dair belgeleri,
-Başvuru sahibi emekli ise, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan maaş dökümü veya emekli maaşının yatırıldığı banka hesap ekstresi. Gerekli görüldüğünde ek belge istenebilir.
OTURMA KOŞULU ve DEVİR İŞLEMLERİ;
1-Projelerde hak sahibi olup sözleşme imzalayanlar konutlarını borçları bitene kadar 7 seneden az olmamak şartıyla devir işlemi yapamayacak.
2-Ayrıca, sözleşme imzalanan konut için borç bitene kadar, alıcının veya ailesi için ikamet koşulu aranacak olup, alıcının, kendisinin, eşinin veya çocuklarının söz konusu konutta ikamet etmediklerinin tespit edilmesi halinde sözleşmeleri feshedilebilir.
3-Gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde, kurada hak sahibi olanların konut alma hakları iptal olacak. Sözleşme imzalanmış ise sözleşmeleri feshedilerek gerekli hallerde ödenen peşinat tutarları irat kaydedilecek ve ödenen taksit tutarları masraflar tahsil edildikten sonra faizsiz olarak iade edilecek.