TOKİ süper marka seçildi!
Dünyanın önde gelen bağımsız marka ölçümleme programı Superbrands'in 2016-2017 Türkiye araştırmasında TOKİ Süper Marka olarak seçildi. TOKİ 181 Süper Marka içinde tek kamu idaresi olarak dikkat çekiyor.
İlk kez Süper Marka olarak tanımlanan TOKİ, farklı sektörlerden 4.988 marka arasından tüketiciler tarafından belirlenen 181 Süper Marka içinde, tek Kamu İdaresi olarak yer aldı.
TOKİ Haber Dergisi'nde yer alan habere gör 2014 yılında yenilediği konut üretim çizgisiyle yeni bir markalaşma ve iletişim stratejisi yürüten TOKÎ, yatay mimari yaklaşım, yerellik ve mahalle konsepti üzerine geliştirdiği mimari çözümlerin yanı sıra, vatandaşların ev sahibi olma hayalini gerçekleştirmeyi amaçlayan avantajlı kampanyaları ile tüketici nezdinde öne çıkıyor. Superbrands marka ölçümleme programında TOKİ, Türkiye’nin tek Kamu İdaresi olarak tüketici beğeni ve tercih sıralamasında yer aldı. Yenilediği üretim çizgisiyle tüketiciden destek ve yüksek düzeyde olumlu geri bildirim alan Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, gayrimenkul sektöründe Süper Marka olarak tanımlandı.
2 yılda bir yapılan Süpermarka Türkiye araştırmasında 2016 tercihlerini ortaya koyan tüketiciler nezdinde, 4.988 marka arasından 1.148 marka “Superbrands kriterlerine” göre aday marka olarak belirlendi. Süpermarka aday seçiminde şirketin teknolojisi, yatırımları, iş gücü kalitesi, yaratıcılığı, markalaşmaya yaptığı yatırımlar, marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyması ve vergi sıralamasındaki yeri temel kriterler olarak belirlendi.
Aday markalar, konusunda uzman jüri tarafından değerlendirildi ve 300 marka halk oylamasına kaldı. Nielsen Araştırma Şirketi 300 marka için 18-56 yaş ve tüm SES gruplarında 1.638 kişi ile yüz yüze görüşerek tüketici değerlendirmesini gerçekleştirdi. Çalışmalar sonunda 181 marka, 67 puan barajını aşarak Türkiye’nin Süper markalarından biri olmaya hak kazandı. TOKİ, gayrimenkul sektörünün Süper Markası oldu.
89 ülkede 24 yıldır faaliyet gösteren dünyanın önde gelen bağımsız marka ölçümleme programı Superbrands, tüketicilerin, (bilinçli veya bilinçaltı) arzuladıkları, tanıdıkları ve bir ücret ödeyerek sahip olmak istedikleri, duygusal ve/veya fiziksel avantajları, diğer markalara göre çok daha yüksek oranda sunan markaları, tüketici oyları ile “Süpermarka” olarak tanımlıyor.