05 / 11 / 2024

Ağaoğlu, 'süper marka' seçildi!

Ağaoğlu, 'süper marka' seçildi!

Ağaoğlu, ilk kez Türkiye'nin süper markaları arasına giren tek gayrimenkul şirketi oldu




Superbrands yetkilileri tarafından seçilen 1046 marka, sektör liderlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirilerek 306 markaya indirilmiştir. Nielsen Tüketici Araştırmaları Grubu,  farklı kategoriler içinde yer alarak kısa listeye girmiş olan 306 marka için tüketicilerin değerlendirmelerini Ocak ayında ölçümlemiştir. 
 
Nielsen'ın markalar, marka değerinin ölçümü ve tüketici ile marka ilişkisini değerlendirmeye yönelik dünya çapındaki bilgi birikimi, Süpermarkalar araştırmasının da temel yapı taşlarından birini oluşturmuştur. Nielsen marka değeri ölçümleme yöntemlerinin temeli Profesör Kevin Keller tarafından atılmıştır. İstanbul,  Ankara  ve İzmir'de, 18-56 yaş ve tüm SES gruplarından 1635 kadın ve erkek tarafından 100 üzerinden bir ölçek kullanılarak değerlendirmeler yapılmıştır... Süpermarkalar,  hem Nielsen verilerini hem de sektör liderlerinin yapmış olduğu değerlendirilmeleri dikkate alarak 117 markayı Süpermarka olarak seçmiştir.
 
Süpermarka araştırmasında gıdadan, finansal hizmetlere, temizlik ve kişisel bakım ürünlerinden, teknoloji ürünlerine, hizmet sektöründen iletişime birçok alanda farklı markalar, yer aldı. Süpermarka olarak belirlenen bu 117 marka içinde de yine birçok sektörden farklı markalar bulunuyor. Süpermarka araştırmasının sonuçlarına göre değerlendirme yapan Superbrands® Türkiye yetkilileri Dilek Koç ve Gürkan Kınacı; “Gıda sektörü markaları önde yer alırken hemen arkasından finans ve bankacılık sektörü gelmektedir. Teknoloji ve GSM sektörünün de ön sıralarda yer aldığı araştırmada en ilginç sonuç olarak Türk insanının “Yeni Rakı”sından vazgeçmediği görülmüştür.” dediler.  
 
Süpermarka nedir?
 
Tüketicilerin, (bilinçli veya bilinçaltı) arzuladıkları, tanıdıkları ve bir ücret ödeyerek sahip olmak istedikleri, duygusal ve/veya fiziksel avantajları, diğer markalara göre çok daha yüksek oranda sunan markaya “Süpermarka” denir.
 
Superbrands Programı nasıl oluştu?
 
Superbrands, markaların nasıl başarılı oldukları ve markanın şirket için oynadığı rolün öneminin tanıtılmasının diğer şirketlere örnek olacağı inancıyla yola çıktı.
Marka yönetimi ve pazarlaması konusunda uluslararası bağımsız bir otorite olan  Superbrands, markalarının yönetimi konusunda üstün başarı gösteren markaların dünya çapında seçimi ve tanınmasını sağlıyor.
Önceleri BBC'de bir radyo programı olarak başlayan bu çalışma, kalıcı olması amacıyla bir programa dönüştü. Gala gecesi ve Süpermarkaların içinde yer aldığı bir kitap bu programın temelini oluşturdu. “Superbrands” programı ilk kez İngiltere'de 1993 yılında gerçekleştirildi.
Şu anda 86 ülkede faaliyet gösteriyor.
 
Superbrands'in faaliyette bulunduğu ülkeler
(2010 itibariyle toplam 86 ülke)
 
• Angola • Arjantin • Avustralya • Avusturya • Azerbaycan • Bangladeş • Bolivya
• Bosna Hersek • Brezilya • Bulgaristan • Kanada • Karayip Adaları • Çin • Şili
• Kolombiya • Kosta Rika • Hırvatistan • Kıbrıs Rum Kesimi • Danimarka • Dominik Cumhuriyeti • Doğu Afrika • Ekvator • El Salvador • Mısır • Estonya • Finlandiya
• Fransa • Almanya • Gana • Yunanistan • Guatamala • Honduras • Hong Kong
• Macaristan • İzlanda • Hindistan • Endonezya • İsrail • İtalya • Japonya • Kazakistan
• Kuveyt • Litvanya • Lübnan • Letonya • Makedonya • Malezya • Maldivler • Malta
• Meksika • Fas • Hollanda • Yeni Zelanda • Nikaragua • Nijerya • Norveç • Pakistan
• Panama • Peru • Filipinler • Polonya • Portekiz • Porto Riko • Romanya • Rusya
• Suudi Arabistan • Sırbistan • Singapur • Slovakya • Slovenya • Güney Afrika
• Güney Kore • İspanya • Sri Lanka • İsveç • İsviçre • Tayvan • Tayland • Türkiye
• Ukrayna • Birleşik Arap Emirlikleri • İngiltere • ABD • Uruguay • Venezuella
• Vietnam
 
 
Superbrands, süpermarkaları nasıl seçiyor?
 
Her ülkenin Süpermarkaları bir seçici kurul ve araştırma şirketi tarafından  belirleniyor.
1  Superbrands Seçici Kurulu, önde gelen marka odaklı kurumlardan ve medya-iletişim sektöründen değişik özgeçmişe sahip, isteğe bağlı, bağımsız kişilerden oluşuyor. Her bir kurul üyesinin kendi sektörünün tartışılmaz lideri, uzmanı veya profesyoneli olarak önemli bir ağırlık ve saygınlığa sahip olmasına özen gösteriliyor.
2  Markalar ile ilgili pazar performansını ve dinamiklerini araştırmak ve saha çalışmasındaki oylamayı yapmak üzere bir araştırma şirketi de bu organizasyonda yer alıyor.
 
Süpermarka seçiminde marka seçim kriterleri
 
•    Şirketin büyüklüğü
•    Teknolojisi, yatırımları
•    İşgücü kalitesi
•    Yaratıcılık
•    Markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı
•    Sosyal sorumluluk projelerine katkı
•    Çevre duyarlılığı
•    Etik değerlere uyma
•    Vergi sıralamasındaki yeri
 
Türkiye'nin Süpermarkaları 2010 Seçici Kurulu
 
Agah Uğur • CEO, Borusan Holding
Burak Celet • Yönetim Kurulu Üyesi, Desa
Cem Hakko • Yönetim Kurulu Başkanı, Vakko
Enver Yücel • Yönetim Kurulu Başkanı, Bahçeşehir Üniversitesi
Fettah Tamince • Yönetim Kurulu Başkanı, Rixos
Levent Erden • Yönetim Kurulu Başkanı, EURORSCG
Lucien Arkas • Yönetim Kurulu Başkanı, Arkas Holding
Mehmet Nane • Yönetim Kurulu Üyesi/CEO, Teknosa
Mehmet Sönmez • Yönetim Kurulu Üyesi/CEO, Euro Tekfenbank
Murat Yalçıntaş •   Başkan, İstanbul Ticaret Odası
Suzan Sabancı Dinçer • Yönetim Kurulu Başkanı, Akbank
Temel Kotil • CEO, THY
Zeynep Yalım Uzun • Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi, Unilever
Zuhal Şeker • Kurumsal İletişim Direktörü, Yıldız Holding
 
Türkiye'nin Süpermarkaları 2010 Araştırma Şirketi
 
The Nielsen Company
Nielsen, 1923 yılında, çağdaş pazarlama araştırma sektörünün kurucuları arasında
yer alan Arthur C. Nielsen, Sr. tarafından Amerika'da kuruldu. Tüketici odaklı pazarlama ve medya araştırmalarında pek çok yeniliği getiren Nielsen, müşterilere rakiplerin performansı, pazarlama ve satış programlarının satış ve kâr üzerindeki etkisi hakkında güvenilir ve objektif bilgileri veren perakendeci ölçüm tekniği de geliştirdi.
Nielsen, bugün tüm dünyada konusunda saygın ve önemli bir yere sahip bulunuyor.
 
 
Süpermarka nasıl seçiliyor?
 
Bu yıl Türkiye 2010 Süpermarkaları şöyle belirlendi:
1) Daha önce belirtilen kriterler kullanılarak 1046 markayı kapsayan bir liste oluşturuldu.
2) Türkiye Seçici Kurul üyeleri listedeki her markaya Süpermarka tanımını temel alarak, ilk anda akıllarına gelen 1 ile 20 arasında bir not verdiler. Oylama bittikten sonra her markaya verilen puanlar toplandı ve barajı aşan markalar belirlendi.
3) Seçici Kurul tarafından belirlenen 306 marka, Nielsen tarafından İstanbul, Ankara ve  İzmir  illerinde 18-56 yaş arası tüm SES gruplarında (kadın-erkek) 1635 kişi ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak değerlendirildi.
4) Son aşamada Türkiye Seçici Kurul üyeleri ve Nielsen'in yaptığı araştırma sonucunda 117 marka Türkiye 2010 Süpermarkaları olmaya hak kazandı.
 
Superbrands 2010 Türkiye Süpermarkaları
 
Acıbadem Grup
Ağaoğlu
Akbank
Akmerkez
Algida
Allianz Sigorta
Altınbaş
Arçelik
Ariel
Arzum
Avea
Avis
Avivasa Hayat Emeklilik
Axess
Beko
Bellona
Beymen
Biletix
BMW
Bonus Card
Bosch
Calgonit Finish
CarrefourSa
Casper
Coca Cola
D&R
Danone Tikveşli
Desa
DHL
Divan
Doğuş Çay
Doluca
Duracell
Duru
ECA
Efes Pilsen
Elidor
Erikli Su
Eti
Falım
Fiat
Filli Boya
Garanti Bankası
Gloria Jean's Coffee
Goodyear
Horoz
HP
Hyundai
ING Bank
İpana
İstikbal
İstinye Park
İş Bankası
Kanyon
Kayra
Knorr
Koçtaş
Komili
Kurukahveci Mehmet Efendi
Lay's
Lipton
Magnum
Mavi Jeans
Maximum Card
Mercedes Benz
Microsoft
Migros
Milka
Nescafe
Nokia
Okey
Omo
Orkid
Pakpen
Pantene
Paşabahçe
Pegasus
Pelit
Pınar
Pirelli
POAŞ
Prima
Renault
Samsung
Sana
Sarar
Selpak
Setur
Shop & Miles
Signal
Starbucks
Sütaş
Taç
Tadelle
Tadım
Tamek
TAV
Teknosa
THY
Toyota
Turkcell
Türk Telekom
Ülker Altın Başak
Ülker Çamlıca Gazoz
Ülker Çikolatalı Gofret
Ülker Hanımeller
Vakko
Vernel
Vestel
Vodafone
World Card
Yapı Kredi Bankası
Yapı Kredi Emeklilik
Yapı Kredi Sigorta
Yataş
Yeni Rakı
Yurtiçi Kargo

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Süpermarkaları trend belirledi, TAV, Ağaoğlu ve İstinye Park öne çıktı
İki yılda bir belirlenen Türkiye'nin süpermarkaları seçildi. Superbrands, Seçici Kurul ve Nielsen'ın ölçümüyle belirlenen 117 marka arasına bu yıl ilk kez Ağaoğlu, Acıbadem Grup, İstinye Park Alışveriş Merkezi ve TAV girdi. Gazete ve televizyonlarsa Türkiye'ye özgü olarak süpermarka kategorisinin dışında bırakıldı


İSTANBUL - Türkiye'nin süpermarkaları yeniden belirlendi. Superbrands, işdünyasının önde gelen isimlerinin oluşturduğu Seçici Kurul ve Nielsen'ın ölçümleriyle belirlenen 117 marka arasına bu yıl ilk kez Ağaoğlu, Acıbadem Grup, İstinye Park Alışveriş Merkezi ve TAV gibi markalar girdi. Gazete ve televizyonlarsa Türkiye'ye özgü olarak süpermarka kategorisinin dışında bırakıldı.
Yine geçmiş dönemde listede yer alan birçok büyük kuruluş bu yıl Süpermarka kategorisine giremedi. Süpermarka seçiminde şirketin büyüklüğünün yanı sıra, teknolojisi, yatırımları, işgücü kalitesi, yaratıcılık, markalaşmaya yaptığı yatırım ve marka devamlılığı, sosyal sorumluluk projelerine katkısı, çevre duyarlılığı, etik değerlere uyma ve vergi sıralamasındaki yeri büyük önem taşıyor.
Seçim iki yılda bir gerçekleşirken, 2009'da kriz olduğu için bir yıl ertelendi. Dünyada 86 ülkede bu seçimi yapan Superbrands'ın Türkiye bölümü ilk etapta 1046 marka belirledi.

1046 marka vardı
‘Sektör liderleri'nden oluşan jüri bu 1046 markayı 306'ya indirdi. Nielsen Tüketici Araştırmaları Grubu da farklı kategoriler içinde yer alarak kısa listeye giren 306 marka için ölçümler yaptı. Nielsen İş Geliştirme Müdürü Ebru Usta Canbulan, “İstanbul, Ankara ve İzmir'de, 18-56 yaş ve tüm SES gruplarından 1635 kadın ve erkek tarafından 100 üzerinden bir ölçek kullanılarak değerlendirmeler yapıldı.  Daha sonra hem Nielsen verileri hem de sektör liderlerinin yapmış olduğu değerlendirilmeler dikkate alınarak bu 306 marka 117'ye indirildi” dedi.
Superbrands Türkiye Temsilcisi Dilek Koç Etike, “Süpermarka araştırmasında gıdadan, finansal hizmetlere, temizlik ve kişisel bakım ürünlerinden, teknoloji ürünlerine, hizmet sektöründen iletişime birçok alanda farklı markalar yer aldı. Süpermarka olarak belirlenen bu 117 marka içinde de yine birçok sektörden farklı markalar bulunuyor” dedi.  Sektörel olarak sıralamaya bakıldığında gıda sektörü markalarının önde yer aldığının görüldüğünü belirten Koç Etike, “Hemen arkasından finans ve bankacılık sektörü geliyor. Teknoloji ve GSM sektörünün de ön sıralarda yer aldığı araştırmada en ilginç sonuç olarak Türk insanının pazara giren yeni markalara rağmen ‘Yeni Rakı'sından vazgeçmemesi” diye konuştu. 

Tüketici önem veriyor
Süpermarka seçiminin tüketici açısından önemli olduğunu ifade eden Dilek Koç Etike, “Markaların tanınması açısından da büyük önem taşıyor. Superbrands'ın dünyada 86 ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye'de de 2005 ve 2007 yıllarında Süpermarka seçimini yaptık. Normalde bu seçim iki yılda bir yapılır fakat kriz nedeniyle bu seferki üç yıla sarktı. Bundan sonraki 2012 yılında belirlenecek” açıklamasında bulundu.
Seçici Kurul hakkında da bilgi veren Dilek Koç Etike, “İş dünyasının önde gelen isimleri bu kurulda yer aldı. Ancak seçim yaparken en önemli kriter şuydu. Kimse kendi firmasına ve sektörüne oy veremedi. Bu seçimin tarafsızlığı açısından büyük önem taşıyor” diye konuştu.

Superbrands 2010'un markaları
Acıbadem Grup, Ağaoğlu, Akbank, Akmerkez, Algida, Allianz Sigorta, Altınbaş, Arçelik, Ariel, Arzum, Avea, Avis, Avivasa Hayat Emeklilik, Axess, Beko, Bellona, Beymen, Biletix, BMW, Bonus Card, Bosch, Calgonit Finish, CarrefourSa, Casper, Coca Cola, D&R, Danone Tikveşli, Desa, DHL, Divan, Doğuş Çay, Doluca, Duracell, Duru, ECA, Efes Pilsen, Elidor, Erikli Su, Eti, Falım, Fiat, Filli Boya, Garanti Bankası, Gloria Jean's Coffee, Goodyear, Horoz, HP, Hyundai, ING Bank, İpana, İstikbal, İstinye Park, İş Bankası, Kanyon, Kayra, Knorr, Koçtaş, Komili, Kurukahveci Mehmet Efendi, Lay's, Lipton, Magnum, Mavi Jeans, Maximum Card, Mercedes Benz, Microsoft, Migros, Milka, Nescafe, Nokia, Okey, Omo, Orkid, Pakpen, Pantene, Paşabahçe, Pegasus, Pelit, Pınar, Pirelli, POAŞ, Prima, Renault, Samsung, Sana, Sarar, Selpak, Setur, Shop & Miles, Signal, Starbucks, Sütaş, Taç, Tadelle, Tadım, Tamek, TAV, Teknosa, THY, Toyota, Turkcell, Türk Telekom, Ülker Altın Başak, Ülker Çamlıca Gazoz, Ülker Çikolatalı Gofret, Ülker Hanımeller, Vakko, Vernel, Vestel, Vodafone, World Card, Yapı Kredi Bankası, Yapı Kredi Emeklilik, Yapı Kredi Sigorta, Yataş Yeni Rakı, Yurtiçi Kargo

Seçici Kurul'da kim var?
* Borusan Holding CEO'su Agah Uğur
* Desa Yönetim Kurulu Üyesi Burak Celet
* Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko
* Bahçeşehir Üniversitesi Yönetim Kurulu Başkanı Enver Yücel
* Rixos Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince
* EURORSCG Yönetim Kurulu Başkanı Levent Erden
* Arkas Yönetim Kurulu Başkanı Lucien Arkas
* Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane
* Euro Tekfenbank Yönetim Kurulu Üyesi/CEO Mehmet Sönmez
* İTO Başkanı Murat Yalçıntaş
* Akbank Yönetim Kurulu Başkanı Suzan Sabancı Dinçer  
* THY Genel Müdürü Temel Kotil
* Unilever Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Yalım Uzun
* Yıldız Holding  Kurumsal İletişim Direktörü Zuhal Şeker
Radikal/Satfiye Yuva Kireçci

--

Superbrands tarafından, 1993 yılından bu yana dünya çapında uygulanan ve bugün 86 ülkede faaliyet gösteren Superbrands (Süper Markalar) listesinin Türkiye sonuçları açıklandı. Ülkemizde 2005 yılından bu yana iki yılda bir yapılan Superbrands (Süper Markalar) listesinin 2010 yılı sonuçlarına göre, Ağaoğlu listeye giren tek inşaat ve gayrimenkul şirketi oldu.

Tüketicilerin, bilinçli veya bilinçaltı arzuladıkları, tanıdıkları ve bir ücret ödeyerek sahip olmak istedikleri duygusal ve fiziksel avantajları, diğer markalara göre çok daha yüksek oranda sunan markalar olarak tanımladığı süper markalar; marka değerinin ölçümü ve tüketici ile marka ilişkisini değerlendirmeye yönelik yaptığı çalışmalar sonucunda belirleniyor. Bu verilerden yola çıkarak oluşturulan geniş bir listenin bir jüri tarafından ön elemeden geçirilmesiyle oluşan son listedeki markalar İstanbul, Ankara ve İzmir'de 18-56 yaş arasında ve tüm SES gruplarında 1.635 kadın ve erkekle yapılan araştırmalarda son halini aldı.

Ağaoğlu'nun Türkiye'nin Süper Markalar listesinde yer alan tek inşaat ve gayrimenkul markası  olmasını değerlendiren Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ali Ağaoğlu, “Biz inşaat sektöründe markasına en çok yatırım yapan, müşterisiyle en çok yüz yüze gelen ve toplumla ilişkileri en yüksek düzeyde olan şirketiz. Markalı konut trendini başlatmaktan, ekonomik krizde yatırım yapmaya kadar sektörde her zaman çok ciddi sorumluluklar alan ve konutta birçok yeniliğe imza atan bir marka olduk. Yapılan araştırmalarda Ağaoğlu'nu süper marka olarak takdir eden halkımıza ve jüride bulunan sektör liderlerine tüm çalışma arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum” dedi.


Geri Dön