Eğitim

Toshiba Estia, yüzde 50 tasarrufla ısıtacak

Alarko Carrier'ın Türkiye distribütörü olduğu Toshiba, "Estia" ile ısıtma sektöründe yeni bir dönem başlatıyor

Ana enerji kaynağı olarak havayı kullanan Toshiba Estia, diğer ısıtma sistemlerine göre daha az enerji harcıyor ve bazı illerde yüzde 50'ye varan oranlarda tasarruf sağlayabiliyor. Konuyla ilgili düzenlenen basın toplantısında konuşan Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, "Yaptığımız araştırmalarda gördük ki Estia kullanılması halinde diğer ısıtma sistemlerine göre İstanbul'daki kullanıcı %30, İzmir'deki kullanıcı %34, Adana'daki kullanıcı %45, Antalya'daki kullanıcı ise %50'ye varan oranlarda tasarruf ediyor " dedi.

Konu ile ilgili basında yer alan diğer haberler

8 bin euro'yla havayı ısıtacak
Alarko Carrier'ın Türkiye distribütörü olduğu Toshiba'nın yeni ürünü Estia `havayı ana enerji kaynağı olarak kullanarak' mevcut ısıtma sistemlerime göre yüzde 50'ye varan oranlarda enerji tasarrufu sağlayacak.

Isıtma ve sıcak su için kullanılan ürünün, 12 kilovatsaatlik ısınma için havadan 10 kilovatsaatlik ana enerji kaynağı aldığında, bunu 2 kilovatsaatlik elektrikle besleyerek tasarruf sağladığı ifade edildi.
Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin ısıtma pazarının alternatif enerji kaynaklarına yöneldiğini ifade ederek şunları söyledi:
"Yeni trend doğada bulunan ısıyı kullanım alanlarına aktaran sistemler olan ısı pompası kullanmasına yönelik. Yakın gelecekte Türkiye ısıtma pazarında önemli değişiklikler olmasını bekliyoruz."
İllere göre değişmekle beraber 30-50'ye varan oranlarda tasarrufun sağlandığını ifade eden Şahin, "Tüketici Estia'yla 100 TL'ye ısınma ve sıcak su faturası ödüyorsa doğalgaz kullandığında bu rakam İstanbul'da 144 TL'ye, Antalya'da 198 TL'ye yükseliyor" dedi.
İlk yıl için 1000 adet satış yapmayı hedeflediklerini ifade eden Şahin, ürün fiyatının 8 bin euro olduğunu ve iki yıl içinde kendini amorte ettiğini dile getirdi.
Milliyet

'Klimada illere tasarruf dönemi başlattık' 
Türkiye klima pazarının süratle büyümesi birçok yabancı üreticiyi bu pazara yöneltti. Toshiba, Türkiye klima pazarına 'Estia' modeli ile giriyor.

Ürünün distribütörü Alarko Carrier'in satışa sunduğu Toshiba klima, yüzde 50'ye varan tasarruf sağlıyor. Türkiye pazarına ilk kez giren Toshiba klimayı tanıtan Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, yaptıkları araştırmaya göre söz konusu ürünün İstanbul'da yüzde 30, İzmir'de yüzde 34, Adana'da yüzde 45 ve Antalya'da da yüzde 50'ye varan tasarruf sağladığını kaydetti. Toshiba'nın, Avrupa ile eşzamanlı olarak tanıtımı gerçekleştirilen Estia modeli ile Türkiye'de ilk defa ısıtma pazarına girdiğini belirten Şahin, Toshiba ile 2005 yılından bu yana sürdürdükleri işbirliğini ısıtma pazarında da başarıyla devam ettireceklerine inandıklarını kaydetti. Avrupa ısıtma pazarında trendin, fosil yakıtları kaynak olarak kullanan ürünler yerine alternatif enerji kaynaklarına ısı pompası kullanmak olduğu bilgisini veren Genel Müdür, yakın gelecekte Türkiye ısıtma pazarında önemli değişiklikler olmasını ve ısı pompalarının pazardaki paylarının çok artmasını beklediklerini ifade etti.

Toshiba Global Satış Grup Müdürü Hideyuki Kumazawa da Türkiye ısıtma-soğutma sektörünün başarılı bir büyüme gösterdiğini ve büyümesini gelecekte de sürdüreceğini belirtti. Alarko Carrier ile işbirliğinde 2005 yılından bu yana yıllık satışların yüzde 100'ün üzerinde arttığını anlatan Kumazawa şunları söyledi: "Alarko Carrier'in uzun yıllardır faaliyet gösterdiği ısıtma sektöründeki tecrübe ve başarıları tartışılmaz. Bu konuda Alarko Carrier'den çok şey öğreniyoruz. Bizim ürünlerimizde kullandığımız teknoloji ve Alarko Carrier'in tecrübesi ile satış ağı birleştiğinde ısı pompası pazarında başarısız olmamız mümkün değil, hedefimiz pazar liderliği." Ana enerji kaynağı olarak havayı kullanan Toshiba Estia, 8 bin Euro'dan satışa sunuluyor. Alarko, yıllık bin adet satmayı planladığı ürün ile kendi segmentinde yüzde 50 pay almayı hedefliyor.
Zaman

Havayı enerjiye dönüştürdü ısıtma faturasını % 50 azalttı
Toshiba, ana enerji kaynağı olarak havadaki ısıyı kullanan Estia ile Türk ısıtma pazarına girdi. Japon şirket, Türkiye temsilcisi Alarko Carrier ile pazarda liderlik hedefliyor
Japon markası Toshiba, Estia ile Türkiye'de ısıtma pazarına da girdi. Markanın temsilciliğini yapan Alarko Carrier'in Genel Müdürü Önder Şahin, Toshiba ile 2005 yılından bu yana sürdürdükleri işbirliğini ısıtma pazarında da başarıyla devam ettireceklerini söyledi. Avrupa ile eş zamanlı olarak tanıtımı yapılan Estia'nın basın toplantısında konuşan Önder Şahin, havayı enerji kaynağı olarak kullanan ve bacagazı emisyonu olmayan Toshiba Estia ile diğer ısıtma sistemlerine göre İstanbul'daki kullanıcıların yüzde 30, Antalya'daki kullanıcıların ise yüzde 50'ye varan oranlarda tasarruf edebileceğini savundu.

FİYATI 8 BİN EURO
Şahin, Toshiba Estia'nın yaklaşık 8 bin eurodan satışa sunulacağını bildirdi. Toshiba Global Satış Grup Müdürü Hideyuki Kumazawa da, hedeflerini pazar liderliği olarak açıkladı. Dış ortam havasından alınan ısıyı sistemdeki suya aktaran ürün, istenilen sıcaklık için gereken gücü hesaplayıp, ihtiyacı kadar elektrik tüketiyor.
Sabah

Toshiba, ilk defa ısıtma pazarına girdi, havadan tasarrufu hedefliyor
  
Toshiba Estia'nın 'havayı ana enerji kaynağı olarak kullandığını'  ifade eden Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, 'Ürün kullanıldığında diğer ısıtma sistemlerine göre İstanbul'daki kullanıcı yüzde 30, İzmir'deki ise yüzde 34 tasarruf ediyor' dedi

Alarko Carrier'ın Türkiye distribütörü olduğu Toshiba'nın, ısıtma sektöründe yeni bir dönemi başlattığı belirtilen ''Estia'' ürünü basın toplantısıyla tanıtıldı. Basın toplantısında konuşan Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, Toshiba'nın, Avrupa ile eş zamanlı olarak tanıtımı gerçekleştirilen Estia ile Türkiye'de ilk defa ısıtma pazarına girdiğini belirterek, Toshiba ile 2005 yılından bu yana sürdürdükleri işbirliğini ısıtma pazarında da başarıyla devam  ettireceklerine inandıklarını kaydetti.

Dayanıklı, kaliteli, yenilikçi ürünler ile tüketicilere tasarruf ve konforu bir arada sunduklarını, bunu yaparken çevreye de maksimum duyarlılık gösterdiklerini vurgulayan Şahin, 'Toshiba Estia, bacagazı emisyonu olmaması ve çevre dostu soğutucu gaz R410A ile çalışması sayesinde çevreyi koruyor. Ayrıca  yaptığımız araştırmalarda gördük ki Estia kullanılması halinde diğer ısıtma sistemlerine göre İstanbul'daki kullanıcı yüzde 30, İzmir'deki kullanıcı yüzde  34, Adana'daki kullanıcı yüzde 45, Antalya'daki kullanıcı ise yüzde 50'ye varan oranlarda tasarruf ediyor'' diye konuştu.

Toshiba Global Satış Grup Müdürü Hideyuki Kumazawa da Türkiye ısıtma-soğutma sektörünün başarılı bir büyüme gösterdiğini ve büyümesini gelecekte de sürdüreceğini belirterek, şunları ifade etti: 'Alarko Carrier ile işbirliğimizin başladığı 2005 yılından bu yana yıllık satışlarımızı yüzde 100'ün üzerinde bir oranda artırdık. Alarko Carrier'in uzun yıllardır faaliyet gösterdiği ısıtma sektöründeki tecrübe ve başarıları tartışılmaz. Bu konuda Alarko Carrier'dan çok şey öğreniyoruz. Bizim ürünlerimizde kullandığımız teknoloji ve Alarko Carrier'in tecrübesi ile satış ağı birleştiğinde ısı pompası pazarında başarısız olmamız mümkün değil, hedefimiz pazar liderliği.''
Akşam

Estia havadaki enerjiyle ısıtıyor

Alarko Carrier'ın Türkiye distribütörlüğünü yaptığı Toshiba, `Estia' ile ısıtma sektöründe yeni bir dönem başlatıyor.

Ana enerji kaynağı olarak havayı kullanan Toshiba Estia, diğer ısıtma sistemlerine göre daha az enerji harcıyor ve bazı illerde yüzde 50'ye varan oranda tasarruf sağlıyor. Toshiba Estia ile kullanıcılar evleri ya da iş yerlerini 2 bölüme ayırarak diledikleri derecede farklı  sıcaklıklarda da ısıtabiliyor. Alarko Carrier Genel Müdürü Önder Şahin, Toshiba'nın, Avrupa ile eş zamanlı lansmanı yapılan Estia ile Türkiye'de ilk defa ısıtma pazarına girdiğini belirtti. Toshiba Estia'nın, ısıtma, sıcak su temini ve hatta soğutma da yapabilen komple bir sistem olduğunu belirten Şahin, ortalama 8 bin Euro'dan satılacak Estia'nın 2 yılda kendini amorti ettiğini ve bu yıl 900 ila bin adet civarında satmayı hedeflediklerini söyledi.
Star