Trabzon AVM yatırımında 11. sırada!
Varyap Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Erdinç Varlıbaş, 2000 yılında Türkiye’de 46 AVM varken bugün bu rakam 349 dolaylarına geldiğini belirtti..
TRABZON şehir merkezinde yer alan Varlıbaş AVM, 5’inci yılında ziyaretçi sayısını yüzde 50 oranında arttırdı. 2016 yılında ziyaretçi sayısında yüzde 30’a varan artış hedeflediklerini söyleyen Varyap Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Erdinç Varlıbaş, şehrin özellikle Arap ve Körfez Bölgesinden gelen turistler ve yatırımcılar için cazibe merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini belirtti.
ARAP TURİST AKINI
Yılda 300 bine yakın Arap turistin Trabzon’a geldiğine dikkat çeken Varlıbaş bu ilginin sadece ziyaret ile sınırlı olmadığının, gelenlerin ciddi oranda konut ve arsa yatırımları yaptığının altını çizdi. Varlıbaş AVM ile 5 yılda kent yaşamında önemli bir yere sahip olduklarını söyleyen Varlıbaş, “Yıllık 250 Milyon TL’lik bir ticaret hacmine ulaşan Varlıbaş AVM hafta sonlarında günde ortalama 15 bin kişi tarafından ziyaret ediliyor. 5 yılda yüzde 50 gibi önemli bir oranda kapı giriş sayımız arttı. Hızla gelişen turizm potansiyelini ve bu yöndeki yeniliklerimizi de göz önüne aldığımızda 2016 yılı içerisinde kapı giriş oranımızı yüzde 30 arttırmayı hedefliyoruz” dedi.
349 AVM BULUNUYOR
2000 yılında Türkiye’de 46 AVM varken bugün bu rakam 349 dolaylarına geldiğini belirten Varlıbaş şunları söyledi: “Türkiye genelinde 1000 kişi başına düşen AVM arzı 130 metrekare olarak kaydediliyor. Trabzon bu ortalama ile paralel olarak ülke genelinde AVM yatırımları bakımdan 11’inci sırada yer almakta. Bu hızlı büyümede perakende yatırımları açısından Trabzon’da dikkat çeken bir dinamizm ile gelişimini sürdürüyor. Bölgede artan yabancı turist sayısı ise perakende sektörüne çok olumlu katkılar sağlamaya devam ediyor.”
Hürriyet
Haber Vatan'da şu şekilde yer aldı;
Trabzon’daki Varlıbaş AVM, 5’inci yılında ziyaretçi sayısını yüzde 50 artırırken Arap turistlere yönelik yeni mağazalar açarak iş hacmini büyütmeyi hedefliyor.
VARYAP’IN Trabzon’un merkezinde yer alan yatırımı Varlıbaş AVM, beşinci yılında ziyaretçi sayısını yüzde 50 arttırırken, kente yapılan yeni yatırımlar ve artan turizm kapasitesiyle birlikte Varlıbaş AVM, 2016 yılında ziyaretçi sayısında yüzde 30’a varan artış hedefliyor.
Varyap Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO’su Erdinç Varlıbaş, şehrin özellikle Arap ve Körfez Bölgesi’nden gelen turistler ve yatırımcılar için cazibe merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini belirtti. Yılda 300 bine yakın Arap turistin Trabzon’a geldiğine dikkat çeken Varlıbaş, bu ilginin sadece ziyaret ile sınırlı olmadığının, gelenlerin ciddi oranda konut ve arsa yatırımları yaptığının altını çizdi. Arap ve Körfez bölgesinden 4 mevsim boyunca önemli oranda turist çeken Trabzon’un perakende yatırımları açısından önemli bir potansiyele sahip olduğunu ifade eden Varlıbaş, Dubai ve Suudi Arabistan’daki AVM’lerde olduğu gibi parfümeri ya da mücevherat gibi turiste yönelik mağaza serilerini arttıracaklarını söyledi.
250 milyon liralık hacmi var
BİR AVM’nin kabul görüp oturması için 3-4 yıllık bir sürecin geçmesi gerektiğini belirten Erdinç Varlıbaş, kendileri için bu aşamanın tamamlandığını belirterek, “Varlıbaş AVM, 5 yılın sonunda kendini ve ticari değerini ortaya koymaya başladı. Yıllık 250 milyon TL’lik ticaret hacmine ulaştı” dedi.
Vatan
Bu haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı:
Trabzon şehir merkezinde yer alan Varlıbaş AVM, bu yıl Arap turistlerle birlikte ziyaretçi sayısında yüzde 30 artış bekliyor.
Trabzon'un sadece Karadeniz Bölgesi için değil ülke ekonomisi açısından önemli olduğuna değinen Varyap Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Erdinç Varlıbaş, şehrin özellikle Arap ve Körfez Bölgesinden gelen turistler ve yatırımcılar için cazibe merkezi olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini belirtti. Yılda 300 bine yakın Arap turistin Trabzon'a geldiğine dikkat çeken Varlıbaş bu ilginin sadece ziyaret ile sınırlı olmadığının, gelenlerin ciddi oranda konut ve arsa yatırımları yaptığının altını çizdi. Varlıbaş, “Arap ve Körfez bölgesinden 4 mevsim boyunca önemli oranda turist çeken Trabzon perakende yatırımları açısından da önemli bir potansiyele sahip” açıklamasında bulundu.