Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi toplandı!
Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi Ocak ayı ilk toplantısı gerçekleştirildi. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, ilk olarak bir önceki ay gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili olarak bilgilendirmede bulundu.
Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi Ocak ayı ilk toplantısı gerçekleştirildi. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, meclis oturumunun açılışında ilk olarak bir önceki ay gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili olarak bilgilendirmede bulundu.
Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi ekiplerinin 30 Aralık-4 Ocak tarihlerinde gerçekleştirdiği kar mücadelesine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Başkan Gümrükçüoğlu, fedakârca gerçekleştirdikleri çalışmalardan ötürü karla mücadelesi ekiplerine teşekkür ederken, mahallelerde ara yolların açılması için hasta ihbarında bulunulmasının işlerini zorlaştırdığını ifade etti. Gümrükçüoğlu konuyla ilgili olarak, “Ekiplerimiz kar mücadelesi boyunca il genelinde 147 hastanın ilgili sağlık birimlerine ulaşmasını sağlamıştır. Çok şükür bu çalışmalar sırasında yolu açık olmadığı için, hastaneye ulaşamadığı için, sağlık ekipleri yanına ulaşamadığı için hastalığına çare bulunamayan vatandaşımız olmamıştır. Ancak bu süre zarfında özellikle mahallelerdeki ana yolarının açılması için bazı vatandaşlarımızın hasta ihbarında bulunduğuna şahit olduk. Maalesef hasta ihbarlarının yüzde 50’si asılsız çıktı ve bu asılsız ihbarlar kar mücadelesinde bizlere zaman kaybettirdi” diye konuştu.
KARAYOLLARI’NIN 2008’DE HAZIRLADIĞI PROJEYE BELDE BELEDİYESİ UYMADI
Konuyla ilgili olarak sözlerine, 2008 yılında o bölgede köprülü kavşak yapılmaması için karayolları tarafından hazırlanan projeye dönemin belde belediyesi tarafından uyulmadığı için bugün ortaya olumsuz sonuçlar çıktığını kaydeden Gümrükçüoğlu, “2008 yılında, ben Trabzon’da belediye başkanı değilken, Kaşüstü Kanuni Hastanesi inşaatı sürerken, hem hastanenin yapılıyor olması, hem o bölgedeki nüfusun artıyor olması münasebetiyle Karayolları Bölge Müdürlüğü o bölgede bir kavşak çalışması planlaması yapıyor. Karayolları Bölge Müdürlüğü o kavşak çalışmasını da köprü kavşak olarak hazırlıyor ve ilgili belediye olan Kaşüstü Belediyesi’ne sunuyor. Karayolları, Kaşüstü Belediyesi’ne ‘Bu projeyi hesaba katarak imarınızı ve inşaat ruhsatlarınızı düzenlemeniz önemle rica olunur’ diyor. Maalesef o proje dikkate alınmıyor ve o kavşağa yakın ruhsatlar veriliyor. O proje dikkate alınsaydı da o kavşağın dört bir tarafına imar verilmesiydi, ruhsat verilmesiydi o zaman yine aynı köprülü kavşak yapılmış olacaktı ama binalara bu kadar yakın olmayacaktı. Yani düşünün ki köprülü kavşağın çok yakınında bina yok. Şimdiki yapılacak kavşağı düşünün ve dört bir tarafındaki binaları düşünün. Eğer böyle olsaydı binalar daha uzakta olacaktı” dedi.
O BÖLGEDE DERE OLDUĞU İÇİN KÖPRÜLÜ KAVŞAK OLMAK ZORUNDA
Gümrükçüoğlu konuyla ilgili olarak sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Peki yine köprülü kavşak olacak mıydı? Evet olacaktı. Neden olacaktı? Bizim bu Meclis’te onayladığımız proje kadar edindiğimiz bir sürü bilgi, tartıştığımız bir sürü husus var. Neden peki o zamanki de kavşak köprülü kavşaktı? Kavşağın yapılacağı yerin batısından bir dere geçiyor çünkü. O derenin dal-çık yapılmasına izin vermediğini Karayolları yetkilileri bizlere izah ettiler. Bir baskın yağışla, bir selin gelmesiyle hayati risk oluşturuyor.
İŞTE BU NEDENLERDEN ÖTÜRÜ İLLE DE KÖPRÜLÜ KAVŞAK DENİLİYOR
Başka bir çözüm var mı? Yok. Yani 2008’de de, daha o binalar orada yokken planlanan kavşakta köprülü kavşak halinde idi. Peki bu binalar ortaya çıkınca bu Meclis’e sunulan neydi? O köprülü kavşağın daraltılmışı, yani ne kadar sıkıyorsa oraya, binalar dokunmadan ne yapılabiliyorsa, adeta yan yollar tıraş ediliyor… Neden tüm bunlara ille de köprülü kavşakta ısrar ediliyor? Az önce dediğim gerekçelerle ısrar ediliyor. Mühendisliğin gereği, yol mühendisliğinin gereği, giriş çıkışlarının olması münasebetiyle. Bu projeyi yapan Karayolları Bölge Müdürlüğü, Genel Müdürlüğü’nün onayına sunuyor. Genel Müdürlükte, daireler bunları değerlendiriyor. Dört beş daireden geçiyor proje, onaylanıyor, Daha sonra Genel Müdürlük tarafından da onaylanıyor. Daha sonra nereye geliyor? Trabzon Büyükşehir Belediyesi’ne. Büyükşehir’de bu bilgiler ışığında tekrar inceleniyor ve Meclis’in huzuruna getiriliyor.
KAŞÜSTÜ’NDEKİ O SORUNUN MUTLAKA ÇÖZÜLMESİ LAZIM
Bir kere hepimiz şunda mutabık mıyız? Bu şehir olarak bölgeye gidip gelenler olarak, oraya giden hastalar olarak bir konuda mutabıkız. Orada sabah akşam kuyrukların nasıl çekildiğini hepiniz ifade ettiniz, Sağlık personelinin oradan çıkarken ne sorunlar yaşadığını, doğu-batı istikametinde uzun araç kuyruklarının oluştuğunu hep ifade ettiniz. Şimdi hepimiz nede mutabıkız? Buraya bir çözüm lazım, bunda mutabıkız. Nerede mutabık değil herkes? Dal-çık mı olsun, köprülü kavşak mı olsun? Bu konuda mutabık değiliz.
VAR MI DAHA İYİ BİR PROJE ORTAYA KOYABİLECEK OLAN?
Bütün bu unsurları hesaba katarak Karayolları az önce ifade ettiğimiz bu çalışmaları basamak basamak tamamlamış. Bunun neticesinde Büyükşehir’e gelmiş, bunun neticesinde onaylanış ve ihale kapsamına alınmış. Şimdi proje askı sürecinde. Askı sürecinden sonraki süreç nedir? İtiraz olabilir. Teknik olarak görüşülür? Olmadı vatandaş mahkemeye gidebilir. Ama bırakalım şimdi askı sürecini mahkemeyi. Şunda mutabık kalalım: ‘Bu böyle olmaz, ben bir mühendislik grubuyum, şu meslek odasının başkanı ya da yürütücüsüyüm diyen varsa, ortaya bir çözüm koyabiliyorsa, bizim aklımızın kesmediği, karayollarının aklının kesmediği veya kesmekle beraber daha süper, çok daha rahatlatıcı bir proje ortaya koyup ve bu ilgili teknik birimlerin incelemesi sonucunda “haklısın, bu daha doğru’ diyeceği birileri var mı? Bu deniliyorsa o zaman eyvallah. Yani bu işin kararını ben tek başıma hiçbir zaman vermedim, öyle bir hakkımda yok. Bu kararı mühendislik verir. Ben yapılanı, süreci sizlere arz etmek istedim. Bütün bildiklerimi içtenlikle anlattım.”
Trabzon Büyükşehir Belediyesi