18 / 11 / 2024

Trabzon Yeşil Yol projesi için 175 milyon TL ödenek tahsis edildi!

Trabzon Yeşil Yol projesi için 175 milyon TL ödenek tahsis edildi!

Doğu Karadeniz Kalkınma Projesi (DOKAP) Başkanı Ekrem Yüce, bugüne kadar Yeşil Yol Projesi kapsamında bölgeye 2013-2016 yılları dâhil olmak üzere 175 Milyon TL ödenek tahsis edildiğini açıkladı




Doğu Karadeniz Kalkınma Projesi (DOKAP) Başkanı Ekrem Yüce, bugüne kadar Yeşil Yol Projesi kapsamında bölgeye 2013-2016 yılları dâhil olmak üzere 175 Milyon TL ödenek tahsis edildiğini, tahsis edilen ödenekle İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunan bin 600 kilometrelik yolun 600 kilometrelik kısmının iyileştirme çalışmalarının tamamlandığını söyledi.

Yüce, Yeşil Yol Projesi’nin 8 ilin önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlayan aynı zamanda bölgesel ölçekte planlanmış doğa ile bütünleşik bir turizm projesi olduğunu hatırlattı.

Yeşil Yol Projesi’nde gelinen noktayı bir basın toplantısıyla değerlendiren Yüce “2007 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan Türkiye Turizm Stratejisi ve Eylem Planı; Doğu Karadeniz Turizmini bir bütün olarak yorumlamış, Samsun ilinden Hopa’ya kadar uzanan ve ülkemizde yayla ve doğa turizminde öne çıkan merkezleri barındıran ’Yayla Koridoru tanımlamıştır. Başkanlığımız tarafından güncelleştirme ve entegrasyon çalışmaları tamamlanan Doğu Karadeniz Turizm Master Planı ile ulaşım yetersizliğinin özellikle dağlarda pek çok kaynağın atıl olarak kalmasına neden olduğu, bu soruna çözüm olarak bir yandan turist eğilimlerini, diğer yandan değerlendirilebilir kaynakları devreye sokan yeni bir ulaşım planının yapılması gerektiği önerilmiş ve bu öneriye karşılık “Yeşile Yolculuk”, yereldeki adıyla “Yeşil Yol” projesi ortaya konulmuştur. DOKAP Turizm Master Planı kapsamında öngörülen ’Yeşil Yol Projesi’ 8 ilin önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini belirlenen aksla birbirine bağlayan aynı zamanda bölgesel ölçekte planlanmış doğa ile bütünleşik bir turizm projesidir. DOKAP Turizm Master Planı’nda Yeşil Yol Projesi içerisinde yer alan ana aks uzunluğu 2 bin 600 kilometre olup bunun bin kilometresi Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kalan bin 600 kilometresi ise İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunmaktadır” dedi.

"Yeşil Yol için şuana kadar 131 milyon ödenek harcandı"

Yeşil Yol Projesi’ne 2013-2015 yılları arasında 131 milyon ödenek harcandığını kaydeden Yüce, “Başkanlığımız tarafından Yeşil Yol Projesi’ne 2013 yılından itibaren destek verilmeye başlanmış olup, 2013 yılında 40 Milyon TL, 2014 Yılında 47 Milyon TL, 2015 Yılında 44 Milyon TL ile toplamda 2013-2015 yılları arasında 131 Milyon TL ödenek harcanmış ve İl Özel İdareleri - Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunan bin 600 kilometrelik yolun 600 kilometrelik kısmının iyileştirme çalışmaları tamamlanmıştır. 2016 yılında ise Yeşil Yol Projesi kapsamında illerin Başkanlığımıza teklif ettiği projelerden 29’u asil 8’i yedek olmak üzere toplam 37 proje Bakanlığımızın Oluru ile kabul edilmiştir. Tahsis edilen 44 Milyon TL ödenek ile bahsi geçen projeler doğrultusunda 260 kilometrelik yol iyileştirme çalışmaları başlatılmıştır. Artvin ilimizde DOKAP bölgesinde bulunan 8 ilin İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreterleri ve Yol Müdürlerinin katılımıyla yapılan toplantıdaki değerlendirmelerde, bugüne kadar Yeşil Yol Projesi kapsamında bölgemize 2013-2016 yılları dâhil olmak üzere 175 Milyon TL ödenek tahsis edilmiş olduğu, tahsis edilen ödenekle İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyeleri sınırları içerisinde bulunan 860 kilometrelik iyileştirme çalışmalarının tamamlanacağı belirlenmiştir. Yeşil Yol ana aksında belirtilen güzergâhtan kalan kısmın ise önümüzdeki yıllarda Bakanlığımızın tahsis edeceği ödenek dâhilinde bitirilmesi hedeflenmektedir” diye konuştu.

"İstihdam alanında 75 bin 415 ek istihdam sağlanacak"

Başkanlığının bölgede turizm sektöründe bir çok projeye de destek verdiğini belirten Yüce, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

"Başkanlığımız bölgede turizm sektöründe Yeşil Yol Projesi’ne ilave birçok projeye destek vermektedir. Bunlardan ilki Yeşil Yol aksı üzerindeki turizm yatırımları hibe destek programı adı altında yürütülmektedir. Bu proje kapsamında 2016 yılında 6 milyon 900 bin TL ödeneği bölgede bulunan 8 ilimize aynı oranda dağıtarak çalışmalarımıza başlamış bulunmaktayız. İkinci olarak bölgemizde yer alan ve Yeşil Yol aksı üzerinde bulunan 13 adet Turizm Merkezi ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi’nin üst ve alt ölçekli halihazır harita ve imar planlarının yapımı için İller Bankası ile protokol yapılmış olup çalışmalarımız devam etmektedir. Bölge Yaylalarına Özgü Mimari Projelerin Yapımı ve Uygulanması Projesi için Yeşil Yol Projesi ana aksı üzerinde olacak şekilde belirlenen yerler için gerekli çalışmalar tamamlanmış olup ilgili idarelerle protokollerin yapılmasının ardından model yapıların yapımına başlanacaktır. Dou Karadeniz Turizm Master Planı tamamlandığında bölgenin yıllık 1 milyon 275 bin turist ağırlaması ve bu turistlere 8 milyon 151 bin geceleme imkânı sunması hedeflenmektedir. Bu geceleme talebinin yüzde 25 yıllık doluluk ortalaması ile gerek duyulan yatak talebi yaklaşık 89 bin 326 olacağı beklenmektedir. Bölgede günümüzde mevcut toplam yatak sayısı 16 bin 524 ü turizm, 17 bin 388’i belediye belgeli olmak kaydıyla 33 bin 912 adettir. Sonuç olarak Turizm Master Planı’nın gerçekleşmesiyle sadece turizme hitap edecek ilave yatak sayısı 55 bin 414 olarak hesaplanmaktadır. Master Planı’ndaki önerilerin tamamlanması ile istihdam alanında 75 bin 415 ek istihdam sağlanacaktır. Projenin bölge içinden temin edilebilecek yıllık gıda talebi ve bugünün birim fiyatları ile oluşturacağı ekonomik büyüklük 211 milyon 178 bin 825 TL olacaktır” ifadelerini kullandı.


Milliyet 


Haber Taka'da şu şekilde yer aldı


Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanı Ekrem Yüce Yeşil Yol Projesi ile ilgili yaptığı açıklamada bölgeler arası farklılığın giderilmesinin ön planda olduğunu belirterek;  “Bu Projenin ve DOKAP’ın akabinde bu yörede yaşayan insanlarımızın gelir düzeyini ve yaşam kalitesini yükseltmeyi hedef alınmış ikinci amaç ise bölgeler arası ve bölge için farkında lığın giderilmesi en çok önemsediğimiz konudur. En büyük çalışmalarımızın başında bölgeler arası farkındalığı gidermenin ön planda olduğu çalışmaları hedeflemekteyiz.  2007 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yayınlanan Türkiye Turizm Stratejisi ve Eylem Planı; Doğu Karadeniz Turizmini bir bütün olarak yorumlamış, Samsun ilinden Hopa’ya kadar uzanan ve ülkemizde yayla ve doğa turizminde öne çıkan merkezleri barındıran “Yayla Koridoru”nu tanımlamıştır” dedi. 

Birçok Projeye Destek Veriyoruz 

Yüce yaptığı açıklamada Yeşil Yol Projesine ilave olarak Birçok projeye destek verdiklerini ifade etti. Yüce “Başkanlığımız bölgede turizm sektöründe Yeşil Yol Projesine ilave birçok projeye destek vermektedir. Bunlardan ilki Yeşil Yol aksı üzerindeki turizm yatırımları hibe destek programı adı altında yürütülmektedir. İkinci olarak bölgemizde yer alan ve Yeşil Yol aksı üzerinde bulunan 13 adet Turizm Merkezi ve Kültür Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesinin üst ve alt ölçekli halihazır harita ve imar planlarının yapımı için İller Bankası ile protokol yapılmış olup çalışmalarımız devam etmektedir” dedi.

Doğayı Kullanmak İçin Önce Korumak Gerekir

Yüce, yeşil yol projesi ile ilgili eleştirilere yönelik olarak doğayı kullanmak için önce korumanın hedef alınması gerektiğini ifade etti. Ekrem Yüce, doğayı korumanın ana başlık olduğunu belirterek şunları kaydetti; “Son olarak Bölge Yaylalarına Özgü Mimari Projelerin Yapımı ve Uygulanması Projesi için Yeşil Yol Projesi ana aksı üzerinde olacak şekilde belirlenen yerler için gerekli çalışmalar tamamlanmış olup ilgili idarelerle protokollerin yapılmasının ardından model yapıların yapımına başlanacaktır. Her yıl hemen hemen 200 kilo metrenin üzerinde yol yapımı gerçekleşiyor. 3 yıl sonra bu yol tamamlanmış olacaktır. Bu projelerin gerçekleşmesiyle doğanın korunarak kullanılmasına ve bölgenin kalkınmasına ve istihdam artmasına amaçlanmıştır. Doğa korunmuyorsa biz kullanmayı kabul etmiyoruz. Doğayı kullanabilmek için önce korumak hedef alınmalı. Korumak ana başlıktır. Biz yeni yol açmıyoruz. Biz mevcut bir yol koridoru belirliyoruz. Biz buna yeşil yolculuk diyoruz. Doğayı tamamen kapsayan doğayı seyretmeye imkan sağlayan bir yol güzergahı bir koridor.”

Taka

Geri Dön