Sigorta

Trafik sigortasında sıkıntı sürüyor. SEDDK, trafik sigortasından kaçınan şirketlere yönelik yeni önlemler peşinde!

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) sektörün en sıkıntılı konularından biri olan zorunlu trafik sigortalarında önemli bir adım attı. Kurum, zorunlu trafik sigortasında poliçe düzenlemekten kaçınan şirketlere yönelik yeni yaptırımlar gelecek.Genelgeye göre trafik sigortalarında geçmiş ay ve yıl ortalamalarına göre belirgin düşüş oranlarının görülmesi ‘poliçe düzenlemekten kaçınma’ olarak değerlendirilecek

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) trafik sigortalarında yeni bir genelge yayınlandı. Genelgeye göre trafik sigortalarında geçmiş ay ve yıl ortalamalarına göre belirgin düşüş oranlarının görülmesi ‘poliçe düzenlemekten kaçınma’ olarak değerlendirilecek.

Dünya Gazetesi’nden Emel Yiğit’in haberine göre, SEDDK geçen yıl sigorta şirketlerinin trafik sigortası yapmaktan kaçındığına ilişkin şikayetleri üzerine harekete geçmişti. Temmuz ayında bazı şirketlerin ödeme araçlarında kısıtlamaya giderek, trafik sigortasında zorluk çıkardıkları ile ilgili şikayetleri üzerine SEDDK, sigortalıların belirli bir ödeme aracı kullanımına zorlanmasının ve iyi niyete aykırı şekilde gerçekleşen poliçe tanzimini zorlaştırıcı ya da engelleyici uygulamaların ‘zorunlu sigortaları yapmaktan kaçınma’ olarak değerlendireceğini açıklamıştı. Bu düzenlemeye rağmen şikayetler devam edince Kurum, yeni bir adım daha attı.

25 MİLYON ARAÇ SAHİBİNİ KAPSIYOR

SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, konuya ilişkin yaptığı açıklamalarda 25 milyon araç sahibini ilgilendiren trafik sigortası konusunda, piyasa yapıcı oyuncuları daha yakından takip ederek piyasa bozucu işlem ve oyunculara yönelik gerekli önlemleri hızlıca alacaklarını belirtti. Tüm uyarı ve çalışmaların ardından geçen ağustos ayında Resmi Gazete'de yayımlanan bir kararla poliçe kesmekten kaçınan şirketlerin tüm branşlarda poliçe kesme yetkisinin üç günden 30 güne kadar durdurulabileceği, kaçınmanın devam etmesi üzerine bu sürelerin iki katına kadar artırılabileceği veya başka tedbirler uygulanacağı açıklanmıştı.

YENİ DÜZENLEMELER YOLDA

Haberde, hasar ödemelerinin tüm artışların üzerine çıkmasının sigorta şirketlerini zorladığı belirtilerek trafik sigortalarında prim artış oranları yüksek olsa da artan kurlarla beraber yükselen maliyetlerın bu branşta zarar edilmesine yol açtığı vurgulandı. Şirket yöneticilerine göre bozulan hasar prim dengesinin telafi edilememesi, sigorta şirketlerinin sermayelerinin baskı altında kalmasına neden oluyor. 2022 yılının 9 aylık döneminde 33 milyar liralık brüt yazılan prim rakamına karşılık teknik zarar 7,9 milyar liraya ulaştı. Teknik zarar 2021 yılının aynı döneminde 897 milyon lira civarındaydı.

Zorunlu Trafik Sigortası tarifesinde 1 Eylül’den itibaren geçerli olmak üzere kapsamlı bir güncellemeye gidildiğini hatırlatan Mehmet Akif Eroğlu, yapılan tarife değişikliği sonrası poliçe üretimini yakından takip ettiklerini söyledi. Eroğlu, trafik poliçe primlerinin vatandaşlar için sürdürülebilir bir hale gelmesi için çeşitli yeni düzenlemeler üzerinde çalıştıklarını belirterek, “Kişi bazlı poliçe, tahkim sisteminde iyileştirmelerin yanı sıra doğrudan tazmin gibi yapısal reformlarla sürdürülebilir kılmak istiyoruz. Yeni düzenlemeleri en kısa zamanda kamuoyu ile paylaşacağız” dedi.