Otomobil

Traktör piyasasını bekleyen tehlikeyi açıkladı

TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner, Türkiye traktör pazarının hareketli olduğu 2021'de 63 bin traktör satıldığını ve 2022 yılında da geçen yıla paralel bir satış beklediklerini ifade etti. Özüner, traktörlerde tedarik sorunu yaşandığını belirtti.Yani yüzde 5 ila 10 arasında bir oranda geride kalacağız gibi

TürkTraktör olarak geçen yıl 48 bin 500 adet traktör üretimi yaptıklarını aktaran Özüner, "Bu sene üretimde biraz daha geride kalacağız. Yani yüzde 5 ila 10 arasında bir oranda geride kalacağız gibi... Bunun birçok farklı sebebi de var tabii. İhracat olarak ise de geçen sene en yüksek ihracatımızı yapmıştık. 16 bin 200'ün üzerine çıkmıştık. İhracatta bu sene tempomuz iyi gidiyor. 

Bu seneyi de pazarın üstünde, geçen senenin üzerindeki bir rakamla kapatacağız. Paylaştığımız rakamlar ise bugüne kadar 16 bin 500 ila 18 bin aralığıydı. Sanki üst bariyere yakın bir rakamla, bu seneki ihracatı yine büyümeyle kapatacağız." ifadelerini kullandı.

"ZAM YAPILMASI İÇİN BEKLENLDİĞİ GİBİ BİR DURUMUN OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM"

Öte yandan TürkTraktör Genel Müdürü Özüner, son dönemlerde çiftçinin traktör bulamadığı ve traktörün karaborsaya düştüğü yönündeki tartışmaları da değerlendirdi.

Traktör talebinin son 2 yıldır çok fazla hareketli olduğunu ve son dönemde biraz daha hızlandığını belirten TürkTraktör Genel Müdürü Özüner, şöyle devam etti:

"Özellikle içinde bulunduğumuz ekonomik durumun da etkisi olabilir. Ama bunu bizim için, yani kendi markamız için de söyleyeyim. 2 markamız New Hollland ve Case IH'de de 2 senedir zaten çok kuvvetli bir talep durumu var. Hatta biz bu talebi iyi yönetebilmek adına ön satış yapıyoruz. Stok seviyeleri, bayilerde ve bizde de şu anda oldukça düşük. Dolayısıyla da böyle 'piyasada traktör bol ve verilmiyor' gibi bir yorum yapmak aslında çok doğru değil."

Pazarda bulunurluk sıkıntısının hala devam ettiğine de işaret eden Özüner, teslimatlar için ise 2 ve 3 ay gibi bekleme süreleri öngörüldüğünü ifade etti.

Ayrıca Özüner, traktör fiyatlarında tedarik sorunu, genel giderlerin artması, enerji fiyatları, dövizin yükselmesi gibi sebeplerle suni değil, doğal bir artış gerçekleştiğini aktardı.