Tüketicinin tercihi markalı mobilya
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği'ne (Mosder) göre tüketicilerin yüzde 75'i markalı mobilyayı tercih ediyor.
Derneğin Nielsen araştırma kuruluşuna yaptırdığı araştırmaya göre tüketicilerin ortalama mobilya yenileme sıklığının bazı bölgelerde 8 yılın da altına düştüğü ortaya çıktı. Türkiye'nin farklı bölgelerindeki 14 ilde, 1.003 kişi ile yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmaya katılanlar arasında özellikle dar gelirli grubun da markalı mobilyayı tercih ettiği ortaya çıktı. Aralık 2008-Ocak 2009 tarihlerinde gerçekleştirilen "Tüketicilerin Mobilya Tercihleri ve Satın Alma Kararları" araştırması, tüketicinin ürün kullanım ve satın alma davranışlarının yanı sıra mobilya markalarının bilinirliği ve tüketici nezdindeki imajlarını belirlemek üzere yapıldı. Araştırmaya göre, mobilya yenileme sıklığı ölçümlemesinde 7,9 yılla Marmara ve Doğu-Güneydoğu bölgeleri başı çekerken, tüm bölgelerde ortalama mobilya yenileme süresi 8,5 yıl olarak saptandı.
Araştırma sonuçları, tüketicilerin mobilya tercihlerinde yüzde 67 oranında ürünün kalitesine göre karar verdiğini ortaya koyarken, yüzde 59 oranında markanın güvenilir olması, yüzde 51 oranında ürünün fiyatı, yüzde 38 oranında ödeme şartları, yüzde 37 oranında ürünün kullanışlı olması ve yüzde 26 oranında satış sonrası hizmetlere önem verdiklerini gösteriyor. Araştırma kapsamında tüketicilere tercih ettikleri satış noktaları da soruldu. Buna göre tüketicilerin yüzde 75'i markalı mobilya mağazalarından alışveriş yapmayı seçiyor. Her 4 tüketiciden 3'ü mobilya satın alırken taksitle alışverişi tercih ediyor. Özellikle dar gelirlilerin 12 aya varan uzun taksitlendirme seçenekleri sayesinde zorlanmadan mobilyalarını yenilediği tespit edildi. Araştırmada, her 3 tüketiciden 2'si kredi kartının taksitlendirme için en uygun yöntem olduğunu belirtirken, yine her 3 tüketicinin 2'si, kendisi için en uygun taksit süresinin 12 ay olduğunu söyledi. Ayrıca, tüketicilerin yaklaşık yarısının (yüzde 45) mobilya satın alırken taksit, iskonto, vade kolaylıkları sunan kampanyaları tercih ettikleri gözlendi.
Zaman