Turizm sektörü gözünü gurbetçilere dikti!
Bu yaz sıkıntılı günler geçiren turizm sektörü gözünü gurbetçilere dikti. Tatilbudur.com Genel Müdürü Kuş, “THY yurtdışındaki Türklere dönük kampanyalar yapabilir” dedi
Turizm sektörünün içinde bulunduğu zorlu dönemi aşması için memura ve emekliye indirim, hediye çeki, indirim kuponu gibi öneriler sunan sektör oyuncuları gözünü yurtdışında yaşayan gurbetçilere dikti. Tatilbudur.com Kurucu Ortağı ve Genel Müdürü Bülent Kuş, Türk Hava Yolları'nın (THY) yurtdışında Türklere dönük kampanyalar yaparak gurbetçi vatandaşların ülkeye çekilebileceğini söyledi. Kuş, "Yurtdışında yaşayan ciddi sayıda Türk vatandaşı var. Buradaki gurbetçilerin tatil dönemlerinde Türkiye biletlerinde kampanya yapılabilir" dedi. Kuş şöyle devam etti: "Çünkü uluslararası basında ciddi bir karalama kampanyası yürütülüyor. Medyada ülkemiz Suriye'ymiş gibi yansıtılıyor. Yabancı turist korkuyor. Oysa Türk vatandaşları durumun böyle olmadığını biliyor. Bu nedenle onlara yönelik kampanyalar artırılabilir." Turizmde yaşanan zorlu sürece rağmen geçen yılın aynı dönemine oranla ilk 4 ayda yüzde 40 büyüdüklerini aktaran Kuş, 350 bin rezervasyon gerçekleştirdiklerini ifade etti. Geçen yıl 730 bin kişiyi tatile götürdüklerini anlatan Kuş, "Bu yıl hedefimiz 1 milyon. Bunun yüzde 85'ini online üzerinden yapmayı planlıyoruz" dedi. Yıllık 20 milyon ziyaretçi rakamına ulaştıkları bilgisini veren Kuş, şunları anlattı: "Türkiye'nin en çok ziyaret edilen turizm portalları arasındayız. Yurtiçinde 2 bin 500, yurtdışında ise 250 bin otelle hizmet veriyoruz. Yüzde 95 memnuniyet oranıyla Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın 19. Geleneksel Tüketici Ödülleri kapsamında 'Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma' ödülünü aldık."
YILDA 2-3 TATİL MODASI
Tüketici taleplerini daha iyi anlayabilmek amacıyla bir anket düzenlediklerini aktaran Kuş, 1.600 kişiyle görüşme yaptıklarını kaydetti. Anket sonuçlarını paylaşan Kuş, şu bilgileri verdi: "Yurtiçi tatil talepleri bu yıl otel fiyatlarında yüzde 20'lere varan düşüşler nedeniyle Akdeniz bölgesinde yoğunlaşıyor. Ege'ye olan talep yüzde 40'larda seyrederken Akdeniz'de bu oran yüzde 60'lara ulaşmış durumda. Yurtdışında ise en çok yüzde 25 ile klasik İtalya tercih ediliyor. Son yıllarda tatil alışkanlıklarındaki en önemli değişiklik ise kısa ve sık aralıklarla tatil yapmak yönündeki eğilim. Türk tüketici de yılda 2 ya da 3 kere tatil yapmaya başladı."
FİYATLAR DAHA FAZLA DÜŞMEZ
Erken rezervasyon trendinin her geçen yıl büyüdüğünü vurgulayan Kuş, "Fiyatların daha da düşeceği beklentisi var. Sosyal medyada misafirlerin yazdığı yorumları görüyorum, 'Zaten Ruslar gelmeyecek siz daha fazla indirim yapmak zorunda kalacaksınız' gibi yorumlar yapıyorlar. Ancak otelci verebileceği tüm indirimi verdi, fazlasında zarar eder. Bu nedenle yerli turiste tavsiyem son erken rezervasyon fırsatlarını kaçırmamaları yönünde olacak" şeklinde konuştu.
Sabah