Turizmde 'butik otel ve yazlık ev' trendi!
Koronavirüs tedbirlerinin gevşetilmesi ve sıcakların başlamasıyla beraber tatile gidenlerin sayısı da arttı. Daha az odalı ve az insanın tatil yaptığı bazı butik oteller ve yazlık evlere ilgi yükseldi.
Türkiye’de koronavirüs pandemisine karşı alınan tedbirlerin gevşetilmesiyle beraber tatil hareketi de başladı. Hürriyet'ten Burak Coşan'ın haberine göre; çaklarda beklenenden önce yüksek doluluklar yakalanırken, sahil şeridinde bulunan otellere olan ilgi de yavaş yavaş artıyor.
Turizm de henüz tam olarak istenilen seviyelere ulaşılmasa da özellikle sınav dönemlerinin sona ermesi ve havaların daha da ısınmasıyla beraber Akdeniz ve Ege’deki otellerdeki dolulukların daha da artacağı düşünülüyor. Bu süreçte alternatif tatil arayışları da hızlandı. Tekne ve yat kiralayanların sayısı artarken, daha küçük kapasiteli, daha az odası olan ve butik olarak adlandırılan otellere de ilgi arttı. Hatta 3-4 aile birleşerek 7-8 odalı butik otelleri belli bir süreliğine kapattılar. Virüs nedeniyle daha izole tatil yapabileceklerini düşünen tüketicilerin bu artan ilgisi fiyat artışını da beraberinde getirdi.
TALEPLE FİYAT ARTTI
Türkiye’de faaliyette bulunan bir tur operatörü geçtiğimiz yıla göre yüksek talep alan bölgelerdeki bazı butik otellerin fiyatlarına yüzde 35’e yakın zam yaptığını söyledi. Bu süreç içerisinde tüm otellerin aynı yolu izlemediğini söyleyen tur operatörünün yöneticisi, “Bodrum, Marmaris ve Alaçatı’da faaliyet gösteren bazı butik oteller, artan ilgiyi fırsata çevirdi. Yüzde 25-35 arası zam yaptılar. Bazı otellerde ise daha yüksek zamlar görüldü. Tüketici de fiyatları görünce tur operatörlerine neden bu kadar zam yaptınız diye soruyor. Ancak büyük otellerde gerekli doluluklar sağlanamadığı, yabancı turist akışı da olmadığı için geçen yıla göre fiyatlar aynı seyrediyor” diye konuştu.
ŞİLE DİKKAT ÇEKTİ
Başka bir tur operatörünün yöneticisi de konu hakkında şu ifadeleri kullandı: “Koronavirüs etkisini azaltsa da hala insanlar da bir endişe var. Çok fazla kalabalıklar arasına girmek istemiyorlar. Bu yüzden daha küçük, daha az kişinin olduğu otellere olan ilgi arttı. Burada da insanlar çok seçici davranıyor. Güvendikleri, markasına inandıkları butik otelleri tercih ediyorlar. Böyle olunca da ilginin arttığı oteller fiyat artışına gitti. Tüm butik oteller zam yaptı dersek doğru olmaz. Bazı butik otellerde geçen yıla göre yapılan zam oranı yüzde 30-35’i bile aştı. Özellikle İstanbul’a yakın yerlerdeki tatil beldelerine de ilgi fazla. Örneğin Şile’de bazı otellerde de ciddi fiyat artışları yaşandı.”