05 / 11 / 2024

Turizmdeki rekabeti kalifiye personeli olan kazanacak!

Turizmdeki rekabeti kalifiye personeli olan kazanacak!

The President Hotel Satış Müdürü Fercan Başkan, otel misafirlerini memnun etmenin ön koşulunun ise personeli memnun etmekten geçtiğini anlatarak, mutlu ve nitelikli personeli olanların sürdürülebilir turizm yapabileceğini belirtti.





İstanbul’da hızla artan yatak kapasitesiyle birlikte, rekabetin yoğunluk kazanmaya başladığını kaydeden BW Plus The President Hotel Satış Müdürü Fercan Başkan, “Son birkaç yıldır, açılan yeni otellerle, kentimizin yatak kapasitesi arttı. Devam eden yıllarda da, yeni yatak kapasiteleri ilave olacak. Artan yatak arzına paralel olarak, eğer iç ve dış pazardan turist talebi artmazsa, önümüzdeki birkaç yıl içinde, oteller arasında ciddi bir rekabet gözlenebilir. Turizmdeki rekabeti ise, kalifiye personeli olan kazanacak” dedi.  


Bir turizm tesisine, o tesiste çalışan insan kaynağının değer kattığını ifade eden Fercan Başkan, otel misafirlerini memnun etmenin ön koşulunun ise personeli memnun etmekten geçtiğini anlatarak, mutlu ve nitelikli personeli olanların sürdürülebilir turizm yapabileceğini belirtti. 


Online rezervasyon artıyor, sosyal medya önem kazanıyor 


Akıllı telefonların artması, e-ticaretteki hızlı yükseliş ve özellikle turizm ürünlerinin (uçak-konaklama vb) internetten satın alınmasıyla, dünya genelindeki turizm endüstrisinde online rezervasyon oranının her geçen yıl katlanarak büyüdüğünü kaydeden Fercan Başkan, şunları söyledi: 

“İletişim ve bilgi çağındayız. Günümüzde tek taraflı değil, interaktif iletişim dönemindeyiz. İnsanlar, günün her saatinde facebook, twitter gibi sosyal mecralardan yaşadıkları olaylara ilişkin olumlu veya olumsuz bildirimde bulunmaktadır. Bu noktada işletmeler olarak, sosyal medyayı etkin şekilde takip edip, yönetmemiz lazımdır. Diğer bir konu da bireyler, bir konaklama satın almadan önce, o tesise ilişkin yapılan yorumları da incelemektedir. O nedenle, tesislere gelen misafirlerin memnun ayrılmaları çok önemli bir konudur. Turizm sektörü; insanın, insana hizmet ettiği bir sektördür. O nedenle tesislerde çalışanlarının, hem kalifiye olmaları, hem de çalışırken mutlu olmaları gerekmektedir ki; otelde konaklayan misafirlere beklentilerinin üzerinde güler yüzle hizmet edilip, misafirlerin memnun şekilde otelden ayrılmaları sağlanabilsin” diye konuştu. 


Otellerde, yatağı değil, hayali satmalıyız 


Dünya genelinde, turizm sektörünün yükselişini sürdüreceğini anlatan Fercan Başkan, insanların dünyanın dört bir yanını ziyaret ederek, yeni kültürler ve yeni deneyimler yaşamak istediğini belirtti. 

Bir ülkeye veya şehre gitmeden önce, o şehre ait değerlerin internetten okunduğunu, otel rezervasyonu yaptırmadan önce ise otelin ve hakkındaki yorumların incelendiğini kaydeden Fercan Başkan, konuşmasına şöyle devam etti:  

“Otellerde, sadece yatağı değil, hayali de satmalıyız. İnsanların hayallerindeki tatili yaşamalarında, verilen hizmetin kalitesi çok önemlidir. Misafirin, beklentisinin üzerinde bir hizmeti alması ise, kalifiye personel ile sağlanabilecektir. Özetle, günümüzde ve gelecek birkaç yıl içinde kalifiye insan kaynağının önemi daha ön plana çıkacaktır. Turizmdeki rekabeti de, kalifiye personeli olan kazanacaktır” şeklinde konuştu.



Geri Dön