20 / 11 / 2024

Turizmin gelişmesi için turistler para harcamalı!

Turizmin gelişmesi için turistler para harcamalı!

SON 10 yılda turizmde dünya ortalamasından 2 kat hızlı büyüyen Türkiye’nin farklılaşması gerektiğini söyleyen Setur Genel Müdürü Üstün Özbey, “Turistler para harcamalı” dedi...




SON 10 yılda turizmde dünya ortalamasından 2 kat hızlı büyüyen Türkiye’nin farklılaşması gerektiğini söyleyen Setur Genel Müdürü Üstün Özbey, “Turistler para harcamalı” dedi.


SON yıllarda turist sayısı ve turizm gelirleri açısından ciddi kazanımlar sağlayan Türkiye’nin artık bu sektörde farklılaşması gerektiğini ifade eden Setur Genel Müdür Üstün Özbey, kaliteli ve çok para harcayan turist kitlesine henüz ulaşılamadığını dile getirdi. Gelen turist sayısının yüksek olmasının sektör için avantajlı olduğuna değinen Özbey, “Ancak olumlu etki için gelen turistlerin para harcama gücünün daha yüksek olması gerekiyor. Türkiye; yaz, kış, doğa, spor, kültür, sanat, inanç, gastronomi, kongre turizmi gibi çok farklı alanlarda yüksek potansiyele sahip. Ülkemizde turizm, bugün olduğundan daha iyi noktalara gelebilir” dedi.


2 KAT BÜYÜME

Türkiye’nin, son 5-10 yıllık dönemde dünya ortalamasının yaklaşık 2 katı büyüyerek, dünya turizminde ön plana çıktığına vurgu yapan Üstün Özbey, “2014’te de sektörün dışında oluşan çeşitli olumsuz etkenlere ve kriz dönemlerine rağmen büyüme sürdü. Ancak ürün bazında 2014’te hizmet verdiğimiz firmaların seyahatlerinde tasarrufa gitmesi, kurumsal rezervasyonlar ve MICE operasyonlarımızda düşüşe yol açarken, bölgede planlanan turların yapılamaması bireysel rezervasyonları olumsuz etkiledi” ifadelerini kullandı.


1 MİLYON İŞLEM

Setur’un, duty free, turizm, marina işletmeciliği ve özel havacılık sektörlerinde faaliyet gösterdiğini söyleyen Özbey, “Setur’un turizmde yurt içi ve yurt dışına dönük tur operatörlüğü, IATA uçak bileti satışı, kongre ve seminer organizasyonları, incoming ve outgoing ve yurt dışı eğitim alanlarında hizmet veriyor. Setur Duty Free, 15 bin metrekareyi aşkın 23 lokasyonda 38 mağazası ile gümrüksüz satış mağazaları işletiyor” dedi. Yolcu ve yolcu başına ciro artış oranlarının 2013’ün altında seyrettiğini söyleyen Özbey, “2014’te duty free noktalarına yenilerini ekledik. Sadece turizm iş kolunda 1 milyon işlemle yüzde 15 bir artış gerçekleştirdik. Gelecek yıl 50’nci yılımızı kutluyoruz. Faaliyette olduğumuz alanlarda büyümeye devam edeceğiz” dedi.


EN ÇOK BODRUM TERCİH EDİLDİ

BU sezon iç pazarda Bodrum’un en çok tercih edilen bölge olduğunu kaydeden Özbey, “İkinci sırada Çeşme yer aldı. Çeşme’yi, Kemer, Belek, Marmaris ve Side takip etti. Karadeniz ve Kapadokya’ya yapılan kültür turları da rağbet gördü. Yurt dışında ise Amerika, Uzakdoğu, Hindistan-Nepal, Çin gibi uzak destinasyonlar ile İtalya ve Orta Avrupa yıl boyunca en çok tercih edilen destinasyonlar oldu” diye konuştu.


Türkler gemiyi sevdi

BÜYÜK kruvaziyer gemilerinin rotalarına girebilmek için limanların bu kapasiteyi karşılayabilecek yapıda olması gerektiğine değinen Üstün Özbey, “Geçmişte kruvaziyer gemilere rehber gönderecek kadar bile Türk gitmezken, şimdi Türkçe menüler konulmaya başlandı. Çünkü bazı gemilerin neredeyse üçte biri Türkler’den oluşuyor” dedi.


 

Hürriyet


Geri Dön