Türk inşaat sektörü 2009'da yüzde 16,1 daraldı!
Kale Grubu, daralan sanayi ve inşaat sektörünün tam ortasında yüzde 30´luk bir büyüme sergiledi
Okyay, Kale Grubu´nun 53. Kuruluş Yıldönümü ve Geleneksel Seramik Bayramı nedeniyle, Çanakkale´nin Çan ilçesindeki Kaleseramik Fabrikalarında düzenlenen törende konuşan Okyay, bu günü, çalışanları, yöre halkı, bayileri, tedarikçileri, iş ortakları, yerli ve yabancı misafirleri ile kutlamaktan büyük bir onur ve mutluluk duyduklarını söyledi.
Son 2 yılda, global krizin ülke ekonomisine ve Türk sanayisine olan yansımalarının açıkça görüldüğünü dile getiren Okyay, "Bu süreçte Kale Grubu olarak gerek çalışanlarımız gerekse de tüm bayilerimiz, tedarikçilerimiz, kısacası uzun vadeli iş ortaklarımız ile yarattığımız dayanışma ve işbirliği güçlü şekilde ayakta durmamıza yardımcı olmuştur. Bu sayede, oldukça büyük darbeler almış olan bir sektörde yara almadan çıkan şirket olduk. Tüm bu süreçte bizden desteğini esirgemeyen çalışanlarımız, bayilerimiz ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum" dedi.
Okyay, 2009 yılında Kale Grubunu ve faaliyet gösterdikleri pazarları büyük bir özen ve dikkatle yönettiklerini belirterek, şunları kaydetti:
"Özellikle verimlilik üzerine yoğunlaşarak bu yönde yatırımlarımızı artırdık ve kriz ortamının bu yarım asırlık heyecanımızın önünü kesmesine izin vermedik. Aslında oldukça zor bir ortamda bunları gerçekleştirdik. Dünyadaki dev şirketlerin kapılarına kilit vurduğu zorlu bir kriz sürecinden Kale Grubu olarak daha da güçlenerek çıktığımızı sizlerle paylaşmak istiyorum."
Sektörel liderliklerine tamamlayıcı olmasını planladıkları enerji verimliliği alanında büyük adımlar attıklarını vurgulayan Okyay, çevreye saygı bilinci doğrultusunda, tüm Kale Grubu tesislerinde enerji verimliliği alanlarında uluslararası yatırım kuruluşları ve endüstri eksperleri ile uzun soluklu çalışmalarını tamamladıklarını, bu projeleri devreye aldıklarını ve girişimlerinin çevresel sonuçlarını almaya başladıklarını kaydetti. Okyay, "Doğaya olan saygımızı değer zincirinin tüm süreçlerinde pekiştirdik ve uyguladık" diye konuştu.
TASARRUF VE GERİ KAZANIM
Zeynep Bodur Okyay, 2010 yılında yapılan çalışmalarla, özellikle Kaleseramik ve Kalekim gruplarında çevre ve atık geri kazanım tesisleri yatırım tutarlarının 7 milyon 500 bin doları aştığını, çevre faaliyetleri içinse 4 milyon 900 bin TL harcandığını bildirdi.
Bu projelerin ekonomik sonuçlarını 2011 ve 2012 yıllarında almaya başlayacaklarını dile getiren Okyay, "Kaleseramik fabrikalarımızda başlıca tüketim kalemlerimizden olan ve sınai maliyetimizin yüzde 35´ini oluşturan enerjinin, enerji tasarrufu ve verimliliği projelerinin uygulanması sonucunda, finansal kazancın yanı sıra doğal kaynak tüketiminin de azaltılmasıyla çevresel kazanç sağlanmıştır. Yapılan iyileştirmeler sonucu birim doğalgaz tüketiminde yüzde 10, birim elektrik tüketiminde yüzde 7, su tüketiminde yüzde 19, ambalaj malzemelerinde yüzde 37 tasarruf edilmiştir" ifadelerini kullandı.
Kalevit´te ARGE ve ürün geliştirme bölümlerinin, su ve enerji tasarrufu sağlayan ürünler konusunda çalışmalarını tamamladığını ve Türkiye´de ilk kez 2,7 litrelik klozetler üretmeyi başardıklarını vurgulayan Okyay, "Farklı segmentlerde sunulan ürünlerle birlikte, büyük bir ivme kazanacağız. Vitrifiyede Türkiye´de ikinci büyük marka olan Kale´nin hedefi, pazar lideri olmaktır" dedi.
"KRİZİ FIRSATA ÇEVİRMEYİ BAŞARDIK"
Okyay, piyasanın daraldığı bir ortamda ticaret hacimlerini ve ticari ortak sayılarını, piyasada oluşturdukları güven ile artırdıklarını bildirdi.
"Bunu sağlayabilmek adına son yıllarda adımlarımızı ihtiyatlı atmıştık ve bunun sonuçlarını görmüş olduk. Kale Grubu olarak kelimenin tam anlamıyla krizi fırsata çevirmeyi başardık" diyen Okyay, şöyle devam etti:
"Kale Grubu olarak 2009 yılına temkinli bütçelerle girmiştik. Hükümetin Orta Vadeli Programına ayak uyduracak şekilde muhafazakar büyüme rakamlarını benimsemiştik. Ancak bu dönemde verimlilik politikamızın sonuçlarını çok kısa sürede almaya başladık ve yüzde 30 seviyesinde büyüdük. Dikkatinizi çekmek istediğim nokta, daralan bir sanayi ve inşaat sektörünün tam ortasında Kale Grubu´nun yüzde 30´luk bir büyüme sergilemiş olmasıdır."
2008´de yüzde 8, 2009 senesinde ise yüzde 16,1 daralan Türk inşaat sektöründe, Kaleseramik olarak pazar paylarını yüzde 26´dan 30´a çıkarmayı başardıklarını dile getiren Okyay, "Firmamız, 2009 senesinde özellikle yer, duvar karosu ve porselen seramikteki üst segment grubunda, pazar payını 30 puan arttırarak, bu segmentte yüzde 60´ın üzerinde paya ulaşmış ve lider konuma gelmiştir. Kârlılık perspektifinden bakıldığında da hedeflerimizin oldukça üzerinde bir performans gösterdiğimizi sevinerek görüyoruz" diye konuştu.
Okyay, Kalekim´in, sadece Türkiye´nin değil, içinde bulunduğumuz çevre ülkelerin de lideri konumuna geldiğini ifade ederek, "Sektörün gelişmekte olan pazarlarından ısı yalıtımında Blue;Safe Mavi Kale markamızla yüzde 20 pazar payıyla lider konumdayız, boya ve sıvalarda ise yüzde 7´lik bir pazar payına sahibiz. Yalıtım ekipmanları ve malzemeleri alanında firmanın ticari potansiyelini göz önünde bulundurduğumuzda global yapı ve inşaat sektörlerinde, Kalekim´in önünde oldukça ciddi bir ajandanın olduğunu hatırlatmak ister ve firmanın bu yönde yapılanmaya başladığına dikkatinizi çekerim."
Zeynep Bodur Okyay, "Kale Grubu olarak 2010 yılının ilk altı ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 30´luk ciro artışı sağladık. Yine aynı dönemle karşılaştırdığımızda brüt karımızda yüzde 50´lik bir artış sağladık. Özetle belirtmek gerekirse, 2010´un ilk 6 ayında hacmimizi ve karlılığımızı artırmış olduk. 2010 yılı içinde gerçekleştireceğimiz yatırımların toplamı ise 27 milyon dolar seviyesine ulaşacaktır" dedi.
YURT DIŞI FAALİYETLERİ
Zeynep Bodur Okyay, Türk yapı malzemeleri sanayinin bir yol ayrımına girdiğini söyleyebileceklerini belirterek, şunları kaydetti:
"Seçenekleri, ya üretim üssü olmak hedefiyle yetinip yoğun rekabetin yol açtığı düşük kar marjlarıyla yaşamaya çalışmak ya da niteliksel bir sıçrama ile ürün geliştirmede daha fazla ağırlığını hissettiren, bu sayede yaratılan katma değer içerisinde daha fazla pay alan bir sanayici olmak şeklinde ifade edebiliriz. Kurumsal kültürümüz, gönlümüz ve mantığımız ikinci hedeften yanadır. Türk seramik ve yapı malzemeleri sanayinin dünya pazarında adı sayılan bir oyuncu olabilmesi, böylesine niteliksel bir sıçramayı gerekli kılmaktadır. Niteliksel sıçrama bir vizyon, strateji ve işbirliği ister ve bu elbette sektörün tek başına halledebileceği bir şey değildir. Ancak sorunun sahibi sektördür ve öncülük yapmak ondan beklenir. Öncülük de bir vizyon, strateji ve güç birliği ister, bunun için de mutlak işbirliği gerekmektedir."
Kaleseramik Arge Merkezi´nin kurulum çalışmalarına başladıklarına da değinen Okyay, yurt dışında çok önemli oluşumlar içerisinde yer aldıklarını ve önemli anlaşmalara imza attıklarını dile getirerek, şöyle konuştu:
"Dünyanın 17 ülkesinde dağıtım yapan önemli şirketler ile işbirliği anlaşması imzaladık. Büyüme stratejimiz sayesinde, bu sıkıntılı dönemde, katma değeri yüksek, tasarım odaklı ürün portföyümüz sayesinde başta Avrupa pazarları olmak üzere tüm ihracat pazarlarımızdaki ortalama fiyatımızı yükseltmeyi başardık. Tripoli, Aşkabat, Erbil, Beyrut, Üsküp, Hindistan´da Koçin gibi kritik önem taşıyan pazarlarda yüzde yüz Kale ürünlerinin sunulduğu ve tasarım felsefemize uygun showroomlarımızı açtık ve açmaya da devam ediyoruz.
Pakistan´dan Avustralya´ya olan coğrafyada üst segment ürün gamımızın satışlarını yükseltmekteyiz. Yakın vadede yeni bayiler açarak bölgesel liderlik hedefimiz için daha da aktif hale gelmeyi planlamaktayız."
"YENİ TAKTİK İNSANSIZ HAVA ARACI İÇİN DENEME AŞAMASI TAMAMLANDI"
Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay, Teknik Kimya Gruplarında yer alan KaleHavacılık´ın, uluslararası ortaklıkları ve işbirlikleri ile adından söz ettirdiğini bildirdi.
Bu firmanın, uçan ilk yeni nesil müşterek taarruz uçağı olan F-35´te parçası yer alan tek Türk firması olarak, bu global projede yeni işler almaya devam ettiğini açıklayan Okyay, firmanın aynı zamanda dünya devi havacılık şirketlerinden Lockheed Martin, Pratt and Whitney, Northrop Grumman, Airbus, Boeing gibi firmalara da alt yapımcı olarak uzun vadeli parça üretimi sözleşmelerinin bulunduğunu anlattı.
Okyay, F35 uçağının motoru olan F135 serisi yeni jenerasyon motorların parçalarının üretimi hedefiyle Kale ve Pratt and Whitney ortaklığında bir şirket kurulması için ön anlaşma imzalandığını ve bu şirketin Türk Havacılık Sanayinin uluslararası arenada sahip olduğu gücü başarıyla temsil etmesini dilediklerini vurgulayarak, şu bilgileri verdi:
"Ayrıca son dönemlerde adından sıkça söz ettiren insansız hava aracı projesinde, teknolojisi ve yazılımıyla tamamen Türk mühendislerin eseri olan Bayraktar İnsansız Hava Aracı Ege´de gerçekleşen EFES 2010 tatbikatını başarıyla tamamladı.
Diğer bir taktik insansız hava aracı için de deneme aşaması tamamlandı. Kısa süre içerisinde seri üretime geçilecek olan istihbarat aracı, bin 200 kilometre menzile sahip. Bu projeleri Kale Grubu´nun çeşitlendirme stratejileri çerçevesinde değerlendirmeniz doğru olacaktır. Savunma sanayi alanındaki yatırımlarımız ve son dönemde yaşanan gelişmeler prestijimizi her geçen gün artırmakta ve grup şirketlerimizin global repütasyonunu güçlendirmektedir."
AA