24 / 11 / 2024

Türk markaları yurtdışında 2 bin mağaza açabiliyor!

Türk markaları yurtdışında 2 bin mağaza açabiliyor!

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi İstanbul: Fashion Week ile İstanbul markasını ön plana çıkarırken, ilk kez düzenledikleri CPI ile bu markanın üretim ve global pazarlardaki rekabet gücünü artırmak istediklerini belir




Türk moda endüstrisinin kabuğunu kırdığını ifade eden Tanrıverdi, "Bugün 15 milyar dolarlar civarındaki yıllık hazır giyim ihracatımızı birkaç yıl içinde 20 milyar dolara, 2023'te de 60 milyar dolara çıkarma hedefimiz var. Bu süreçte İstanbul Fashion Week ile CPI en önemli itici gücümüz olacak" dedi. Tanrıverdi, Türk hazır giyim sektörünün ihracatının yüzde 80'ini Avrupa'ya yaptığım, oysa komşular ve Ortadoğu ülkelerinin de son derece önemli bir pazarı oluşturduğunu söyledi. Türk markalarmm yurt dışında 2 binin üzerinde mağazası bulunduğuna işaret eden Tanrıverdi, "Türk markalan yurt dışında artık her yıl 2 bin mağaza açabilecek noktaya geldi. Önemli bir kısmı komşu ülkeler, Ortadoğu ile Kuzey Afrika ülkelerinde olmak üzere Türk markalarının mağaza sayısının kısa bir süre içinde 20 bine ulaşması hedefleniyor" diye konuştu.
Hürriyet


Geri Dön