Türkiye 'Avrupa outlet ligi'nde ikinci çıktı
Türkiye, 19 outlet alışveriş merkezi ile İngiltere'den sonra ikinci sırada yer alıyor.
Türkiye, 'indirim mağazacılığı' olarak bilinen outlet perakendeciliği yatırımlarında Avrupa ülkelerini zorluyor. Türkiye toplam kiralanabilir alanı 382 bin 781 metre kare olan 19 adet outlet alışveriş merkezi ile Avrupa'da toplam 474 bin 881 metre kare kiralanabilir alana sahip, 29 outlet alışveriş merkezi olan İngiltere'den sonra ikinci sırada yer alıyor. Türkiye'yi 12 outlet alışveriş merkezi ile İtalya, 11 outlet ile Fransa izliyor. Avrupa'da 3 milyon 21 bin 731 metre kare toplam kiralanabilir alana sahip 133 adet outlet alışveriş merkezi bulunurken, Amerika'da 5 milyon 570 bin metre kare toplam kiralanabilir alana sahip 222 adet outlet alışveriş merkezleri yer alıyor.
Bu yıl yeni outler açılacak
Ünlü markaların outlet yatırımları da artarak sürüyor. Mudo'nun mağazalarının üçte biri outlet mağazalarından oluşurken, Boyner bu yıl içinde üç yeni outlet mağazası açmayı planlıyor. Olivium Genel Müdürü Murat İzci, "Olivium Alışveriş Merkezi'miz yüzde 100 dolu. Sırada bekleyen 400 marka var. Ümraniye'de 35 bin metrearelik yeni bir alışveriş merkezi yapacağız. 60 milyon dolara mal olcak bu merkez 2010 yılının ilk çeyreğinde açılacak" dedi. Türkiye'nin Avrupa ülkeleri arasında outlet yatırımlarında ikinci sırada yer aldığına işaret eden İzci, "Yeni açılacak alışveriş merkezleriyle Avrupa'da en fazla outlet yatırımı Türkiye'de olacak. En az 200 bin metre kareye yakın outlet yatırımı geliyor" diye konuştu.
Boyner'e 2 milyon ziyaretçi
Boyner Büyük Mağazacılık Operasyon, Bayi İlişkileri ve Seri Sonu Genel Müdür Yardımcısı Cenk Akın, Boyner outlet operasyonunun bu yıl için 10 mağaza ile devam ettiğini, söz konusu mağazaların toplam alanının 7 bin 500 metre kare olduğunu ve Boyner Mağazaları içinde yüzde 10 paya sahip bulunduğunu söyledi. Mağazaları 2007 yılında yaklaşık 2 milyon kişinin ziyaret ettiğini ifade eden Akın, bu yıl 3 yeni mağaza daha açmayı planladıklarını belirtti.
Mudo'nun 27 outlet mağazası bulunurken, ayrıca 2 sezon mağazasında da outlet reyonları yer alıyor. Mudo mağazalarının üçte biri outlet mağazalarından oluşuyor. Bu mağazalarda yüzde 20 oranında sezondan devir olan ana marka ürünleri satılırken, yüzde 80 oranında uygun fiyatlı basic ürünlerden oluşan koleksiyonların satışı yapılıyor.
hurriyetemlak.com