Genel

Türkiye ile İskandinavya ülkeleri arasında demiryolu taşımacılığı başlıyor!

Zaman Gazetesi'nin haberine göre; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde kurulan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar AŞ (BALO), Kuzey Avrupa ve İskandinavya ülkelerine de demiryolu taşımacılığı başlatacak.

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde kurulan Büyük Anadolu Lojistik Organizasyonlar AŞ (BALO), Kuzey Avrupa ve İskandinavya ülkelerine de demiryolu taşımacılığı başlatacak.


BALO, 4-5 Aralık 2013 tarihlerinde Beyaz Rusya’da yapılan, Viking Treni operatörlerinin yıllık toplantısında resmi olarak Viking tren operatörü oldu. Ağustos 2014’te başlayacak yeni rotayla, Anadolu’dan demiryolu ile toplanan yükler Tekirdağ’a ulaştırılacak ve buradan Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Belarus ve Litvanya’ya kadar ulaşacak.


TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, konuyla ilgili açıklamasında, bugüne kadar Anadolu sanayicisinin ürettiği ürünlerin, ulaşım sorunları ve sistem olmaması nedeniyle demiryolları ile Avrupa ve Baltık ülkelerine taşınamadığını vurguladı. Hisarcıklıoğlu, “BALO, bu yılın eylül ayında Avrupa’ya tarifeli tren seferlerine başladı. İnşallah gelecek yıl ağustos ayından itibaren Viking Treni ile Baltık ülkelerine de tarifeli tren seferleri başlayacak. Ayrıca 8 Eylül 2013’te tarifeli seferlerine başlayan ve Almanya’ya haftada iki kez tam kapasite giden BALO, Ocak 2014’ten itibaren Avrupa’ya haftalık üç trenle gitmeye başlıyor ve 2014 sonuna kadar Türkiye’nin ihraç ürünlerini Avrupa’ya karşılıklı olarak haftada on blok trenle taşımayı hedefliyor.’’ dedi.


Önemli bir proje üzerinde de çalıştıklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, “İstanbul’dan İslamabad’a kadar tarifeli blok tren seferlerini başlatmak için Sayın Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül’ün soyadını taşıyan ‘Gül Treni’ hazırlıklarını da yapıyoruz.’’ bilgisini verdi.


Türkiye’nin son 10 yılda özel sektörün dinamizmi ile ayağa kalktığını ve koşmaya başladığını anlatan Hisarcıklıoğlu, “Dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girme, 500 milyar dolarlık ihracat yapma hedeflerini telaffuz ediyoruz.” dedi. Türkiye’yi sanayi devi yapmanın yanında, bir transit geçiş yolu ve lojistik merkezi yapmaktan bahsettiklerini söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırmanın planlarını yapıyoruz. Yani, Asya ve Avrupa arasındaki stratejik konumumuzu, Türk firmaları için daha fazla ticari kazanca dönüştürmenin arayışı içindeyiz.’’ ifadelerini kullandı.


Zaman Gazetesi