Türkiye Kanal İstanbul ile küresel ticarette daha etkin rol oynayacak!
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Bakanlığının ve ilgili kuruluşların 2022 yılı bütçesine ilişkin sunum yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul ve metro projelerine yönelik açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, Bakanlığının ve ilgili kuruluşların 2022 yılı bütçesinde ulaştırma ve altyapına yönelik yapılan yatırımlar hakkında açıklamalarda bulundu. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, kent içi raylı sistemlerin ekonomiye ve çevreye katkılarının göz ardı edilmeyecek boyutlarda olduğunu belirterek, "6 ilde daha yapımı süren 10 projemiz var. Projeler bittiğinde ekonomiye 10,8 milyar lira katkı sağlamanın yanı sıra 146,2 milyon saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edeceğiz." dedi. Artık TÜRASAŞ'ın ürettiği Milli Elektrikli Tren setlerini hızlı ve yüksek hızlı tren hatlarında kullanacaklarını açıklayan Karaismailoğlu, bugüne kadar toplam 313,7 kilometre kent içi raylı sistem hattının hizmete açıldığını dile getirdi.
4 kentte üstlendikleri 7 metro projesiyle ülke ekonomisine 21,75 milyar lira katkı sunduklarını söyleyen Karaismailoğlu,şu değerlendirmeleri yaptı.
"İstanbul, Ankara, Kocaeli ve Antalya'da hayata geçirdiğimiz metrolarla bugüne kadar 988 milyon yolcu taşındı. Zamandan 305 milyon saat, yakıttan 282 bin ton tasarruf ettik. Karbon emisyonunda 156 bin ton azalma sağladık. Kent içi raylı sistemlerin ekonomiye ve çevreye katkıları göz ardı edemeyeceğimiz boyutlarda. 6 ilde daha yapımı süren 10 projemiz var. Projeler bittiğinde ekonomiye 10,8 milyar lira katkı sağlamanın yanı sıra 146,2 milyon saat zamandan, 136 bin ton yakıttan tasarruf edeceğiz. Kent içi raylı sistemler sayesinde özellikle büyükşehirlerimizde yaşanan trafik tıkanıklıkları çözülürken, karbon emisyonunda 73 bin ton azalma olacak."
Adil Karaismailoğlu, İstanbul Boğazı'nı kullanan gemilerin güvenli geçişi için senelik kapasitenin 25 bin olduğunu, bugün ise yaklaşık 43 bin civarında olan trafik yükünün boğazın seyir, can, mal ve çevre güvenliğini tehdit ettiğini söyledi.
Dünyadaki ticaret hacmi ve bölge ülkelerindeki gelişmeler göz önüne alındığında 2050'li yıllarda boğazdan geçecek gemi sayısının 78 bine ulaşacağının tahmin edildiğine işaret eden Karaismailoğlu, şunları söyledi:
"Mühendislik çalışmalarında 204 bilim insanının görev aldığı Kanal İstanbul Projesi, tamamlandığında başta İstanbul Boğazı ve çevresindeki vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini sağlamasının ve Boğaz'ın tarihsel ve kültürel dokusunu korumasının yanı sıra İstanbul Boğazı'nın trafik yükünü hafifletecek, Boğaz giriş ve çıkışlarında 2 ve daha fazla günü bulabilen beklemeleri azaltacak. Kanal İstanbul ile ülkemiz, uluslararası ulaştırma ve lojistik koridorlarından daha fazla pay alacak ve küresel ticarette daha etkin rol oynayacak. Ayrıca, Kapıkule-Halkalı Hızlı Tren Projemizin; Kanal İstanbul'un altından geçecek şekilde projelendirdiğimiz Halkalı-Ispartakule kesiminin yapımına da başladık. Dünyada ve ülkemizde yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkemizin ulaştırma altyapıları konusundaki artan ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan bu stratejik hamlemiz, ülkemizi küresel bir lojistik üs konumuna getirerek, hem bölgesinde hem de dünya ticaret ve ulaşım yollarında söz sahibi yapacak."
Faiz indiriminin Kanal İstanbul projesiyle ilgisi var mı?