26 / 11 / 2024

Türkiye Müteahhitler Birliği'nden imar planı tepkisi!

Türkiye Müteahhitler Birliği'nden imar planı tepkisi!

Türkiye Müteahhitler Birliği'nin (TMB) 10 maddelik bildirgesinde, imar planlarının çok sık değişmesi eleştirildi. Sektörün tıkanan sorunlarının çözümü için öneriler sunuldu. İşte açıklanan İnşaat Sektörü Bildirgesi...




Türkiye Müteahhitler Birliği'nin (TMB) 10 maddelik bildirgesinde, imar planlarının çok sık değişmesi eleştirildi. Bildirgede, imar değişikliği uygulamalarının kamu vicdanını zedeleyen, kişilere özel değerlendirmelerden arındırılması, yap-sat sektörünün denetimsiz işleyişinden kurtarılması, mesleğin itibarım zedeleyen ve bu işi layıkıyla yapan profesyonelleri rencide eden denetimsizliğe son verilmesi, ayıplı iş yapanların sektörden ayıklanması gerektiği' dile getirildi. 


TMB Başkam Mithat Yenigün çok sık değişen imar düzeninin sorun olduğunu vurguladı. Yenigün, "İmar planı her sene, hatta her ay değişmemelidir. Amiyane tabirle zırt pırt değişiklik olmamalıdır" dedi. 


Yönetim kurulu üyeleriyle bir basın toplantısı düzenleyen Yenigün, hazırlıkları süren bildirgeyi tamamladıklarını, şimdi hükümetle paylaşacaklarını söyledi. Yenigün, "60 yılı aşan deneyimlerimizi yerel yönetimler, kamu kurumlarıyla, hükümetle paylaşacağız. 2023 hedefine ilerleyen Türkiye'de çağdaş bir inşaat sektörü amaçlıyoruz. Eski alışkanlıkların geride bırakılmalı. Bu yolda destek bekliyoruz" dedi. 


Bildirgeyi okuyan TMB Genel Sekreteri Haluk Büyükbaş da İhale Kanunu'nun 140 kez değiştiğine dikkat çekti. Bildirgenin 10 madde şöyle:


1 - Kamu İhale Kanunu mevzuatı, ekonomik yönden verimli, rekabet gücü yüksek, topluma ve çevreye duyarlı, adil, şeffaf ve sürdürülebilir bir yatırım ortamının yaratılmasını hedefleyecek şekilde baştan yazılmalı, Kamu İhale Kurumu'nun yetki ve sorumlulukları yeniden düzenlenmelidir.


2 - Kamu-Özel Sektör İşbirliği (PPP) modelinin etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalı ve bunun için gerekli yasal altyapı hazırlanmalıdır. Büyük Altyapı Projeleri fizibilite, çevresel etki ve finansman boyutları ile birlikte değerlendirilmeli ve bir makro eylem planı dahilinde ihale edilmelidir.


3 - Yatırım Ödenekleri, kamu kuruluşları tarafından her yıl başında yatırım programına uygun şekilde gerçekçi olarak belirlenmelidir. 


4 - Yurtdışı Müteahhitlik ve Teknik Müşavirlik Hizmetlerinin geliştirilmesi için yeni bir teşvik sistemi oluşturulmalıdır.


5 - Kefalet Bonosu sistemi büyük ölçekli kamu altyapı projeleri için hayata geçirilmelidir.


6 - Ülkemizdeki yüksek işsizlik oranı dikkate alınarak düzgün çalışan, Verimli ve Yetkin bir İşgücü Piyasası oluşturulmalıdır.


7 - İş Sağlığı ve Güvenliği uygulamaları geliştirilmeli, etkin yaptırımlar getirilmelidir.


8 - Yapı Müteahhidi Tanımı belirlenmeli, teknik ve finansal kapasitesi yeterli olmayan ve ayıplı iş yapan firmaların sektörden ayıklanmasına olanak sağlayacak yasal zemin hazırlanmalıdır.


9 - Şehirleşme, İmar Uygulamaları ve Kentsel Dönüşüm, yaşanabilir şehirler hedefine dönük olarak; bütünsel bazda, kentsel altyapı, yeşil alan ihtiyacı, sosyo-kültürel doku ve bölge sakinlerinin hakları gözetilerek ele alınmalıdır.


10 - Sürdürülebilir İnşaat teknikleri ve uygulamalarının etkin kullanımı teşvik edilmelidir.





Geri Dön