Ulaşım

Türkiye-Yunanistan sınırına 2. köprü için düğmeye basıldı!

Yunanistan ile 2. sınır köprüsü geliyor. Meriç nehri üzerinde ikinci bir sınır köprüsünün inşası konusunda mutabakat sağlandı.

Meriç Nehri üzerinde bulunan mevcut İpsala-Kipi Köprüsü'nün 1958 yılında yapıldı. Ancak yoğunlaşan ağır taşıt trafiği ve turistlerin kullanımının nedeniyle köprünün yetersiz kaldığının tespit edildi. 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Yunanistan'a gerçekleştirdiği tarihi ziyaret ile ilişkilerde yeni bir dönemin kapısı aralanırken, iki ülke arasındaki bağı güçlendirmek amacıyla yeni bir sınır köprüsü inşasının da yapılması kararlaştırıldı.

Meriç nehri üzerinde 2. bir sınır köprüsünün inşası konusunda mutabakat sağlandı. Hayata geçirilmesi planlanan yeni sınır köprüsüne dair detayları paylaşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Tek tabliyede 2x2 şeritli, kısa pilonlu ekstradoz köprü tipine göre çalışılması; ana köprü hesap açıklıklarının 110-180-110 metre olması planlanıyor" dedi. 

ESKİ KÖPRÜ YETERSİZ KALDI

Sabah'ın haberine göre, Meriç Nehri üzerindeki mevcut İpsala-Kipi Köprüsü'nün 1958'da inşa edildiğini ifade eden Uraloğlu, köprüde yapılan incelemelerde yapısal bir problem olmadığı fakat artan ağır taşıt trafiği ve turistlerin kullanımının yoğunlaşması sebebiyle köprünün yetersiz kaldığının tespit edildiğini söyledi. 

22 Ocak 2004 tarihinde Atina'da imzalanan Mutabakat Zaptı ile iki ülkeyi bağlayan ulaşım alt yapısını geliştirmek için İpsala-Kipi sınır geçiş bölgesinde, 2. bir karayolu sınır geçiş köprüsünü ortak inşa etme kararı alındığını ifade eden Bakan Uraloğlu, "Bu kapsamda 10 Haziran 2006' tarihinde; İpsala-Kipi İkinci Sınır Geçiş Köprüsü'nün yapılması için Türkiye ile Yunanistan arasında anlaşma imzalandı" dedi.

Bu anlaşmada köprü projesinin Yunanistan tarafından yapılacağı kararı alındığını anımsatan Uraloğlu, "4 Nisan 2014 tarihinde köprünün konum ve tam yerini belirten harita ve üzerindeki sınır hattını belirterek sınır geçiş köprüsü planının belirlenmesine dair protokol imzalandı" diye ifade ederek, "15 Şubat 2017'de; gerçekleştirilen toplantıda ise Yunan tarafı ile beraber değerlendirilmelerin yapılabilmesi için teknik düzeyde bir toplantı yapılmasına; toplantının Ortak Planlama ve İzleme Projesi Komitesi (OPİPK) formatında olmasına karar verildi" dedi.

KÖPRÜ AYRI AYRI İHALEYE ÇIKACAK

OPİPK'in 2018 yılından bu güne kadar çeşitli toplantılar gerçekleştirdiğini söyleyen Uraloğlu, toplantılar sonucunda köprü tabliyesinin altı ile nehir yüzeyi arasında temiz yüksekliğin 10 metre olması hususu ortak olarak kabul gördüğünü söyledi.

"Tek tabliyede 2x2 şeritli, kısa pilonlu ekstradoz köprü tipine göre çalışılması; ana köprü hesap açıklıklarının 110-180- 110 metre olması; yaklaşım köprüsü hesap açıklıklarının 44 metre olarak projelendirilmesi kararlaştırıldı" diye bilgi veren Uraloğlu, "Ayrıca köprünün Yunanistan tarafının ayrı, Türkiye tarafının ayrı olarak yapım ihalesine çıkılması, yapım sırasında hem Yunanistan tarafı yüklenici firmasını hem de Türkiye tarafı yüklenici firmasını denetleyecek ortak bir denetim gurubunun oluşturulması kararlaştırıldı" diye konuştu.

SON DURAK SİLİVRİ...

Avrupa E-84 yolu veya D-110 Karayolu'nun, Avrupa E-yolları ağının Türkiye'de bulunan bir parçası olarak İpsala yakınlarında Yunanistan sınırından başlayıp Silivri'de son bulduğunu da söyleyen Bakan Uraloğlu, "Bu hat doğu batı referanslı yaklaşık 180 kilometre. Proje, İpsala gümrük çıkışından başlayıp ve 1500 metre sonra Kipi gümrük girişinde son bulacak" bilgisini de paylaştı.

Yeni kentsel dönüşümde tapuya şerh konuyor, ödeme bitene kadar kaldırılmıyor! Bakandan son dakika yasa açıklaması! 

Kıbrıs’ın kuzeyinde yabancılara mülk satışı KKTC Meclisi’nin ana gündem maddesi!