26 / 11 / 2024

Türkiye'de 3 bin 400 ulaşım projesinin yapımı sürüyor!

Türkiye'de 3 bin 400 ulaşım projesinin yapımı sürüyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Türkiye’nin dört bir yanında 3 bin 400’e yakın ulaştırma projesinin yapımına devem edildiğini belirtti. Turhan, Karadeniz Bölgesi’nin ulaşım altyapısına ciddi yatırımların yapıldığını söyledi...




Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, kalkınmanın ve gelişmenin tek anahtarının istikrar olduğunu belirterek, “İstikrar; rejimlerin ve ekonomilerin özgüvenlerini pekiştirirken, gelişme kapılarım sonuna dek açmaktadır. Bunu son birkaç yıllık sürece baktığımızda bile görmek mümkündür. 2009’da ortaya çıkan küresel krizin üzerinden neredeyse 9-10 yıllık bir sürenin geçmesine rağmen dünya ekonomisinde henüz bir istikrar ortamı sağlanamadı” diyor. 

Para Dergisi'nde yer alan habere göre, Dünya devleri olarak değerlendirilen ülkelerin ekonomik buhranlar ve sarsıntılar altında ezilirken; Türkiye’nin 16 yılda yakaladığı istikrar ile bütün güçlüklerin üstesinden gelmeyi başardığını vurgulayan Turhan, “Şu anda ekonomimize ve ülkemize yönelik saldırılar karşısında ayakta durabilmemizin yegane nedeni de mali disiplin, kamu mâliyesi, bankacılık, sosyal güvenlik ve sağlık alanlarında gerçekleştirdiğimiz önemli reformlardır. Ayrıca ekonomik kriz var diyerek yatırımlarımızı durdurmamış aksine yatırımlarımıza devam ederek dev projelere imza atmamızdır. Şu anda ülkemizin dört bir yanında da 3 bin 400’e yakın ulaştırma projesi devam etmekte ve insanımıza ve ekonomimize refah sağlamayı sürdürmektedir. Özellikle unutulmuşluğu ve ihmali ortadan kaldırmaya devam etmektedir” diye konuşuyor.

KAFKASYA KORİDORU ÜZERİNDE

Doğa, tarih, inanç, deniz, kültür ve termal turizmi açısından ülkemizin en zengin bölgelerinden olan Karadeniz Bölgesi’nin,Avrupa ve Orta Asya’ya açılan Kafkasya Koridoru üzerindeki konumuyla stratejik önem taşıdığına işaret eden Bakan Turhan, şöyle devam ediyor:

“Ancak bütün bu imkanlarına rağmen, yıllarca doğru düzgün yolu yoktu, turizm ve ticareti hak ettiği yere gelemiyordu. Bizim amacımız Karadeniz’in hayallerini gerçekleştirmek. Bu nedenle Karadeniz Sahil yolu Karadeniz için çok önemliydi. Samsun’dan Sarp’a kadar uzanan toplam 542 kilometrelik bir yol. Karadeniz Sahil Yolu 6 il, 63 ilçe, 17 bucak merkezi, 9 limanı ve havalimanlarını birbirine bağladı, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Teşkilatı kapsamında yürütülen ve 1700 km uzunluğundaki Karadeniz Çevre Karayolu Geliştirme Projesi’nin en önemli bölümünü oluşturdu. Ovit Dağı da, Cankurtaran da, Zigana da tünelle geçiliyor. Sinop’un bölünmüş yol uzunluğu 4 kilometreden 130 kilometreye çıkartıldı. Sinop’ta 300 milyon lira yatırımla Dikmen -Durağan Yolu inşasına devam ediyoruz. Gelecek yıla bu yolun tamamını hizmete açmış olacağız. 218 milyon liralık yatırımla Türkeli-Ayancık Ayrımı - Taşköprü-Bo-yabat Ayrımı Yolu’nun da standartlarını yükseltiyoruz, 2 yıla tamamlamayı planlıyoruz. 429 milyon lira yatırım yaptığımız Kargı -Osmancık Ayrımı -Saraydüzü Yolu’nun BSK’lı olarak yaptık. 9 kilometrelik bölünmüş yol kısmını da 2020 yılma kadar tamamlamış olacağız. 22 kilometrelik Boyabat Çevre Yolu çalışmalarını başlatmıştık 2 yıl içerisinde bu yolu da BSK Bölünmüş Yol olarak hizmete vermiş olacağız. Sinop Havalimanı’nm da eksiğini gediğini bırakmadık 130 milyon lira yatırım yaptık. Yeni terminal binaları ile Sinop’a yakışır bir havalimanı oldu, 2008 yılında 14 bin yolcunun kullandığı havalimanını artık yılda 160 bin vatandaşımız kullanır hale geldi.”

BÖLÜNMÜŞ YOLU ÜÇ KAT ARTTI

Samsun’un 120 kilometrelik bölünmüş yol uzunluğunu neredeyse 3 katma yükselterek 120 kilometreden 306 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Turhan, Samsun-Kavak Yolu’nu Bitümlü Sıcak Kaplamalı bölünmüş yol haline getirdiklerini söylüyor. Turhan, sözlerine şöyle devam ediyor:

“Şu anda Çarşamba -Taşova Yolu çalışmalarına devam ediyoruz. 531 milyon lira yatırımla standardını yükselttiğimiz yolun tamamını 2012 yılma kadar tamamlamayı planlıyoruz. Samsun’un demiryolu bağlantısını da güçlendiriyoruz. Samsun-Kalın Demiryolu’nu 1,2 milyar lira yatırımla rehabilite ediyoruz, 595 milyon lira yatırım yaptığımız Maçka-Karahava Yolu’nda 20 adet köprü ile Başar tünellerinde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Gelecek yıl içerisinde de yolun tamamını hizmete açıyoruz. 678 milyon lira yatırım yaptığımız Trabzon -Maçka Yolu’nda çalışmaları bu yıl içerisinde tamamlıyoruz. Uzunluğu 14 km olan Of-Balaban Yolu’nun 5.5 kilometresini tamamladık. 2 yıl içinde tamamını hizmete vermiş olacağız. Akçaabat-Yıldızlı-Söğütlü Yolu, Araklı-Dağbaşı-Bayburt Bölünmüş Yolu ve Akçaabat- Düzköy Yolu projelerini bu yıl içinde bitiriyoruz. 440 milyon liralık dev bir proje olan Of-Çaykara Yolu’nun tamamını da gelecek yıl içerisinde hizmete vermiş olacağız. Doğu Karadeniz’in en önemli merkçzi konumundaki Trabzon’u Gümüşhane üzerinden Bayburt, Aşkale ve Erzurum’a bağlayan Yeni Zigana Tüneli projesine de hızla devam ediyoruz. Bu tünelde de 13 kilometre 420 metrelik kazıları tamamladık. 6 kilometre beton kaplama işini yaptık. 2019 yılı içerisinde de açmayı planlıyoruz. Tonya-Iskenderli-Beşikdüzü Yolu’nun 12 kilometrelik kısmım tamamladık, gelecek yıla da gerisini tamamlayarak yolun tamamını hizmete açmış olacağız. Karayolu ile birlikte Trabzon’u hızlı tren ağma bağlama için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Erzincan- Trabzon Hızlı Demiryolu Etüt Projesi çalışmalarını başlattık. Yaklaşık 248 km uzunluğunda sinyalli ve elektrikli 160 km/saat hıza uygun bu hattın etüt projesiyle ilgili teknik ve mali teklifleri temmuz ayı içerisinde almış bulunuyoruz. Değerlendirme çalışmalarını devam ediyoruz. Trabzon balıkçılığın başkenti. Bu nedenle balıkçı barınaklarını yenilerken ihtiyaç doğrultusunda yeni balıkçı barınaklarını da tamamladık. Sürmene Yeniay Balıkçı Barınağı, Of Balıkçı Barınağı, Vakfıkebir Balıkçı Barınağı, Akçaabat Akçakale Çekek Yeri ve Arsin Balıkçı Barınaklarını inşa ettik. Yoroz Balıkçı Barınağı Tevsii işinin üçte birini tamamladık.”

"HAYALLERİ GERÇEĞE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ"

“Rize’nin 2003’e kadar sadece 20.2 km bölünmüş yolu var iken, 124.6 km daha bölünmüş yol yapılarak toplamda 144.8 km’ye ulaşıldı” diyen Turhan, sözlerini şöyle tamamlıyor:

“Toplam uzunluğu 104,5 km olan Karadeniz Sahil Yolu (lyi-dere-Hopa Arası) Yolu’nun 73,8 km’si Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol olarak tamamlanmıştır. Uzunluğu 81 km-olan Rize Ayrımı-lkizdere Yolu’nun 21 km’si Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol ve 3 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol olarak tamamlanmıştır. 8,5 kilometrelik Rize Güney Çevre Yolu’nun 3,6 km’si Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol olarak tamam-lanmıştır. Toplam uzunluğu 11,2 km olan Ayrımı- GünSysu-Bü-yükköy Yolu’nun 11,2 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol olarak tamamlanmıştır. İyidere Ayrım-İkizdere Devlet Yolu 32 km bölünmüş yolunun önemli bir bölümü tamamlandı. Proje Bedeli 284 milyon lira olan proje kapsamında 4 adet çift tüp tünel, 3 adet köprü, 3 adet köprülü kavşak, 2 adet viyadük bulunmaktadır. Hurmalık 1 ve 2 tünelleri ile sanat yapılarında çalışmalara başlandı. 2020’de tamamlanacak. Çayeli-Kaptanpaşa 78 milyon lira yatırımla yapılıyor. Proje kapsamında 4 adet tünel ve 3 adet köprü bulunmakta. Tünel ve köprü imalatlarına başlandı. Muhtelif kesimlerde sanat yapıları tamamlandı. 2020’de tamamlanacak. Rize-Pehlivantaşı-Kalkandere yolu 68 milyon lira yatırımla yapılıyor. Proje kapsamında 4 adet çift tüp tünel bulunmakta. Tl ve T2 tünellerinde çalışmalar devam etmekte. Muhtelif kesimlerde tek yol bitirildi. 2020’de tamamlanacak. Proje Bedeli 120 milyon lirayı bulan Salarha Tüneli inşaatı başladı. Proje kapsamındaki 1 adet çift tüp tünelde kazı çalışmaları devam etmekte. Bu yıl içerisinde tamamlayarak hizmete vereceğiz. En önemli yatırımlarımızdan biri olan Rize- Artvin Havalimanı’nın da temeli atıldı. 1 milyar 461 milyon 400 bin lira proje bedeli bulunan havalimanında kapasite yaklaşık 3 milyon yolcu/yıl olacak. Rize’nin lojistik gücünü artıracak iyidere Lojistik Limanı Etüt-Proje Işleri’ni de başlattık. Sondaj çalışmaları bitirildi. Jeolojik jeoteknik etüt raporu onaylandı. Kesin proje çalışmasına devam ediyoruz. Artvin’in de tüm Karadeniz şehirleri gibi yollarını açtık, tünelleri yaptık, ulaşılır ve erişilir hale getirdik. Neredeyse 4 milyar liralık yatırım yaptık. Artvin’in 2003 yılma kadar 22 km bölünmüş yolu var iken, ilave olarak 23,3 km daha yeni bölünmüş yol yaparak toplamda 45,3 km’ye ulaştık. BSK yol uzunluğu 31 kilometreden 163,6 kilometreye çıktı. Yusufeli Baraj Gölü altında kalan yol yerine yapılan DOKAP kapsamında yollar yapılıyor. Gelecek yıl içinde tamamlanacak. Biraz önce bahsettiğim gibi Rize - Artvin Havalimanı inşaatı devam ediyor. Üstyapı Tesisleri inşaatını da başlattık. 30 bin metrekare Terminal binası ve yan tesisleri ile birlikte toplam 41 bin metrekare kapalı alan planlıyoruz.

Uzun lafın kısası Karadeniz Bölgemiz hayallerin en güzellerine layık ve hayalleri gerçekleştirmek için çabalıyoruz. Buralar için hayal edilen her şeyin gerçek olamaya hakkı var ve Karadeniz’in çalışkan insanları bu hayallerin gerçeğe dönüşmesi için en önemli etken. Biz hükümet olarak Karadeniz Bölgesine her türlü yatırımı yapmaya her türlü desteği vermeye hazırız. Bizim derdimiz de sevdamız da halkımıza hizmet etmek. Bugüne kadar ideoloji değil, hizmet siyaseti yaptık. Bundan sonra da aynı şekilde devam edecek.”


Geri Dön