Türkiye'de 7 yıl içinde orta vadede en az 20 bin market açılabilir!
Organize gıda perakende sektörüne yönelik hazırlanan "Ortakakıl Konferansları 2023" kapsamında açıklanan Ortakalan Perakende Raporu'na göre, Türkiye'de orta vadede en az 20 bin market açılması bekleniyor.
Organize gıda perakende sektörüne yönelik hazırlanan "Ortakakıl Konferansları 2023" kapsamında açıklanan Ortakalan Perakende Raporu'nun verileri belli oldu.
Söz konusu raporda, ülke genelinde 2022 yılında indirim marketler ağırlıklı olmak üzere 5 bin 1 yeni market açılışı gerçekleşirken, orta vade olarak ifade edilen 7 yıl içinde 20 binden fazla yeni marketin açılması bekleniyor.
Dünya Gazetesinde yer alan habere göre, Söz konusu süreçte büyümenin önemli paydasının indirim marketlerden (discount) gelmesi ve bu segmentin toplam market rakamında yüzde 77 paya sahip olması tahmin ediliyor.
Organize gıda perakende sektörüne ilişkin hazırlanan "Ortakakıl Konferansları 2023" kapsamında açıklanan Ortakalan Perakende Raporu'na göre 2022 yılında 5 bin 1 yeni market açılışıyla organize gıda perakendeciliğinde geçen yılın başında 43 bin 659 olan toplam market sayısı sene sonunda 48 bin 660'a ulaştı. Bu durumda artış oranı yaklaşık yüzde 12 oldu.
Geçen sene gıda perakendeciliğinde yaşanan fiziksel büyümenin lokomotifi 3 bin 609 yeni şube açan indirim marketleri olurken 2022'nin başında 34 bin 513 olan toplam indirim marketi sayısı yılsonu itibarıyla yüzde 10.5 yükselişle 38 bin 122 olarak ölçüldü.
Son bir sene içinde ulusal ölçekteki market zincirlerinin toplam şube sayısı da 1,451 yeni açılış ile yıllık yüzde 31 yükseliş kaydetti. Ulusal ölçekteki market zincirlerinin büyümesinde Tarım Kredi Market'in 2022 yılında yaklaşık 940 yeni şube açması önemli rol aldı.
Ortakalan verilerine göre gıda perakendesinde geçen sene yılsonu itibarı ile toplam market sayısı 48 bin 660'a artmış durumda. Bu sayı 2012 senesinin sonunda 13,908 adetti. Bu kapsamda, son 10 senede organize zincir marketlerin şube sayısında 34 bin 752 yükseliş oldu.
Son 10 senede indirim marketlerin sektördeki payı yüzde 60'tan yüzde 78'e ulaşırken indirim marketlerin atağı karşısında yerel zincirlerin payı ise yüzde 23'ten yüzde 9'a indi. Ulusal zincirlerin son 10 sene içinde toplam market sayısındaki payı ise yüzde 17'den yüzde 13'e geriledi.
YÜZDE 40 BÜYÜME BEKLENİYOR!
Rapor kapsamında gıda perakendesinin gelecek dönemde fiziksel ortamda indirim ve süper market konseptlerinde gelişmesi öngörülürken; 2029 yılsonunda ulusal marketlerin yüzde 13 olan paylarını yüzde 15 seviyesine yükseltmesi tahmin ediliyor.
Konuya ilişkşn değerlendirmelerde bulunan Ortakalan Genel Yayın Yönetmeni Emre Durdu, orta vade olarak ele aldıkları gelecekteki 7 yıllık süreçte market zincirlerinde 20,000'in üzerinde yeni açılış ve yüzde 40 büyüme öngördüklerini belirtti. Durdu, bu süreçte en az 25 yerel perakendecinin şube sayısını çoğaltarak zincir market tanımına dahil olmasını beklediklerini ifade etti. Durdu, bu kapsamda önümüzdeki 7 sene boyunca satın alma ya da kapatma gibi etkenlerle yaklaşık 55 market zincirinin ise sektörden ayrılmasını beklediklerini kaydetti.
Rapora göre, 2012 senesinden itibaren 87 yerel, 7 discount ve 8 ulusal olmak üzere toplam 102 market zinciri satılarak ya da şubelerini kapatarak sektörden ayrılmış durumda.
TOKİ Uşak projesinde son dakika! O ilçeye tam 206 konutluk yeni proje geliyor!
GYODER, deprem bölgesindeki konut piyasasını analiz etti: Satılık ve kiralık konut fiyatları arttı!