Türkiye’de dijital bankacılığa talep patladı!
Dijital bankacılık müşteri sayısı bu yılın ilk 7 ayında geçen yılın aynı dönemine yüzde 60 artışla 104 milyona ulaştı. Her ay ortalama 500 bin kişi dijital kanallardan banka müşterisi olmak için başvuruda bulunuyor.
Günümüzde gelişen teknolojiler ile birlikte istediğiniz her yerden, günün her saati bankacılık işlemlerini gerçekleştirmek artık çok kolay. Hafta içi veya hafta sonu beklemeksizin 7/24 şubeye gitmeye gerek kalmadan pek çok bankacılık işlemlerini dijital kanallardan yapabiliyoruz.
Karşılaştırma sitesi encazip.com’un araştırmasına göre dijital bankacılık kullananların sayısı 104 milyonu buldu. Türkiye Bankalar Birliği’nin ‘Uzaktan Müşteri Edinimi’ raporuna göre hazırlanan araştırmada, bu yılın ilk 7 ayında dijital bankacılık müşterisinin, geçen yılın ilk 7 ayına göre, yüzde 60 artış göstererek 104 milyona ulaştığı belirtildi. Ayrıca her ay ortalama 500 bin kişinin dijital kanalları kullanarak banka müşterisi olmak için başvuruda bulunduğu kaydedildi.
Dijital bankacılığı kullanmanın müşteriler açısından sayısız yararları da bulunmakta. Çok sayıda banka ilk kez müşterisi olacak veya mobil bankacılık kullananlara özel faizsiz nakit avans ve kredi imkanı sunuyor. Her bankanın şartları ve verdikleri kredi miktarı değişirken, ilk kez banka müşterisi olacak bireyler, bankaya gitmeden görüntülü görüşme ile banka müşterisi olma şansını yakalayabiliyor.
ONLİNE BAŞVURU YETERLİ
Banka müşterisi olmak için artık şubeye gitmeye gerek yok. Uzaktan müşteri edinimi ile ilgili düzenlemenin ardından online başvuru yaparak da banka müşterisi olmak mümkün. Banka müşterileri, dijital bankacılık şubeye gitmeye gerek kalmadan pek çok işlemi yapabilmenize imkan sağlıyor. Uzmanlar, finansal teknoloji gelişiminin bir örneği olan digital onboarding ile sayfalarca sözleşme okuma ve defalarca ıslak imza atma gibi zorunlulukların ortadan kalktığını belirtiyor. Banka müşterisi olmak isteyenler şubeye gitmeye gerek kalmadan görüntülü görüşme yöntemiyle banka hesabı açabiliyor.
EN BÜYÜK ÇEKİNCE: GÜVENLİK
Dijital bankacılığı henüz kullanmayan kişilerin en büyük çekincesi ise güvenlik. Belirli noktalara dikkat edilmesi halinde dijital bankacılığın oldukça güvenli olduğu belirtiliyor. Uzaktan müşteri edinimi sürecinde gerekli güvenlik tedbirleri, bankalar tarafından alınıyor. Bankalar, kimlik bilgilerinin teyit etmenin yanı sıra biyometrik yüz doğrulaması da yaparak gerekli güvenlik kontrollerini sağlıyor.
BUNLARA DİKKAT EDİN!
Banka müşterisi olmak isteyenlerin mutlaka şu konulara dikkat etmesi gerekiyor:
- Telefonunuza indireceğiniz mobil uygulamanın çalıştığınız bankaya ait olduğundan emin olun. Bankacılık uygulamalarını mutlaka güvenilir platformlardan indirin.
- Mobil uygulamayı indirdikten sonra çıkan “Müşteri ol” butonuna tıklamanız sonrasında talep edilen bilgileri eksiksiz girmeye özen gösterin.
- Kart şifresi, mobil bankacılık şifresi gibi kişisel bilgileri, müşteri temsilcisi de dahil olmak üzere kimseyle paylaşmayın.