26 / 11 / 2024

Türkiye'de markalaşmış 100'ün üzerinde yapı market var!

Türkiye'de markalaşmış 100'ün üzerinde yapı market var!

Türkiye'de markalaşmış 100'ün üzerinde yapı market var. Yapı marketlerin yüzde 25'i İstanbul'da faaliyet gösteriyor...




Türkiye'de markalaşmış 100'ün üzerinde yapı market var. Yapı marketlerin yüzde 25'i İstanbul'da faaliyet gösteriyor. Yapı marketlere gidenler arasında yapılan bir araştırmaya göre ise, tüketicilerin yüzde 60'ını erkekler oluşturuyor. Türk tüketicilerinin zaman içerisinde yapı marketlere alıştıklarını dile getiren bauMax Türkiye Genel Müdürü İbrahim Ayan, 'Türk tüketicileri yapı marketler çok zaman geçiriyor. Avrupa'da böyle bir şey yok. Türkiye yapı market alanında hala sayı olarak eksik. Büyük potansiyel var' diye konuştu. Türkiye'deki I     yapı market f   tüketici profilinde, yüzde 60'ını erkekler oluşturuyor. Yüzde 47'si 25-44 yaş aralığında olurken, Türk tüketicisinin profili Avrupalı tüketiciden biraz daha farklı oluyor. Avrupa'da müşterinin markette vakit geçirme süresi Türkiye'ye oranla çok daha kısa olduğunu dile getiren İbrahim Ayan, 'Avrupa'da müşteri ne istediğine karar vermiş olarak markete geliyor, Türkiye'de ise yapı marketler sosyal alanlar olarak da insanların vakit geçirdiği mekanlar' diye konuştu.

İlgi azalıyor
Yıllar içinde nalburlara olan ilginin azaldığını söyleyen İbrahim Ayan şunları söyledi:' Müşteriler artık tek noktada en fazla, en çeşitli ürünü, en uygun fiyata, kaliteli hizmetle almak istiyor. Yapı marketlerde ürün çeşitliliği ve toplu satın almanın verdiği güçle uygun fiyatlar dışında montaj, nakliye, perde dikim, çerçeveleme gibi bir sürü hizmet sunuluyor. Özellikle çalışan kesim farklı noktalara gidip vakit kaybetmek yerine, tek noktada tüm işlerini çözme yoluna gidiyor.'

Teketicilerin yüzde 70'i nalburdan alıyor

* AMERİKA'nm yapı market sektörünün doğduğu ülke olduğunu söyleyen BauMax Türkiye Genel Müdürü İbrahim Ayan, '2000'in üzerinde yapı market var. Avrupa'ya bakacak olursak, sadece Almanya'da 2000'in üzerinde yapı market hizmet veriyor. Türkiye bu sektörde henüz gelişmekte olan bir ülke, yerli ve yabancı olmak üzere 100'ün üzerinde yapı market faaliyet gösteriyor.

Türkiye'de yapı marketlerin adedi artmasına, yeni markalar eklenmesine rağmen, hala yüzde 70 civarında büyük bir kesim nalburlardan alım yapıyor. Diğer Avrupa ülkeleriyle kıyaslayacak olursak, Türkiye'de yapı marketler için çok büyük bir potansiyel var. Önümüzdeki yıllarda yeni markalar eklenecek ve Türkiye'de faaliyet gösteren yapı marketler market adetlerini mutlaka arttıracaklardır' dedi.

Hürriyet/Seri İlanlar

 


Geri Dön