Sektörel

Türkiye'de orta sınıfın alışveriş kültürü gelişiyor

ULI Türkiye Başkanı Haluk Sur, orta sınıfta alışveriş kültürünün geliştiğini belirtti.

Son 40-50 yılda Paris'te AVM kapanmadığını belirten Urban Land Institute (ULI) Türkiye Başkanı Haluk Sur, 200 ile 250 bin nüfusa hitap edecek merkezler yapılması gerektiğini söyledi. Haluk Sur, bin kişi başına düşen AVM metrekaresi açısından bakıldığında İstanbul'da yeni AVM yatırımlarına ihtiyaç duyulduğunu söyledi. AB ülkelerinde her 1000 kişiye düşen AVM metrekaresinin ortalama 115 ile 120 metrekare civarında olduğuna dikkat çeken Haluk Sur, bu rakamın Türkiye genelinde yaklaşık 40, İstanbul'da ise 75 metrekare seviyesinde olduğunu kaydetti.

Başarı için üç faktör gerekli

AVM konusunu tartışırken İstanbul'un hem bölgesel hem de dünyanın en önemli bir kentlerinden birisi olduğunu dikkate almak gerektiğini anlatan Haluk Sur, "Öte yandan İstanbul'da gelişen bir orta sınıf gerçeği var. Bu insanların alışveriş kültürü de değişiyor. Bunlar organize perakendeyi geliştirecek" dedi. AVM'lerle ilgili olarak fırsatlar yanında risklerin de bulunduğunu ifade eden Sur, başarı faktörlerini şöyle sıraladı: "Öncelikle yapılacak AVM'nın yer seçimi son derece önemli. İkinci olarak hangi gelir grubuna hitap ettiği belirlenmeli ve ona göre marka karması yapılmalı. Bu doğru adımlar doğru işletmecilikle yönetilirse problem olmaz."

Yeni Şafak