Türkiye'nin daha fazla havaalanına ihtiyacı var!
Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş: 2023'te dünyanın 10 büyük ekonomisinden birisi eğer Türkiye olacaksa Türkiye'nin çok daha fazla havaalanına ihtiyacı var" dedi.
Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş: "(Ordu - Giresun Havalimanı) Türkiye bu projeleriyle birlikte hem itibarını arttırıyor hem ekonomik büyümesinin altyapısını hızlandırmış oluyor. Böylece 2023'te dünyanın 10 büyük ekonomisinden birisi eğer Türkiye olacaksa Türkiye'nin çok daha fazla havaalanına ihtiyacı var"
Başbakan Yardımcısı Numan Kurtulmuş, "(Ordu - Giresun Havalimanı) Türkiye bu projeleriyle birlikte hem itibarını arttırıyor hem ekonomik büyümesinin altyapısını hızlandırmış oluyor. Böylece 2023'te dünyanın 10 büyük ekonomisinden birisi eğer Türkiye olacaksa Türkiye'nin çok daha fazla havaalanına ihtiyacı var" dedi.
Ordu - Giresun Havalimanı'nda incelemelerde bulunmak için bölgeye gelen Kurtulmuş'u, Çarşamba Havalimanı'nda, Samsun Valisi İbrahim Şahin ve diğer protokol üyeleri karşıladı. Kutrulmuş, burada gazetecilere açıklamalarda bulundu.
Hava yolu taşımacılığının önemine vurgu yapan Kurtulmuş, son 13 yılda ülkenin hava yolu taşımacılığında fevkalade önemli bir seviyeye geldiğini söyledi.
Dünyada çok farklı yerlere uçan en önemli hava yolu şirketlerinden birinin Türk Hava Yolları olduğunu belirten Kurtulmuş, Türkiye'de ise neredeyse hava yolu ile ulaşılmayan bir yer kalmadığını ifade etti.
"Iğdır'dan Batman'a kadar... Şimdi Yüksekova Havaalanı yapılıyor. İnşallah 22 Mayıs'ta Ordu- Giresun Havaalanı açılışını Sayın Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımızla birlikte yapacağız. Bunlar Türkiye için fevkalade güzel şeyler" diyen Kurtulmuş, şöyle devam etti:
"Geç kalmış aslında işler. Keşke bunları Türkiye 20, 30 sene evvel yapabilseydi. Ama bugün geldiğimiz seviye itibariyle çok önemlidir. Hem Türkiye gibi yüz ölçümü geniş olan, büyük olan bir memlekette böylesine önemli bir şekilde hava yolu taşımacılığının, iç hava yolu taşımacılığının artmış olması hem de İstanbul'un bütün dünya için önemli bir destinasyon haline getirilmiş olması, Asya, Avrupa, Afrika uçuşlarında İstanbul'un büyük bir destinasyon haline gelmiş olması, önemli bir merkez haline gelmiş olması Türkiye için çok sevindiricidir. Hava yolu taşımacılığındaki bu gelişmenin inanın Türkiye'nin ilerlemesine, kalkınmasına çok büyük bir çarpan etkisi olacağını göreceğiz. Zaman içerisinde bunu birebir yaşayacağız. Ben bu gelişmeden dolayı Türk Hava Yollarını, Türkiye'nin havacılık kurumlarının tamamını tebrik ediyorum. İnşallah Türkiye'de halkın çok daha rahat hava yolu taşımacılığıyla her yere ulaştığı, çok daha geniş ağların kurulduğu bir döneme doğru gidiyoruz. Hayırlı uğurlu olsun."
28 Şubat dönemi
Kurtulmuş, 28 Şubat sürecinde Türkiye'de çok sayıda havaalanı kapatıldığını belirterek, "Bunların niye kapatıldığını sonradan anlamak mümkün oluyor. İlla havaalanı deyince aklımıza büyük uluslararası uçuşların yapıldığı havaalanları gelmemeli. Küçük şehir havaalanları aslında ülke içerisinde halkın birbirleriyle çok daha yakınlaşmasını bölgelerin birbirlerine çok daha yakın bir şekilde ulaşmasını sağlayan havaalanları" ifadesini kullandı.
Kurtulmuş, şunları söyledi:
"Mesela Amerika Birleşik Devletleri'nin kalkınmasının arkasında da bu küçük havaalanlarının her bakımdan hem ulaşım bakımından hem lojistik bakımdan çok büyük etkisi var. 28 Şubat'ta ilginç bir şekilde bu havaalanları kapatılmış. Herhalde oradaki temel düşünce şu olsa gerek, halkın çok fazla birbirleriyle iç içe geçmesi, bölgelerin birbirlerine yakınlaşmasını istemedikleri için bu havaalanlarının kapatılmış olduğunu tahmin ediyoruz. Önemli bir detaydır. 28 Şubat'a ilişkin önemli bir detaydır. O süreç içerisinde bir çok şehrin havaalanlarının kapatıldığını sonradan daha net bir şekilde görmüş olduk."
Ordu- Giresun Havalimanı
Ordu - Giresun Havalimanı'nın dünyanın en önemli deniz üzerinde yapılmış hava alanlarından birisi olduğunu vurgulayan Kurtulmuş, "Bu içeride bir çok fayda sağlıyor. Ordu ve Giresun halkımız için çok daha rahat ulaşabilecekleri bir yeni havaalanı oluşuyor. Ordu'nun dünyaya açılan bir penceresi oluyor. Giresun'un dünyaya açılan bir penceresi oluyor. Bundan daha önemlisi bu tür prestij projeleriyle Türkiye çok daha güçlü bir şekilde uluslararası alanda tanıtılmış oluyor" dedi.
Kurtulmuş, büyük projelerin Türkiye'nin ekonomik gelişmesine katkıda bulunduğuna da işaret ederek, "Bir ülkeye gittiğimiz zaman o ülkenin gelişmesiyle ilgili ilk intibamız nedir? İndiğimiz havaalanları, hava yolları, kara yolları, tren ulaşımları, deniz ulaşımları ilk gözümüze çarpan ulaşımdır. Biraz daha o ülkede kalırsak çevre, şehircilik biraz daha kalırsak hastahaneleri ve eğitim kurumları. Ülkelerin görüntüsü vitrinleri bu kuruluşlardır" diye konuştu.
Türkiye'nin bu projeleriyle birlikte hem itibarını artırdığını hem de ekonomik büyümesinin altyapısını hızlandırdığını belirten Kurtulmuş, şunları kaydetti;
"Böylece 2023'te dünyanın 10 büyük ekonomisinden birisi eğer Türkiye olacaksa Türkiye'nin çok daha fazla havaalanına ihtiyacı var. Bu havaalanlarının çok daha hızlı çok daha yaygın bir şekilde kullanılmasına ihtiyaç var. Nitekim açılan havaalanlarımızın çoğu ilk açıldıkları zamanlarda uçuş sıklığı bakımından, frekansı bakımından daha az bir frekansa sahipken bugün çok şükür bu havaalanlarının çoğunun dolduğunu hatta uçuş için uçakların sıra beklediklerini görüyoruz. Bunların hepsi gelişmenin, kalkınmanın göstergeleri. Böylesine büyük projeler de Türkiye'nin itibarını arttıran projeler. Marmaray gibi üçüncü köprü gibi, üçüncü havaalanı gibi, Ordu - Giresun Havaalanı gibi. İnşallah kısa sürede gerçekleşeceğini umut ettiğimiz Ordu için konuşacak olursak Ordu - Giresun Dereyolu Projesi'yle Türkiye'nin kuzeyinin güneyine bağlanması gibi, hızlı tren hatlarının çok yaygın bir şekilde çok kısa bir süre içinde yapılması gibi... Bunlar Türkiye'nin her birisi itibar projeleri."
Kurtulmuş, açıklamalarının ardından karayoluyla Ordu'ya hareket etti.
AA