20 / 11 / 2024

Türkiye’nin yüzde 70’i ofis mobilyalarında uyuma dikkat ediyor!

 Türkiye’nin yüzde 70’i ofis mobilyalarında uyuma dikkat ediyor!

Bürotime’ın yaptırdığı araştırmaya göre, Türkiye’de iş yeri sahiplerinin yüzde 70’i ofiste kullanılan mobilyaların uyumlu olmasına özen gösteriyor




Bürotime, Türk tüketicilerin ofis mobilyası satın alma ve kullanma alışkanlıklarını araştırdı. Datapoll tarafından yapılan araştırmaya göre Türk şirketleri için çalışma ortamında ofis mobilyasının uyumu çok önemli. 11 ilde 1055 kişi ile yüz yüze görüşülerek yapılan araştırmada; Türkiye’deki iş yerlerinin yüzde 70’nin ofis mobilyasında uyuma dikkat ettiği, metropollerde ofis mobilyası değiştirme oranının Anadolu şehirlerine göre daha düşük olduğu, tüketicinin internetten baksa bile satın almadan önce mutlaka mobilyaya dokunmak ve görmek istediği, ofis mobilyası seçerken de kalite, estetik, kullanışlılık ve ergonomiye önem verdiği ortaya çıktı.


Geleceğin Anadolu Kaplanları ofisini önemsiyor…

Araştırma, Anadolu şehirlerindeki işletmelerin ofis mobilyasına metropollerdeki büyük işletmelerden daha fazla önem verdiğini ortaya koydu. Anadolu Kaplanı olarak tanımlanan KOBİ’ler ve yeni işyeri açıp geleceğin Anadolu Kaplanı olmaya aday işletmeler ofis mobilyasını daha sık değiştiriyor ve ofis mobilyasını yaptığı işin vitrini olarak görüyor. Araştırmaya göre, özellikle SOHO olarak tabir edilen muhasebe, hukuk ve mimarlık ofisleri ile KOBİ’lerin yüzde 52’si ofis mobilyasını ilk 3 yıl içinde yeniliyor. Araştırmayı yorumlayan Bürotime Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, “Türkiye ofis mobilyaları sektörü genel mobilya sektörü içinde yüzde 30’luk bir paya sahip hareketli bir sektör. Sektörümüz yurtdışında da ülkemizi başarıyla temsil ediyor. Birçok işletme ofis mobilyasını önemsiyor. Yaptırdığımız araştırma gösterdi ki en çok da büyük umutları olan küçük işletmeler ofis mobilyasına önem veriyor.  Çünkü ofis mobilyası demek sadece oturacak sandalye ve çalışacak masa demek değil. İş verimliliği, prestij, sağlık ve ergonomi demek. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin ofis mobilyası değiştirmedeki itici gücü büyümek iken büyük işletmeler de değişim ve dönüşüm zamanlarında değişikliği tercih ediyor” dedi.



Geri Dön