27 / 12 / 2024

Türkiye'ye 4 yılda 26 bin 500 kilometre bölünmüş yol yapılacak!

Türkiye'ye 4 yılda 26 bin 500 kilometre bölünmüş yol yapılacak!

Yıl sonu yatırım harcamasında ek ödeneklerle 12 milyar 500 milyon liraya ulaşmayı hedefleyen Karayolları Genel Müdürlüğü, 2015e kadar bölünmüş yolların yanı sıra milyarlarca liralık YİD projelerini de hayata geçirecek



Yıl sonu yatırım harcamasında ek ödeneklerle 12 milyar 500 milyon liraya ulaşmayı hedefleyen Karayolları Genel Müdürlüğü, 2015e kadar bölünmüş yolların yanı sıra milyarlarca liralık YİD projelerini de hayata geçirecek.
         Kurum, 23 bin 823 kilometre bölünmüş, 2 bin 677 kilometre otoyol inşa ederek toplam bölünmüş yol uzunluğunu 2015e kadar 26 bin 500 kilometreye ulaştıracak. Aralarında Ankara-Samsun, Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir, Ankara-İzmir, Şanlıurfa-Habur Otoyolu ve Diyarbakır bağlantısının da yer aldığı YİD projelerini de bu süre zarfında ihale edecek.
         Konuya ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulunan Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, 4 yılda 23 bin 823 kilometre bölünmüş, 2 bin 677 kilometre otoyol yaparak toplam bölünmüş yol uzunluğunu 26 bin 500 kilometreye ulaştırmayı hedeflendiklerini anlattı.
         Turhan, bütçeden finanse edilen Kemerhisar-Pozantı, Gaziantep-Şanlıurfa, İzmir-Aydın ve Bursa çevre yolu gibi otoyol projelerinin yanı sıra Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun Gebze-Bursa arası ile İzmir-Manisa devlet yolu Sabuncubeli Tünelinin 4 yılda tamamlanmasının planlandığını da bildirdi. Sabuncubeli Tüneli için yapılan YİD ihalesinde en uygun teklifi 12 yıl 11 ay 11 gün ile Koçoğlu-Makinsan konsorsiyumunun verdiğini, ihalenin bu ortak girişime verilmesine yönelik kararın Ulaştırma Bakanlığınca onaylanmasının ardından sözleşmenin imzalanacağını belirten Turhan, toplam maliyeti 115 milyon TL olarak belirlenen tünelin yapım süresinin 3 yıl olduğunu ancak firmanın bir an önce işletmeye geçebilmek için daha kısa sürede çalışmaları tamamlayacağını dile
 getirdi.
         "DEV" YİD PROJELERİ
         Cahit Turhan, bütçeden kaynak aktarmadan YİD modeli ihale ederek birçok projeye imza atmayı hedeflediklerini de ifade etti.
         Bu kapsamda 4 yıl içerisinde YİD modeli ile ihale etmeyi planladıkları projeleri ise şöyle sıraladı:
         "-Kuzey Marmara Otoyolu (Boğaza üçüncü köprü dahil)
         -Ankara-Niğde Otoyolu,
         -Ankara-Samsun Otoyolu,
         -Aydın-Denizli-Burdur Otoyolu,
         -Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu (Çanakkale Boğaz geçişi
 köprüsü dahil)
         -Ankara-İzmir Otoyolu,
         -Sivrihisar-Bursa Otoyolu,
         -Şanlıurfa-Habur Otoyolu ve Diyarbakır bağlantısı,
         -Afyonkarahisar-Antalya Otoyolu."
         Turhan, Bozöyük-Afyonkarahisar, Ayfonkarahisar-Niğde, Niğde-Zonguldak, Alanya-Mersin, Delice-Sivas, Nevşehir-Diyarbakır, Sivas-Malatya, Trabzon-Malatya, Şanlıurfa-Akçakale, Rize-Diyarbakır, Pasinler-Türkgözü otoyolu projelerinin de 2035 yılına kadar YİD modeliyle hayata geçirilmesinin planlandığını kaydetti.
         "KUZEY-GÜNEY AKSLARINDA TÜNEL VE VİYADÜKLER KALDI"
         Karayolları Genel Müdürü Turhan, Akdeniz ve Karadeniz limanlarını sınır kapılarına ve birbirlerine, ayrıca Orta Anadolu ile GAPa yüksek standartlı yollarla bağlayacak kuzey-güney koridorlarının ise 18 güzergahtan oluştuğunu kaydetti.
         Toplam 12 bin kilometre uzunluğundaki bu aksların 8 bin kilometresini tamamladıklarını bildiren Turhan, bu güzergahların 2 bin kilometresinde çalışmaların sürdüğünü anlattı. Turhan, "Kalan 2 bin kilometrenin projelendirilme çalışmaları sürüyor. Özellikle Akdeniz, Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgesindeki kesimler arazinin dağlık olması sebebiyle geç kalan kesimler. Orta Anadolu, Ege, Marmara ve Güney Doğu Anadolu Bölgelerindeki kesimler büyük ölçüde tamamlandı. Kalan kısımlarda özellikle tünel ve viyadük yapılması gereken
 yerlerde daha çok zaman gerekiyor" diye konuştu.
         Bu yollarda 80 kilometreye yakın tünel, 60 kilometreye yakın da viyadük yapılacağını kaydeden Turhan, bu yapılarla yolun kalitesinin artırılacağını, ulaşım süresinin kısaltılacağını ve kar mücadelesi için harcanan emek ve masrafın da ortadan kaldırılacağını vurguladı.
         Turhan, bu çerçevede inşa edilmesi planlanan kuzey-güney akslarını şöyle sıraladı:
         "Edirne-Muğla, Aziziye Sınır Karakolu-Antalya, Karasu-Antalya, Afyonkarahisar-Antalya, Zonguldak-Mersin, Bartın-Gerede, İnebolu-Manavgat, Kırıkkale-Mersin, Sinop-Mersin, Samsun-Kırıkkale, Ünye-Adana-Karataş, Ordu-Sivas-İskenderun, Giresun-Kilis, Trabzon-Mardin, Rize-Mardin, Artvin-Erzurum, Ağrı-Şırnak ve Kars-Iğdır-Van-Hakkari."
         "YAKLAŞIK 6 MİLYAR LİRA ÖDENEK ALDIK"
         Turhan, Karayolları Genel Müdürlüğünün sene başı yatırım bütçesinin 3 milyar 300 milyon TL olduğunu anımsatarak, 11 Temmuza kadar alınan 2 milyar 630 milyon lira ek ödenekle ulaşılan yatırım bütçesinin 5 milyar 930 milyon TL olduğunu söyledi. Turhan, "6 milyar 570 milyon daha ek ödenek kullanarak yıl sonu yatırım harcamasında 12 milyar 500 milyon liraya ulaşmayı hedefliyoruz. Amacımız vatandaşlarımıza karayollarında kaliteli, konforlu ve ekonomik ulaşım sağlamak" dedi.
         Karayollarının kalitesinin artırılması için 2003-2010 yılları arasında yaklaşık 17 bin kilometre sathi kaplama, bin kilometre de bitümlü sıcak karışım (BSK) asfalt yapıldığını bildiren Turhan, bu yıl 18 bin kilometre sathi kaplama hedefinin bin kilometresini, 2 bin 500 kilometrelik BSK hedefinin ise 770 kilometresini tamamladıklarını anlattı.
         AA


Geri Dön