Genel

Türkiye’yi sokak sokak gezip Google’a koydu, Gazze ve Kuzey Irak’ı haritalandıracak!

Geçen yıl satılan 600 bin civarında navigasyon cihazının 450 bininde Başarsoft’un haritaları kullanıldı

Geçen yıl satılan 600 bin civarında navigasyon cihazının 450 bininde Başarsoft’un haritaları kullanıldı. Google da Türkiye haritasını onlardan alıyor. Kendilerini ‘kamunun haritacısı’ olarak nitelendiren Başarsoft’un CEO’su Alim Küçükpehlivan, Arnavutluk telekomunu ve Gazze’nin elektrik dağıtım şebekelerini haritalandıracaklarını, Kuzey Irak için de en iyi teklifi verdiklerini ve sonuçlanmasını beklediklerini söyledi.

Alim Küçükpehlivan, kardeşi Tuncay Küçükpehlivan ve Ahmat Dabanlı ile birlikte 1997 yılında bilgisayarda haritayı veri tabanına bağlayan yazılımı satmak için biraraya geldi. Dördüncü ortak olarak alacakları bir ağabeyleri son anda vaçgeçince 3 ortak epey sıkıntı çekti. Ankara’da arkadaşlarının eşine ait olan Başar Emlak isimli şirketin bir odasında çalışmaya başladılar. Kısa sürede işleri yoluna koydular ve emlakçı arkadaşlarına vefa borçlarını şirketlerinin adını Başarsoft koyarak ödediler.

Bugün GSM operatörlerinden belediyelere, MİT’ten Emniyet Müdürlüğü’ne, Ulaştırma Bakanlığı’ndan TEDAŞ’a uzanan geniş bir kesime harita hazırlıyorlar. Geçen yıl satılan 600 bin civarında navigasyon cihazının 450 bininde Başarsoft’un haritaları kullanıldı. Kendilerini ‘kamunun haritacısı’ olarak nitelendiren Başarsoft’un CEO’su Alim Küçükpehlivan, yurtdışına da açıldıklarını söyledi. Arnavutluk telekomunun haritalarını hazırlayacaklarını, Gazze’nin elektrik dağıtım şebelekelerini haritalandıracaklarını vurguladı. Kuzey Irak’ın haritalandırılmasına da en iyi teklifi verdiklerini ve sonuçlanmasını beklediklerini kaydeden Küçükpehlivan, yurtdışındaki fırsatları takip etmeye devam edeceklerini belirtti. Türkiye’de 550 bin kilometre yol ve 700 bine yakın ticari ve sosyal noktayı haritalandırdıklarını sözlerine ekleyen Küçükpehlivan, “Geçen yıl 450 bin navigasyon cihazında bizim haritalarımız kullanıldı. Pazarda yüzde 75 payla lideriz. Dünya devleriyle rekabet ediyoruz. Yılda 3 kere haritalarımızı güncelliyoruz. 81 ilde 957 ilçede ekiplerimiz geziyor. İstanbul’da 2006 yılından beri 10 araba sokak sokak dolaşıp adres belirliyor. Sadece 20 kişi sahada bu işe bakıyor. Ofistekilerle beraber 50 kişi sadece bu işle ilgileniyor. Yola, tabelaları, asfaltı yani her türlü detayı inceliyorlar” dedi. Sahaya inmelerine 81 ilin haritasını isteyen Vodafone’un vesile olduğunu anlatan Küçükpehlivan, “O işle sahaya indik ve hiç durmadık. Google da bize geldi. Ne yaptığımıza baktı, bizi dinledi ve Türkiye haritasını bizden aldı” dedi. Şu anda 200 kişilik bir şirkete dönüştüklerine de değinen Alim Küçükpehlivan, 2010 yılında 12 milyon dolar olan cirolarını 2011’de 18 milyon dolara çıkardıklarını ifade etti. Küçükpehlivan, “Bilişim 500’de 2009’da 242’nciyken 2010’da 198’inci olduk. 2011’de daha iyi bir sırada olacağımızı düşünüyoruz. 2012 yılında ise yine yüzde 50 civarında büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.

Kendilerine ortaklık için gelen Avrupalı fonlar olduğunu da vurgulayan Küçükpehlivan, “Avrupalı fonlar ortaklık için kapımızı çalıyor. Bizim şirketimiz zaten her yıl büyüyor. Hisse satmamız için çok iyi bir teklif olması gerekiyor” dedi.

‘Trafik mesaj kanalıyla bir ilke imza atacağız’

ALİM Küçükpehlivan, trafik mesaj kanalı ile ilgili çalışmalarını hayata geçirerek Türkiye’de bir ilke imza atacaklarını söyledi. Küçükpehlivan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Trafik Mesaj Kanalı, radyo yayınlarının içinde mevcut bulunan Radio Data System‘in içinden trafikle ilgili bilgilerin navigasyon cihazları için yayınlanmasıdır. Trafikli navigasyon cihazı alacaksınız, anteni aktif hale getireceksiniz ve navigasyon cihazınızdan anlık trafik bilgilerini alacaksınız. Böylece araç kullanırken telefondan trafik kontrolüne gerek kalmayacak, özel trafik yayınıyla daha hızlı bir şekilde gideceğiniz yere ulaşabileceksiniz. RTÜK’ten onay bekliyoruz. Bizim amacımız insanların en kolay, en açık gidebilecekleri yoldan gitmesini sağlamak.”

Necla DALAN / VATAN