Turkmall yurtdışı projelerine 1,4 milyar dolar yatıracak!
Turkmall, Bosna-Hersek, Kazakistan, Kuzey Irak ve Libya'daki dokuz proje için 1,4 milyar doların üzerinde yatırım yapacak. Şirket bugüne kadar 2,5 milyon metrekare kiralanabilir alana sahip 30 AVM yaptı...
Bugüne kadar 2,5 milyon metrekare kiralanabilir alana sahip 30 AVM yapan Turkmall, önümüzdeki dönemde yurtdışı projelere ağırlık verecek. Şirket, Bosna-Hersek, Kazakistan, Kuzey Irak ve Libya'daki dokuz proje için 1,4 milyar doların üzerinde yatırım yapacak.
Yıllık 50 milyar ciro büyüklüğüne ulaşan alışveriş merkezi sektörü son dönemin en gözde yatırım alanlanndan biri. Türkiye 300'e ulaşan AVM sayısıyla hala ciddi bir büyüme potansiyeli taşısa da son dönemde iç pazarda kendini geliştiren şirketlerin yurtdışına açılmaya başladığını görüyoaız. 1992 yılından beri faaliyette bulunan Turkmall, rotayı yurtdışına çeviren bu şirketlerden biri.
Bugüne kadar 5 milyon metrekare inşaat alanı ve 2,5 milyon metrekare kiralanabilir alana sahip 30 alışveriş merkezini hayata geçiren Turkmall, şu sıralar çalışmalarını yurtdışına ve özellikle de yakın ülkelere yoğunlaştırmış durumda. Bugüne kadar 10 ülkede 30'dan fazla iş ortaklığı yaparak 5 milyar Euro'yu aşan yatının gerçekleştiren şirket, önümüzdeki birkaç yılda yurtdışındaki dokuz proje için 1,4 milyar doların üzerinde yatırım yapacak.
PROJE SAYISI 2'YE KATLANACAK
Bosna-Hersek'te yatırım değeri 100 milyon Euro (bugünkü kurdan 135 milyon dolar) olan bir AVM ve Kazakistan'da toplam yatırım değeri 500 milyon dolar olan iki AVM açacaklannı söyleyen Turkmall CEO'su Hilmi Özçakır, "Kuzey Irak'ta toplam yatırım değeri 300 milyon dolar olan üç AVM, Libya'da ise toplam yatırım değeri 500 milyon dolar olan üç proje hayata geçecek. Toplamda dokuz yeni AVM açmayı hedefliyoruz" diyor.
Son dönemde özellikle Türkiye'ye yakın coğrafyalara ağırlık verdiklerini söyleyen Özçakır, Turkmall olarak yurtdışında sekiz ülkede takip ettikleri 13 proje bulunduğunu belirtiyor. Önümüzdeki birkaç yılda proje sayısını 2 katına çıkaracaklarını ifade eden Özçakır, insan kaynağını ve çalışmalarını bu yönde planladıklarını vurguluyor. Bu yurtdışı açılımı perakende şirketleri açısından da fırsatlar sunuyor. Özçakır, yerli markaları yurtdışına açmak için görüşmeler yürüttüklerini söylüyor.
DİĞER HEDEF ANADOLU
Şirketin yatırımları arasında Anadolu kentleri önemli bir yer tutuyor.
Bugüne kadarki 5 milyar Euro'luk yatırımın 2 milyar Euro'su Anadolu kentlerine yapıldı. 2004'e kadar Ankara Bilkent Center, M1 Gaziantep, M1 Kartal, Tepe Nautilus, Maltepe Carrefour gibi AVM'leri geliştiren, 2004-2010 yılları arasında Forum alışveriş merkezlerini hayata geçiren şirket, şu anda "Novada" markasıyla yeni AVM'ler açıyor.
İlk Novada'yı Aydın'ın Söke ilçesinde, ikincisini ise İstanbul'un yeni finans merkezi olma yolunda hızla ilerleyen Ataşehir'de açan şirket, Novada zincirini Konya, İzmir ve Tokat'a taşıyacak.
Ekonomist