Üçüncü köprünün maliyeti 4.5 milyar lirayı bulacak!
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım; üçüncü köprünün maliyetinin 4.5 milyar lirayı bulacağını ve 50 bin kişinin de istihdam edileceğini söyledi...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, maliyeti yaklaşık 4.5 milyar lirayı bulacak 3’üncü köprünün yapımını da içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin 2015 yılı sonunda hizmete açılacağını söyledi. 10 yıl 2 ay 20 gün işletme ve yapım süresi ile İçtaş İnşaat-Astaldi Ortak Girişim Grubu’na verilen köprü, ihale sözleşmesi gereği 36 ayda tamamlanacak. Otoyol projesi, Binali Yıldırım’ın ‘büyük sanat yapıları’ olarak tanımladığı, toplam uzunluğu 1875 metrelik asma köprü, 60 metre uzunluğundaki viyadükler ve toplam uzunluğu 21 kilometre olan tünelleri kapsıyor. Güzergah üzerinde, bağlantı yolları üzerindekiler de dahil 45 kavşak bulunuyor.
Binali Yıldırım, şunları söyledi: “Araçların şehir içi trafiğine girmeden erişim kontrollü, yüksek standartlı, kesintisiz, emniyetli ve konforlu bir yol ile zamandan tasarruf ederek transit geçişini sağlamak istiyoruz. Proje hayata geçtiğinde Avrupa- Asya arasında çok daha kısa sürede geçiş imkanı olacak. Diğer ulaşım modları ile entegrasyon sağlanıp, İstanbul şehir içi trafiğindeki yoğunluk azaltılacak. Köprü, yapımı devam eden Gebze- İzmir Otoyolu ile Ege ve Marmara bölgesinin entegrasyonu sağlayacak. Projenin inşaat aşamasında, yaklaşık 6–7 bin kişi, işletme aşamasında yaklaşık 700–1000 kişi, yapım sürecinde de 50 bin kişi istihdam edilecek.”
Bakan Yıldırım,İzmit Körfezi’nde yapılacak asma köprü ile Hersek Burnu’na ulaşılacağını söyledi. Sözlerine şunları ekledi; Otoyol Orhangazi ve Gemlik yakınlarından geçip, Ovaakça Kavşağı ile Bursa Çevreyolu’na bağlanacak. Otoyol daha sonra Karacabey Kavşağı’ndan başlayarak Uluabat Gölü’nün doğusundan, Mustafakemalpaşa’nın güneyinden ve Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Balıkesir’in batısından güneye yönelerek Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçip, Turgutlu yakınlarında batıya yönelecek. İzmir-Uşak devlet yoluna parelel olarak ilerleyip İzmir Çevreyolu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağı’na bağlanacak.
Üçüncü Köprü Projesi’ne, ilk projede olmayan demiryolu raylı sistemi de eklendi. Üçüncü köprü iki katlı olacak ve üst katı karayolu taşımacılığına ayrılan köprünün alt katından sadece demiryolu geçecek. Bu demiryolu Edirne’den İzmit’e kadar hem şehirlerarası hem de şehir içinde yolcu taşıyacak. Marmaray’la da entegre edilecek raylı sistemle, Atatürk Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Milliyet