Üçyol-Üçkuyular Metro hattının son üç istasyonu Mart 'ta açılacak!
Üçyol-Üçkuyular Metro hattının son üç istasyonu için beşinci kez ek süre verildi. Üç istasyonun açılması en erken 2014 Mart'ına kaldı, Metro inşaatının durmadan ertelenmesi bölgedeki vatandaşı da isyan ettirdi.
Temeli 2005 yılında atılan ve şartnameye aykırı hareket ettikleri gerekçesi ile bugüne kadar 2 müteahhide iş bıraktırılan Üçyol - Üçkuyular Metro hattının 3 istasyonu kapsayan ikinci etabı, yeni süre uzatımı ile şimdiden 2014 yılma sarktı.
Büyükşehir Belediyesi'nin yüklenici firmaya tanığı süre uzatımının 31 Temmuz 2013'te dolmasının ardından, Borege - Sigma Ortak Konsorsiyumu eksikleri tamamlamak için 7 Mart 2014'e kadar süre istedi. Büyükşehir talebi yerinde buldu, ilk kazmanın vurulduğu 2005'ten bu yana yüklenici firmalara 5. kez ek süre verilmiş oldu.
BİR SABAH BİNER GİDERİZ Geçtiğimiz yıl İzmirspor ve Hatay istasyonlarında seferleri başlatan Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu'nun "Bir sabah biner gideriz" dediği Üçyol - Üçkuyular hattı ve son 3 istasyondaki gelişmeler şöyle: • Mart 2005'te yapılan ilk ihaleyi Bayındır İnşaat 90 milyon 898 milyon 248 bin liraya aldı.
• 2 Haziran'da, Deniz Baykal ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım temeli birlikte temel attı. İlk kazma 5 Temmuz'da atıldı. Hattın 2 Haziran 2007'de tamamlanması öngörüldü.
• 14 Şubat 2006'da Büyükşehir, Bayındır İnşaat'a ihtar çekti. Kasım'da da sözleşme feshedildi.
• 23 Ocak 2007'de 2. kez çıkılan ihaleyi, 3 Nisan'da Bozoğlu firması aldı, sözleşme 8 Mayıs'ta imzalandı.
• 31 Ekim 2008'de bitmesi gereken çalışmalar, 15 aylık süre uzatımı ile 2010 Ocak ayma kaldı. Ancak, Bozoğlu, çalışmaları durdurunca Belediye 13 Ağustos 2009'da Bozoğlu'yla olan sözleşme de feshedildi.
• Projeyi bölen Büyükşehir, 5 Ekim'de ilk etabı oluşturan İzmirspor ve Hatay istasyonları için ihaleye çıktı. İşi, ÖZTAŞ Firması aldı. Öztaş bu iki istasyonu tamamladı.
• Hattın 2. etabını oluşturan Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay istasyonlarının tünel delme ve istasyon inşaatları işleri için açılan ihaleyi Borege-Sigma Ortak Konsorsiyumu kazandı. Bu 3 istasyonun ray döşeme ve elektrifikasyon işleri ise Öztaş'a verildi. Konsorsiyuma tanınan süre 11 Ağustos 2011'de sona erdi. İşler bitmeyince firma, Büyükşehir'den ek süre istedi ve 9 ay ek süre verildi. Bu süre de Mayıs 2012'de bitti, ama işler bitmedi. Konsorsiyuma 31 Aralık 2012'ye kadar 7 ay daha ek süre daha verildi.
• Fakat bu süreçte de işler tamamlanamadı. Zeminin kötü olması projenin bitiş süresine doğrudan etki yaptı ve Belediye, firmaya 31 Temmuz 2013'e kadar ek süre verdi. Bu arada Konsorsiyum, tünel delme ve istasyon inşaatları işlerini bitiremediği için, Öztaş firması da yüklendiği ray döşeme ve elektrifikasyon işlerine başlayamadı.
• Ek imalatlar ve gecikmeler maliyeti artırdığı için ihale bedeli yarım kalan işlerin tamamlanmasına yetmedi.
• Yüzde 40'lık keşif artışı için başvurulan Bakanlar Kurulu, 1.5 aylık bekleyişin ardından geçtiğimiz haftalarda keşif artışını onayladı. Bu onay üzerine firmanın alacağı olan 7 milyon liranın önümüzdeki günlerde ödeneceği belirtildi.
• Bu arada bugünlere gelindi ve 1 Ağustos 2013 tarihi itibariyle yüklenici firmaya yarım kalan işleri tamamlasın diye 7 Mart 2014'e kadar ek süre verildi. Böylece Metro'nun son 3 istasyonunun yolculu seferlere başlaması en erken 7 Mart 2014'e kalmış oldu.
Sabah