Sektörel

Uğur Gülen: Sigortada hedef 100 milyar liralık üretim!

Türkiye’nin sigortalılık oranının düşük olduğunu söyleyen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, sektörün ilk hedefinin Türkiye ile benzer özelliklere sahip Doğu Avrupa seviyesini yakalamak olduğunu söyledi.

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Türkiye’de sigorta prim üretiminin GSYİH’ye (gayrisafi yurt içi hasıla) oranı yüzde 1.3 seviyelerindeyken, bu oranın Doğu Avrupa’da yüzde 2-2.5 seviyelerinde olduğunu belirtti. 2025’ten önce, Türkiye’nin Doğu Avrupa’daki sigortalılık oranınını yakalayacağını öngördüklerini belirten Uğur Gülen konuyla ilgili şunları söyledi: “Bu hedefe ulaşmak, halen 22 milyar lira olan prim üretiminin 100 milyar liraya yükselmesi anlamına geliyor ki, bu sektörümüz için çok önemli bir gelişme olacaktır. Burada başta trafik, DASK gibi zorunlu sigortaların yanı sıra sağlık, konut, iş yeri gibi ürünlerin lokomotif rol oynayacağını öngörüyoruz.” Avrupa’nın 6’ncı, dünyanın 17’nci büyük ekonomisi olan Türkiye’nin düşük sigortalılık oranı ile önemli bir büyüme potansiyeline sahip olduğuna değinen Uğur Gülen sözlerine şöyle devam etti: “Teknolojinin ve sosyal medyanın gelişimi, kişilerin koruyacak varlıklarının artması, eğitim seviyesinin yükselmesi, şehirleşmenin artması sigortaya olan talebi artırıyor. Belli bir yaşam kalitesine erişen bireyler, ekonominin gelişmesi sayesinde büyüyen KOBİ’ler, varlıklarını korumak, sürdürebilmek ve önlerindeki belirsizlikleri ortadan kaldırmak için risklerini sigortalatmak istiyor.”


SİGORTA BİLİNCİ ARTIRILMALI


Sigortalılık oranının artırılmasının bilincin yükseltilmesinden geçtiğini de hatırlatan Uğur Gülen, sigorta şirketlerine düşen en önemli görevin sigortayı, basit, kolay ve yalın şekilde anlatarak erişilebilir kılmak olduğunu söyledi. Kişilerin risk ve ihtiyaçlarının doğru tespit edilerek buna uygun ürünlerin doğru kanallarla müşterilerle buluşturulmasının da kritik önem taşıdığına değinen Uğur Gülen, müşterilerin pozitif deneyimlerinin artırılması gerektiğine de dikkat çekti.


Star