Çimsa Medcon'un yüzde 60 hissesini satın aldı!
Çimsa, İtalya'nın Trieste limanında 400 bin ton beyaz ve gri çimento terminali bulunan Medcon şirketinin yüzde 60 hissesini satın aldı
Çimento ve hazır betonda Türkiye'nin lider kuruluşu Çimsa, İtalya'nın Trieste limanında 400 bin ton beyaz ve gri çimento terminali bulunan Medcon şirketinin yüzde 60 hissesini satın aldı. Bu satın alma ile Çimsa'nın Kuzey İtalya, Adriyatik ve Orta Avrupa'da rekabet gücü önemli ölçüde arttı.
Türkiye'nin lider çimento ve hazır beton kuruluşu Çimsa, organik büyümenin yanı sıra satın almalarla da iç ve dış pazarlarda rekabet gücünü ve hedeflerini büyütmeye devam ediyor. Çimsa, İtalya'nın Trieste limanında faaliyet gösteren Medcon şirketinin yüzde 60 hissesini yaklaşık 3. 5 milyon Euro'ya satın aldı.
Satın almadan önce yüzde 75'i merkezi İspanya kökenli World Cement Group'a, yüzde 25'i ise İtalyan Pacoroni Grubuna ait olan Medcon şirketinin Trieste limanında toplam 400.000 ton kapasiteli beyaz ve gri çimento terminali bulunuyor.
Çimsa artık Avrupa'da çok daha güçlü
Medcon terminali, Avrupa'nın İspanya ve Fransa'dan sonra en büyük üçüncü beyaz çimento tüketicisi olan İtalya pazarına Çimsa markası ile ulaşma imkanı sunuyor. Ayrıca avantajlı konumu ile sadece Kuzey İtalya değil aynı zamanda gelişmekte olan Slovenya, Hırvatistan, Balkanlar, gelişmiş Güney Almanya ve Avusturya pazarlarına da satış imkanı sağlıyor.
Terminalin en önemli avantajlarından birini ise hem beyaz hem de gri çimento depolamaya ve paketlemeye uygunluğu oluşturuyor. Gri çimento kapasitesi, Çimsa'nın yeni yatırımlar ile büyüyerek bölgesel güç olma hedefine ciddi bir katkı oluşturacak.
“Çimsa hedeflerine yürümeye devam edecek”
Medcon şirketinin satın alınmasıyla ilgili bir açıklama yapan Çimsa Genel Müdürü Mehmet Hacıkamiloğlu şunları söyledi: “Sevilla Terminali ile İspanya pazarında, Emden Terminali ile Almanya ve çevre pazarlarda uluslararası nihai tüketiciye ulaşabilen Çimsa, toplam beyaz çimento satışlarının %10'unu gerçekleştirdiği İtalya pazarında beyaz çimento üreticilerine yaptığı satışlarla faaliyetlerini sürdürüyor. İtalya'nın beyaz çimento ihtiyacı büyük oranda ithalat ile karşılanıyor.” dedi.
Çimsa'nın hedefinin beyaz çimento iş kolunda tüketiciye kendi markası ile ulaşmak olduğunu vurgulayan Hacıkamiloğlu şöyle devam etti:
“Bu nedenle 1995 yılından itibaren Çimsa Almanya'da, İspanya'da, Ortadoğu'da, Kıbrıs'ta ve en son olarak da Rusya'da terminal yatırımları gerçekleştirdi. Pazara ilk giriş stratejisi olarak terminal yatırımları, üretim tesisi yatırımlarına göre düşük maliyetleri ve müşteri ile uzun süreli, kalıcı ilişkiler kurulabilmesi açısından avantajlıdır. Trieste terminali avantajlı lojistik konumu ile mevcut pazarlardaki konumumuzu garanti altına alacak ve Hırvatistan, Slovenya, Avusturya ve Güney Almanya gibi pazarlara açılmak için bir fırsat yaratacaktır. “