Kent Haberleri

Ulaşım projelerinde 2023 damgası!

Yatırımların hız kesmeden devam ettiği ulaştırma sektöründe hayata geçirilecek mega projeler Türkiye'yi uluslararası arenada daha çok söz sahibi yapacak.

Yatırımların hız kesmeden sürdüğü ulaştırma sektöründe hayata geçirilecek mega projeler Türkiye'yi uluslararası arenada daha çok söz sahibi yapacak.

Anadolu Ajansı muhabiri tarafından derlenen bilgilere göre, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda yarın masaya yatırılacak olan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 2022 yılı bütçesi, merakla beklenen birçok projenin gerçekleştirilmesine de imkan sağlayacak.

Yatırımlarına hız kesmeden devam eden Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının bütçesi gelecek sene için 62 milyar 531 milyon 437 bin TL şeklinde belirlendi. 2018'de 31 milyar 388 milyon 36 bin TL'ye ulaşan bütçeye kıyasla 5 senede yüzde 99 ödenek artışı sağlandı.

Ülkemizin özellikle 2002 yılından itibaren ulaşım ve haberleşme altyapı yatırımlarını önceleyip, 910,3 milyar dolarlık yatırım sayesinde yapılan projelere, gelecek sene ve Cumhuriyet'in 100.  yılı olan 2023 yılında yenileri eklenmiş olacak. Merakla beklenen projeler, hayatı kolaylaştırmasının dışında yerli ve milli sistemlerle Türkiye'nin dünyada daha fazla söz sahibi olmasını sağlayacak.

1915 Çanakkale Köprüsü gün sayıyor


2003 yılından önce mevcut 6 bin 101 kilometre uzunluğa sahip bölünmüş yol ağı, hız kesmeden devam eden çalışmalarla 28 bin 340 kilometreye yükselirken, otoyol uzunluğu da 3 bin 532 kilometre oldu.

Mega projelerden Osmangazi Köprüsü'nün dahil olduğu İstanbul-İzmir Otoyolu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü barındıran Kuzey Marmara Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu ve Menemen-Çandarlı Otoyolu projeleri tamamlandı ve Edirne'den Şanlıurfa'ya kesintisiz otoyol bağlantısı tesis edilmiş oldu.

Yine merakla beklenen Aydın-Denizli Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu'nun Nakkaş-Başakşehir kesimi ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu'nda yapım çalışmaları da hız kesmeden sürüyor.

Açılışı merakla beklenen 1915 Çanakkale Köprüsü, 2 bin 23 metre orta açıklıkla Cumhuriyet'in 100. kuruluş yıl dönümünü semboliz ediyor.  1915 Çanakkale Köprüsü bu uzunlukla tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını olacak.  1915 Çanakkale Köprüsü'nde yaklaşım viyadükleriyle birlikte toplam geçiş uzunluğu 4 bin 608 metreye ulaşıyor. Açılışı merakla beklenen iki çelik kule arasında yer alan köprü, dünyada ikiz tabliye şeklinde tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine sahip. 1915 Çanakkale Köprüsü'yle Çanakkale Boğazı'ndan geçiş süres 6 dakikaya kadar düşecek. Köprünün 18 Mart 2022'de açılması bekleniyor. 

Yap-işlet-devret modeliyle 2023 yılına kadar toplamda 6 projeyle 579 kilometre ve 2035 yılına kadar toplamda 13 projeyle 3 bin 767 kilometre daha otoyol yapılması planlanıyor.

Kanal İstanbul Türkiye'yi hem bölgede hem dünyada söz sahibi yapacak


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2011 yılında duyurulan ve kamuoyunda "çılgın proje" şeklinde bilinen Kanal İstanbul Projesi'yle dünya deniz taşımacılığına yeni bir soluk gelecek.

Dünyada ve Türkiye'de yaşanan teknolojik ve ekonomik gelişmeler, değişen iktisadi yönelimler ve ülkenin ulaştırma altyapıları konusundaki artmaya devam eden ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan vizyon projesi çılgın proje Kanal İstanbul'un ilk ulaşım köprüsü niteliği taşıyan Sazlıdere Köprüsü'nün temeli atılmıştı.

Hizmete açıldığında İstanbul Boğazı'na alternatif geçiş koridoru olacak ve ülkemizi lojistik üs konumuna getirecek olan çılgın proje Kanal İstanbul'la Türkiye'nin, hem bölgesindeki hem de dünyadaki ticaret ve ulaşım yollarında daha fazla söz sahibi olması hedefleniyor.

Kanal İstanbul'a demiryolu projesi müjdesi!

Kanal İstanbul'un şehir planı 3 ay sonra tamam!

1915 Çanakkale Köprüsü 2 ay erken açılacak!